DEADSOFTWARE

files.c files.h moved to repo. Added license notification
authorAndriy Shinkarchuck <adriano32.gnu@gmail.com>
Sun, 24 Jul 2011 16:41:07 +0000 (19:41 +0300)
committerAndriy Shinkarchuck <adriano32.gnu@gmail.com>
Sun, 24 Jul 2011 16:41:07 +0000 (19:41 +0300)
files.c [new file with mode: 0755]
files.h [new file with mode: 0755]

diff --git a/files.c b/files.c
new file mode 100755 (executable)
index 0000000..97e69eb
--- /dev/null
+++ b/files.c
@@ -0,0 +1,463 @@
+/*
+   Copyright (C) Prikol Software 1996-1997
+   Copyright (C) Aleksey Volynskov 1996-1997
+   Copyright (C) <ARembo@gmail.com> 2011
+
+   This file is part of the Doom2D:Rembo project.
+
+   Doom2D:Rembo is free software; you can redistribute it and/or modify
+   it under the terms of the GNU General Public License version 2 as
+   published by the Free Software Foundation.
+
+   Doom2D:Rembo is distributed in the hope that it will be useful,
+   but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
+   MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
+   GNU General Public License for more details.
+
+   You should have received a copy of the GNU General Public License
+   along with this program; if not, see <http://www.gnu.org/licenses/> or
+   write to the Free Software Foundation, Inc.,
+   51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301 USA
+*/
+
+#include "glob.h"
+#include <stdio.h>
+//#include <conio.h>
+#include <malloc.h>
+//#include <dos.h>
+#include <string.h>
+#include <stdlib.h>
+//#include <sys\stat.h>
+#include "vga.h"
+#include "error.h"
+#include "sound.h"
+//#include "snddrv.h"
+#include "memory.h"
+#include "view.h"
+#include "items.h"
+#include "switch.h"
+#include "files.h"
+#include "map.h"
+
+
+char *S_getinfo(void);
+
+extern void *snd_drv;
+
+typedef struct{
+  byte n,i,v,d;
+}dmv;
+
+byte seq[255],seqn;
+dmv *pat=NULL;
+unsigned *patp;
+void **dmi;
+
+static int inum=0;
+
+void G_savegame(FILE*);
+void W_savegame(FILE*);
+void DOT_savegame(FILE*);
+void SMK_savegame(FILE*);
+void FX_savegame(FILE*);
+void IT_savegame(FILE*);
+void MN_savegame(FILE*);
+void PL_savegame(FILE*);
+void SW_savegame(FILE*);
+void WP_savegame(FILE*);
+
+void G_loadgame(FILE*);
+void W_loadgame(FILE*);
+void DOT_loadgame(FILE*);
+void SMK_loadgame(FILE*);
+void FX_loadgame(FILE*);
+void IT_loadgame(FILE*);
+void MN_loadgame(FILE*);
+void PL_loadgame(FILE*);
+void SW_loadgame(FILE*);
+void WP_loadgame(FILE*);
+
+byte savname[7][24],savok[7];
+
+int d_start,d_end,m_start,m_end,s_start,s_end,wad_num;
+mwad_t wad[MAX_WAD];
+
+char wads[MAX_WADS][__MAX_PATH];
+static FILE* wadh[MAX_WADS];
+
+char f_drive[__MAX_DRIVE],f_dir[__MAX_DIR],f_name[__MAX_FNAME],f_ext[__MAX_EXT],
+  f_path[__MAX_PATH];
+
+void F_startup(void) {
