DEADSOFTWARE

sound: move sound/music configuration to sound driver
[flatwaifu.git] / src / sdl2 / main.c
index 1375a29c6a32a9050d427f807d37476153792f3b..6044bfc7ecad9e6be1359b507714b3e2040a9422 100644 (file)
 #include "system.h"
 #include "input.h"
 
+#include "cp866.h"
+
 #include "my.h" // fexists
 #include "player.h" // pl1 pl2
 #include "menu.h" // G_keyf
 #include "error.h" // logo
+#include "monster.h" // nomon
 
 #include "files.h" // F_startup F_addwad F_initwads F_allocres
 #include "config.h" // CFG_args CFG_load CFG_save
+#include "args.h" // ARG_parse
 #include "memory.h" // M_startup
 #include "game.h" // G_init G_act
 #include "sound.h" // S_init S_done
 #include "music.h" // S_initmusic S_updatemusic S_donemusic
 #include "render.h" // R_init R_draw R_done
 
-#define TITLE_STR "DooM 2D (SDL2)"
+#define TITLE_STR "Doom 2D (SDL2)"
 
 static Uint32 ticks;
 static int quit = 0;
 static SDL_Window *window;
 static SDL_GLContext context;
 static SDL_Surface *surf;
+static videomode_t vlist;
+
+static const cfg_t arg[] = {
+  {"file", NULL, Y_FILES},
+  {"cheat", &cheat, Y_SW_ON},
+//  {"vga", &shot_vga, Y_SW_ON},
+//  {"musvol", &mus_vol, Y_WORD},
+  {"mon", &nomon, Y_SW_OFF},
+  {"warp", &_warp, Y_BYTE},
+//  {"config", NULL, cfg_file, Y_STRING},
+  {NULL, NULL, 0} // end
+};
+
+static const cfg_t cfg[] = {
+//  {"screenshot", &shot_vga, Y_SW_ON},
+//  {"music_volume", &mus_vol, Y_WORD},
+//  {"music_random", &music_random, Y_SW_ON},
+//  {"music_time", &music_time, Y_DWORD},
+//  {"music_fade", &music_fade, Y_DWORD},
+  {"pl1_left", &pl1.kl, Y_KEY},
+  {"pl1_right",&pl1.kr, Y_KEY},
+  {"pl1_up", &pl1.ku, Y_KEY},
+  {"pl1_down", &pl1.kd, Y_KEY},
+  {"pl1_jump", &pl1.kj, Y_KEY},
+  {"pl1_fire", &pl1.kf, Y_KEY},
+  {"pl1_next", &pl1.kwr, Y_KEY},
+  {"pl1_prev", &pl1.kwl, Y_KEY},
+  {"pl1_use", &pl1.kp, Y_KEY},
+  {"pl2_left", &pl2.kl, Y_KEY},
+  {"pl2_right", &pl2.kr, Y_KEY},
+  {"pl2_up", &pl2.ku, Y_KEY},
+  {"pl2_down", &pl2.kd, Y_KEY},
+  {"pl2_jump", &pl2.kj, Y_KEY},
+  {"pl2_fire", &pl2.kf, Y_KEY},
+  {"pl2_next", &pl2.kwr, Y_KEY},
+  {"pl2_prev", &pl2.kwl, Y_KEY},
+  {"pl2_use", &pl2.kp, Y_KEY},
+  {NULL, NULL, 0} // end
+};
+
+static void CFG_args (int argc, char **argv) {
+  const cfg_t *list[] = { arg, R_args(), S_args(), MUS_args() };
+  ARG_parse(argc, argv, 4, list);
+}
+
+static void CFG_load (void) {
+  const cfg_t *list[] = { cfg, R_conf(), S_conf(), MUS_conf() };
+  CFG_read_config("default.cfg", 4, list);
+  CFG_read_config("doom2d.cfg", 4, list);
+}
+
+static void CFG_save (void) {
+  const cfg_t *list[] = { cfg, R_conf(), S_conf(), MUS_conf() };
+  CFG_update_config("doom2d.cfg", "doom2d.cfg", 4, list, "generated by doom2d, do not modify");
+}
 
 /* --- error.h --- */
 
@@ -58,8 +117,8 @@ void ERR_failinit (char *s, ...) {
 void ERR_fatal (char *s, ...) {
   va_list ap;
   R_done();
+  MUS_done();
   S_done();
-  S_donemusic();
   M_shutdown();
   SDL_Quit();
   puts("\nКРИТИЧЕСКАЯ ОШИБКА:");
@@ -201,6 +260,48 @@ void Y_unset_videomode (void) {
   }
 }
 
