DEADSOFTWARE

update copyrights
[flatwaifu.git] / src / soft / vga.h
index ecc633446b0660bf48a3613823100cea22b0e533..cf69e16805b71c8810bcbb856493d1a4a8dad6e0 100644 (file)
@@ -1,28 +1,19 @@
-/*
-   Управление графикой VGA для DOS4GW
-   Модуль версии 1.0
-   Copyright (C) Алексей Волынсков, 1996
-
-   Copyright (C) Prikol Software 1996-1997
-   Copyright (C) Aleksey Volynskov 1996-1997
-   Copyright (C) <ARembo@gmail.com> 2011
-
-   This file is part of the Doom2D:Rembo project.
-
-   Doom2D:Rembo is free software; you can redistribute it and/or modify
-   it under the terms of the GNU General Public License version 2 as
-   published by the Free Software Foundation.
-
-   Doom2D:Rembo is distributed in the hope that it will be useful,
-   but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
-   MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
-   GNU General Public License for more details.
-
-   You should have received a copy of the GNU General Public License
-   along with this program; if not, see <http://www.gnu.org/licenses/> or
-   write to the Free Software Foundation, Inc.,
-   51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301 USA
-*/
+/* Copyright (C) 1996-1997 Aleksey Volynskov
+ * Copyright (C) 2011 Rambo
+ * Copyright (C) 2020 SovietPony
+ *
+ * This program is free software: you can redistribute it and/or modify
+ * it under the terms of the GNU General Public License as published by
+ * the Free Software Foundation, version 3 of the License ONLY.
+ *
+ * This program is distributed in the hope that it will be useful,
+ * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
+ * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
+ * GNU General Public License for more details.
+ *
+ * You should have received a copy of the GNU General Public License
+ * along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
+ */
 
 #ifndef VGA_H_INCLUDED
 #define VGA_H_INCLUDED
@@ -45,6 +36,9 @@ extern int SCRW;
 extern int SCRH;
 extern char fullscreen;
 
+extern byte *buffer;
+extern int buf_w, buf_h, pitch;
+
 extern byte bright[256];
 extern byte mixmap[256][256];
 extern byte clrmap[256*12];
@@ -52,13 +46,6 @@ extern byte clrmap[256*12];
 vgaimg *V_getvgaimg (int id);
 vgaimg *V_loadvgaimg (char *name);
 
-// переключение в режим VGA 320x200,256 цветов
-// возвращает 0, если все о'кей
-short V_init (void);
-
-// переключение в текстовый режим
-void V_done (void);
-
 // ждать обратного хода луча развертки
 void V_wait (void);
 
@@ -107,7 +94,7 @@ void V_remap (vgaimg *i, colormap m);
 
 void V_remap_rect (int x, int y, int w, int h, byte *cmap);
 
-void V_toggle (void);
+void V_update_buffer (void);
 void V_rotspr (int x, int y, vgaimg* i, int d);
 void V_center (int f);
 void V_offset (int ox, int oy);