+  logo("F_startup: настройка файловой системы\n");
+  memset(wads,0,sizeof(wads));
+}
+
+void F_getsavnames(void) {
+
+  int i; FILE *h;
+  static char n[]="SAVGAME0.DAT";
+  short ver;
+
+  for(i=0;i<7;++i) {
+    n[7]=i+'0';memset(savname[i],0,24);savok[i]=0;
+    if((h=fopen(n,"rb"))==NULL) continue; //if((h=open(n,O_RDONLY|O_BINARY))==-1) continue;
+    myfread(savname[i],1,24,h);ver=-1;myfread(&ver,1,2,h);
+    fclose(h);savname[i][23]=0;savok[i]=(ver==3)?1:0;//savok[i]=(ver==2)?1:0;
+  }
+}
+
+void F_savegame(int n,char *s) {
+
+  FILE* h;
+  static char fn[]="SAVGAME0.DAT";
+
+  fn[7]=n+'0';
+  if((h=fopen(fn,"wb"))==NULL) return;
+  myfwrite(s,1,24,h);myfwrite("\3\0",1,2,h);//myfwrite("\2\0",1,2,h);
+  G_savegame(h);
+  W_savegame(h);
+  DOT_savegame(h);
+  SMK_savegame(h);
+  FX_savegame(h);
+  IT_savegame(h);
+  MN_savegame(h);
+  PL_savegame(h);
+  SW_savegame(h);
+  WP_savegame(h);
+  fclose(h);
+
+}
+
+void F_loadgame(int n) {
+  FILE* h;
+  static char fn[]="SAVGAME0.DAT";
+  short ver;
+
+  fn[7]=n+'0';
+  if((h=fopen(fn,"rb"))==NULL) return;//if((h=open(fn,O_BINARY|O_RDONLY))==-1) return;
+  fseek(h,24,SEEK_SET);myfread(&ver,1,2,h);if(ver!=3) return;//if(ver!=2) return;
+  G_loadgame(h);
+  W_loadgame(h);
+  DOT_loadgame(h);
+  SMK_loadgame(h);
+  FX_loadgame(h);
+  IT_loadgame(h);
+  MN_loadgame(h);
+  PL_loadgame(h);
+  SW_loadgame(h);
+  WP_loadgame(h);
+  fclose(h);
+}
+
+void F_addwad(char *fn) {
+  int i;
+
+  for(i=0;i<MAX_WADS;++i) if(wads[i][0]==0) {
+    strcpy(wads[i],fn);return;
+  }
+  ERR_failinit("Не могу добавить WAD %s",fn);
+}
+
+
+int myfilelength(FILE *h)
+{
+    int pos = ftell(h);
+    fseek (h, 0, SEEK_END);
+    int len = ftell(h);
+    fseek (h, pos, SEEK_SET);
+    return len;
+}
+
+extern void mysplitpath(const char* path, char* drv, char* dir, char* name, char* ext);
+
+// build wad directory
+void F_initwads(void) {
+  int i,j,k,p;
+  FILE *h;
+  char s[4];
+  long n,o;
+  wad_t w;
+
+  logo("F_initwads: подключение WAD-файлов\n");
+  for(i=0;i<MAX_WAD;++i) wad[i].n[0]=0;
+  logo("   подключается  %s\n",wads[0]);
+  if((wadh[0]=h=fopen(wads[0],"rb"))==NULL)//if((wadh[0]=h=open(wads[0],O_RDWR|O_BINARY))==-1)
+       ERR_failinit("Не могу открыть файл: %s",wads[0]);//sys_errlist[errno]);
+  *s=0;myfread(s,1,4,h);
+  if(strncmp(s,"IWAD",4)!=0 && strncmp(s,"PWAD",4)!=0)
+       ERR_failinit("Нет подписи IWAD или PWAD");
+  myfread(&n,1,4,h);myfread(&o,1,4,h);fseek(h,o,SEEK_SET);
+  for(j=0,p=0;j<n;++j) {
+       myfread(&w,1,16,h);
+       if(p>=MAX_WAD) ERR_failinit("Слишком много элементов WAD'а");
+       memcpy(wad[p].n,w.n,8);
+       wad[p].o=w.o;wad[p].l=w.l;wad[p].f=0;
+       ++p;
+  }
+  //fclose(h);
+  for(i=1;i<MAX_WADS;++i) if(wads[i][0]!=0) {
+      
+       logo("  подключается %s\n",wads[i]);