+static void init_videomode_list (void) {
+  int i, j, k;
+  SDL_DisplayMode m;
+  int n = SDL_GetNumDisplayModes(0);
+  if (vlist.modes != NULL) {
+    free(vlist.modes);
+    vlist.modes = NULL;
+    vlist.n = 0;
+  }
+  if (n > 0) {
+    vlist.modes = malloc(n * sizeof(videomode_size_t));
+    if (vlist.modes != NULL) {
+      j = 0;
+      for (i = 0; i < n; i++) {
+        SDL_GetDisplayMode(0, i, &m);
+        k = 0;
+        while (k < j && (m.w != vlist.modes[k].w || m.h != vlist.modes[k].h)) {
+          k++;
+        }
+        if (k >= j) {
+          vlist.modes[j] = (videomode_size_t) {
+            .w = m.w,
+            .h = m.h
+          };
+          j++;
+        }
+      }
+      vlist.n = j;
+    }
+  }
+}
+
+const videomode_t *Y_get_videomode_list_opengl (int fullscreen) {
+  init_videomode_list();
+  return &vlist;
+}
+
+const videomode_t *Y_get_videomode_list_software (int fullscreen) {
+  init_videomode_list();
+  return &vlist;
+}
+
 void Y_set_fullscreen (int yes) {
   if (window != NULL) {
     SDL_SetWindowFullscreen(window, yes ? SDL_WINDOW_FULLSCREEN : 0);
@@ -261,6 +362,14 @@ void Y_repaint (void) {
   Y_repaint_rect(0, 0, surf->w, surf->h);
 }
 
+void Y_enable_text_input (void) {
+  SDL_StartTextInput();
+}
+
+void Y_disable_text_input (void) {
+  SDL_StopTextInput();
+}
+
 /* --- main --- */
 
 static int sdl_to_key (int code) {
@@ -384,8 +493,25 @@ static void window_event_handler (SDL_WindowEvent *ev) {
   }
 }
 
-static void poll_events (void (*h)(int key, int down)) {
-  int key;
+static int utf8_to_wchar (char *x) {
+  int i = 0;
+  byte *s = (byte*)x;
+  if (s[0] < 0x80) {
+    return s[0];
+  } else if (s[0] < 0xE0) {
+    if (s[0] - 192 >= 0 && s[1] >= 0x80 && s[1] < 0xE0) {
+      i = (s[0] - 192) * 64 + s[1] - 128;
+    }
+  } else if (s[0] < 0xF0) {
+    if (s[1] >= 0x80 && s[1] < 0xE0 && s[2] >= 0x80 && s[2] < 0xE0) {
+      i = ((s[0] - 224) * 64 + s[1] - 128) * 64 + s[2] - 128;
+    }
+  }
+  return i;
+}
+
+static void poll_events (void) {
+  int key, down, uch, ch;
   SDL_Event ev;
   while (SDL_PollEvent(&ev)) {
     switch (ev.type) {
@@ -399,10 +525,16 @@ static void poll_events (void (*h)(int key, int down)) {
         break;
       case SDL_KEYDOWN:
       case SDL_KEYUP:
+        down = ev.type == SDL_KEYDOWN;
         key = sdl_to_key(ev.key.keysym.scancode);
-        I_press(key, ev.type == SDL_KEYDOWN);
-        if (h != NULL) {
-          (*h)(key, ev.type == SDL_KEYDOWN);
+        I_press(key, down);
+        GM_key(key, down);
+        break;
+      case SDL_TEXTINPUT:
+        uch = utf8_to_wchar(ev.text.text);
+        ch = cp866_utoc(uch);
+        if (ch >= 0) {
+          GM_input(ch);
         }
         break;
     }
@@ -410,8 +542,8 @@ static void poll_events (void (*h)(int key, int down)) {
 }
 
 static void step (void) {
-  poll_events(&G_keyf);
-  S_updatemusic();
+  poll_events();
+  MUS_update();
   Uint32 t = SDL_GetTicks();
   if (t - ticks > DELAY) {
     ticks = t;
@@ -422,6 +554,7 @@ static void step (void) {
 
 int main (int argc, char **argv) {
   char *pw;
+  CFG_args(argc, argv);
   logo("system: initialize SDL2\n");
   if (SDL_Init(SDL_INIT_TIMER | SDL_INIT_VIDEO | SDL_INIT_EVENTS) == -1) {
     logo("system: failed to init SDL2: %s\n", SDL_GetError());
@@ -449,6 +582,7 @@ int main (int argc, char **argv) {
   pl2.kp = KEY_E;
   srand(SDL_GetTicks());
   F_startup();
+  CFG_load();
 #ifndef WIN32
   pw = "/usr/share/doom2d-rembo/doom2d.wad";
 #else
@@ -459,13 +593,11 @@ int main (int argc, char **argv) {
   } else {
     F_addwad("doom2d.wad");
   }
-  CFG_args(argc, argv);
-  CFG_load();
   F_initwads();
   M_startup();
   F_allocres();
   S_init();
-  S_initmusic();
+  MUS_init();
   R_init();
   G_init();
   ticks = SDL_GetTicks();
@@ -478,7 +610,7 @@ int main (int argc, char **argv) {
 #endif
   CFG_save();
   R_done();
-  S_donemusic();
+  MUS_done();
   S_done();
   M_shutdown();
   SDL_Quit();