DEADSOFTWARE

map: move map loading to separate file
[flatwaifu.git] / src / switch.h
index 621df40eb687468efa78238593f81300509c6c5f..fd448e36f60be70409cedfe98664b8d998155010 100644 (file)
 #ifndef SWITCH_H_INCLUDED
 #define SWITCH_H_INCLUDED
 
-#include <stdio.h> // FILE
 #include "view.h" // obj_t
 
+#define MAXSW 100
+
 enum {
   SW_NONE, SW_EXIT, SW_EXITS, SW_OPENDOOR, SW_SHUTDOOR, SW_SHUTTRAP,
   SW_DOOR, SW_DOOR5, SW_PRESS, SW_TELE, SW_SECRET, SW_LIFTUP, SW_LIFTDOWN,
   SW_TRAP, SW_LIFT
 };
 
+typedef struct {
+  byte x, y;
+  byte t, tm;
+  byte a, b, c, d;
+  byte f;
+} sw_t;
+
 extern int sw_secrets;
+extern sw_t sw[MAXSW];
 
-void SW_savegame (FILE *h);
-void SW_loadgame (FILE *h);
-int SW_load (FILE *h);
 void SW_alloc (void);
 void SW_init (void);
 void Z_water_trap (obj_t *o);