+       if((wadh[i]=h=fopen(wads[i], "rb"))==NULL) //if((wadh[i]=h=open(wads[i],O_RDONLY|O_BINARY))==-1)
+         ERR_failinit("Не могу открыть файл2:  %s",wads[i]);//sys_errlist[errno]);
+       mysplitpath(wads[i],f_drive,f_dir,f_name,f_ext);
+       if(strcasecmp(f_ext,".lmp")==0) {
+         for(k=0;k<MAX_WAD;++k) if(strncasecmp(wad[k].n,f_name,8)==0)
+               {wad[k].o=0L;wad[k].l=myfilelength(h);wad[k].f=i;break;}
+         if(k>=MAX_WAD) {
+               if(p>=MAX_WAD) ERR_failinit("Слишком много элементов WAD'а");
+               memset(wad[p].n,0,8);
+               strncpy(wad[p].n,f_name,8);
+               wad[p].o=0L;wad[p].l=myfilelength(h);wad[p].f=i;
+               ++p;
+         }
+         continue;
+       }
+       *s=0;myfread(s,1,4,h);
+       if(strncmp(s,"IWAD",4)!=0 && strncmp(s,"PWAD",4)!=0)
+         ERR_failinit("Нет подписи IWAD или PWAD");
+    myfread(&n,1,4,h);myfread(&o,1,4,h);fseek(h,o,SEEK_SET);
+    for(j=0;j<n;++j) {
+         myfread(&w,1,16,h);
+         for(k=0;k<MAX_WAD;++k) if(strncasecmp(wad[k].n,w.n,8)==0)
+               {wad[k].o=w.o;wad[k].l=w.l;wad[k].f=i;break;}
+         if(k>=MAX_WAD) {
+               if(p>=MAX_WAD) ERR_failinit("Слишком много элементов WAD'а");
+               memcpy(wad[p].n,w.n,8);
+               wad[p].o=w.o;wad[p].l=w.l;wad[p].f=i;
+               ++p;
+      }
+    }
+  }
+  wad_num=p;
+   
+}
+
+// allocate resources
+// (called from M_startup)
+void F_allocres(void) {
+  d_start=F_getresid("D_START");
+  d_end=F_getresid("D_END");
+  m_start=F_getresid("M_START");
+  m_end=F_getresid("M_END");
+  s_start=F_getresid("S_START");
+  s_end=F_getresid("S_END");
+}
+
+// load resource
+void F_loadres(int r,void *p,dword o,dword l) {
+
+  int oo;
+  FILE *fh;
+
+  
+  oo=ftell(fh=wadh[wad[r].f]);
+
+  if(fseek(fh,wad[r].o+o,SEEK_SET)!=0)
+    ERR_fatal("Ошибка при чтении файла");
+
+  if((dword)myfreadc(p,1,l,fh)!=l)
+    ERR_fatal("Ошибка при загрузке ресурса %.8s",wad[r].n);
+  
+  fseek(fh,oo,SEEK_SET);
+  
+}
+
+
+void F_saveres(int r,void *p,dword o,dword l) {
+
+  int oo;
+ FILE* fh;
+  oo=ftell(fh=wadh[wad[r].f]);
+  if(fseek(fh,wad[r].o+o,SEEK_SET)!=0)
+    ERR_fatal("Ошибка при чтении файла");
+  myfwrite(p,l,1,fh);
+  fseek(fh,oo,SEEK_SET);
+
+}
+
+// get resource id
+int F_getresid(char *n) {
+  int i;
+
+  for(i=0;i<wad_num;++i) if(strncasecmp(wad[i].n,n,8)==0) return i;
+    ERR_fatal("F_getresid: ресурс %.8s не найден",n);
+  return -1;
+}
+
+// get resource id
+int F_findres(char *n) {
+  int i;
+
+  for(i=0;i<wad_num;++i) if(strncasecmp(wad[i].n,n,8)==0) return i;
+  return -1;
+}
+
+void F_getresname(char *n,int r) {
+  memcpy(n,wad[r].n,8);
+}
+
+// get sprite id
+int F_getsprid(char n[4],int s,int d) {
+  int i;
+  byte a,b;
+
+  s+='A';d+='0';
+  for(i=s_start+1;i<s_end;++i)
+    if(strncasecmp(wad[i].n,n,4)==0 && (wad[i].n[4]==s || wad[i].n[6]==s)) {
+      if(wad[i].n[4]==s) a=wad[i].n[5]; else a=0;
+      if(wad[i].n[6]==s) b=wad[i].n[7]; else b=0;
+      if(a=='0') return i;
+      if(b=='0') return(i|0x8000);
+      if(a==d) return i;
+      if(b==d) return(i|0x8000);
+    }
+  ERR_fatal("F_getsprid: изображение %.4s%c%c не найдено",n,(byte)s,(byte)d);
+  return -1;
+}
+
+int F_getreslen(int r) {
+  return wad[r].l;
+}
+
+void F_nextmus(char *s) {
+  int i;
+  i=F_findres(s);
+  if(i<=m_start || i>=m_end) i=m_start;
+  for(++i;;++i) {
+    if(i>=m_end) i=m_start+1;
+
+    if (strcasecmp(wad[i].n,"MENU") == 0 ||
+        strcasecmp(wad[i].n,"INTERMUS") == 0 ||
+        strcasecmp(wad[i].n,"\x8a\x8e\x8d\x85\x96\x0") == 0)
+        continue;
+
+    if(strncasecmp(wad[i].n,"DMI",3)!=0) break;
+  }
+  memcpy(s,wad[i].n,8);
+}
+
+void F_randmus(char *s) {
+   int n = myrand(10);
+   int i;
+   for (i=0; i<n; i++) {
+       F_nextmus(s);
+   }
+}
+
+// reads bytes from file until CR
+void F_readstr(FILE* h,char *s,int m) {
+  int i;
+  static char c;
+
+  for(i=0;;) {
+    c=13;
+    myfreadc(&c,1,1,h);
+    if(c==13) break;
+    if(i<m) s[i++]=c;
+  }
+  s[i]=0;
+}
+
+// reads bytes from file until NUL
+void F_readstrz(FILE* h,char *s,int m) {
+  int i;
+  static char c;
+
+  for(i=0;;) {
+    c=0;
+    myfreadc(&c,1,1,h);
+    if(c==0) break;
+    if(i<m) s[i++]=c;
+  }
+  s[i]=0;
+}
+
+map_block_t blk;
+
+void F_loadmap(char n[8]) {
+
+  int r;
+  FILE *h;
+  map_header_t hdr;
+  int o;
+
+  W_init();
+  r=F_getresid(n);
+  fseek(h=wadh[wad[r].f],wad[r].o,SEEK_SET);
+  myfread(&hdr,1,sizeof(hdr),h);
+  if(memcmp(hdr.id,"Doom2D\x1A",8)!=0)
+       ERR_fatal("%.8s не является уровнем",n);
+  for(;;) {
+       myfread(&blk,1,sizeof(blk),h);
+       if(blk.t==MB_END) break;
+       if(blk.t==MB_COMMENT)
+         {fseek(h,blk.sz,SEEK_CUR);continue;}
+       o=ftell(h)+blk.sz;
+       if(!G_load(h))
+       if(!W_load(h))
+       if(!IT_load(h))
+       if(!SW_load(h))
+         ERR_fatal("Неизвестный блок %d(%d) в уровне %.8s",blk.t,blk.st,n);
+       fseek(h,o,SEEK_SET);
+  }
+
+}
+
+/*void F_freemus(void) {
+
+  int i;
+
+  if(!pat) return;
+  S_stopmusic();
+  free(pat);free(patp);
+  for(i=0;i<inum;++i) if(dmi[i]!=NULL) free(dmi[i]);
+  free(dmi);
+  pat=NULL;
+
+}
+*/
+
+/*void F_loadmus(char n[8]) {
+  int r,i,j;
+  FILE *h;
+  int o;
+  struct{
+       char id[4];
+       byte ver,pat;
+       word psz;
+  }d;
+  struct{byte t;char n[13];word r;}di;
+
+  if((r=F_findres(n))==-1) return;
+  fseek(h=wadh[wad[r].f],wad[r].o,SEEK_SET);
+  myfread(&d,1,sizeof(d),h);
+  if(memcmp(d.id,"DMM",4)!=0) return;
+  if(!(pat=malloc(d.psz<<2))) return;
+  myfread(pat,1,d.psz<<2,h);
+  myfread(&seqn,1,1,h);if(seqn) myfread(seq,1,seqn,h);
+  inum=0;myfread(&inum,1,1,h);
+  if(!(dmi=malloc(inum*4))) {free(pat);pat=NULL;return;}
+  if(!(patp=malloc((word)d.pat*32))) {free(pat);free(dmi);pat=NULL;return;}
+  for(i=0;i<inum;++i) {
+       dmi[i]=NULL;
+       myfread(&di,1,16,h);o=ftell(h);
+       for(r=0;r<12;++r) if(di.n[r]=='.') di.n[r]=0;
+       if((r=F_findres(di.n))==-1) continue;
+       if(!(dmi[i]=malloc(wad[r].l+8))) continue;
+       memset(dmi[i],0,16);
+       F_loadres(r,dmi[i],0,2);
+       F_loadres(r,(int*)dmi[i]+1,2,2);
+       F_loadres(r,(int*)dmi[i]+2,4,2);
+       F_loadres(r,(int*)dmi[i]+3,6,2);
+       F_loadres(r,(int*)dmi[i]+4,8,wad[r].l-8);
+       fseek(h,o,SEEK_SET);
+  }
+  for(i=r=0,j=(word)d.pat<<3;i<j;++i) {
+       patp[i]=r<<2;
+       while(pat[r++].v!=0x80);
+  }
+ }
+*/
+
diff --git a/files.h b/files.h
new file mode 100755 (executable)
index 0000000..ba5d280
--- /dev/null
+++ b/files.h
@@ -0,0 +1,70 @@
+/*
+   Copyright (C) Prikol Software 1996-1997
+   Copyright (C) Aleksey Volynskov 1996-1997
+   Copyright (C) <ARembo@gmail.com> 2011
+
+   This file is part of the Doom2D:Rembo project.
+
+   Doom2D:Rembo is free software; you can redistribute it and/or modify
+   it under the terms of the GNU General Public License version 2 as
+   published by the Free Software Foundation.
+
+   Doom2D:Rembo is distributed in the hope that it will be useful,
+   but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
+   MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
+   GNU General Public License for more details.
+
+   You should have received a copy of the GNU General Public License
+   along with this program; if not, see <http://www.gnu.org/licenses/> or
+   write to the Free Software Foundation, Inc.,
+   51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301 USA
+*/
+
+// File operations
+
+///#include <io.h>
+//#include <fcntl.h>
+#include <stdio.h>
+
+#define MAX_WADS 20
+#define MAX_WAD 2000
+
+typedef char wadname[8];
+
+typedef struct {
+  int o,l;
+  char n[8];
+}wad_t;
+
+typedef struct {
+  int o,l;
+  char n[8];
+  int f;
+}mwad_t;
+
+void F_startup(void);
+void F_addwad(char *);
+void F_initwads(void);
+void F_allocres(void);
+//void F_preload(void);
+void F_readstr(FILE*,char *,int);
+void F_readstrz(FILE*,char *,int);
+void F_loadres(int,void *,dword,dword);
+int F_getresid(char *);
+void F_getresname(char *,int);
+int F_findres(char *);
+int F_getsprid(char[4],int,int);
+int F_getreslen(int);
+void F_loadmap(char[8]);
+void F_loadmus(char[8]);
+void F_freemus(void);
+void F_nextmus(char*);
+
+void F_getsavnames(void);
+void F_loadgame(int);
+void F_savegame(int,char*);
+
+void F_randmus(char*);//
+
+extern char wads[MAX_WADS][__MAX_PATH];
+extern int wad_num;