DEADSOFTWARE

manager: remove flag 0x8000 from resource handle id
[flatwaifu.git] / src / gl / render.c
index f68327a051e0572b51c0d0f428e737c330d868ff..c4da0dc3844e8644cb14ecdadf740ca49d989e9d 100644 (file)
@@ -162,6 +162,7 @@ static int max_wall_width;
 static int max_wall_height;
 static int max_textures;
 static image walp[256];
+static byte walswp[256];
 static byte walani[256];
 static image anip[ANIT][5];
 static byte anic[ANIT];
@@ -541,7 +542,7 @@ static image R_gl_loadimage (const char name[8]) {
 }
 
 static image R_gl_get_special_spr (const char n[4], int s, int d, rgba *(*fn)(vgaimg*)) {
-  return R_gl_get_special_image(F_getsprid(n, s, d), fn);
+  return R_gl_get_special_image(F_getsprid(n, s, d, NULL), fn);
 }
 
 static void R_gl_free_image (image *img) {
@@ -635,10 +636,7 @@ static void R_gl_setmatrix (void) {
 /* --- Misc --- */
 
 static image Z_getspr (const char n[4], int s, int d, char *dir) {
-  int h = F_getsprid(n, s, d);
-  if (dir != NULL) {
-    *dir = (h & 0x8000) ? 1 : 0;
-  }
+  int h = F_getsprid(n, s, d, dir);
   return R_gl_getimage(h);
 }
 
@@ -2039,7 +2037,7 @@ void R_begin_load (void) {
   max_textures = 1;
 }
 
-void R_load (char s[8], int f) {
+void R_load (char s[8]) {
   assert(max_textures < 256);
   if (!s[0]) {
     walp[max_textures] = (image) {
@@ -2061,9 +2059,6 @@ void R_load (char s[8], int f) {
     };
   } else {
     walp[max_textures] = R_gl_loadimage(s);
-    if (f) {
-      walp[max_textures].res |= 0x8000;
-    }
     if (s[0] == 'S' && s[1] == 'W' && s[4] == '_') {
       walswp[max_textures] = 0;
     }
@@ -2082,7 +2077,7 @@ void R_end_load (void) {
     if (walswp[i] == 0) {
       R_get_name(i, s);
       s[5] ^= 1;
-      g = F_getresid(s) | (walp[i].res & 0x8000);
+      g = F_getresid(s);
       k = 1;
       while (k < 256 && walp[k].res != g) {
         k += 1;
@@ -2092,7 +2087,7 @@ void R_end_load (void) {
         j += 1;
         max_textures += 1;
         walp[k] = R_gl_getimage(g);
-        walf[k] = g & 0x8000 ? 1 : 0;
+        walf[k] = walf[i];
       }
       walswp[i] = k;
       walswp[k] = i;
@@ -2107,3 +2102,14 @@ void R_loadsky (int sky) {
   R_gl_free_image(&horiz);
   horiz = R_gl_loadimage(s);
 }
+
+void R_switch_texture (int x, int y) {
+  assert(x >= 0 && x < FLDW);
+  assert(y >= 0 && y < FLDH);
+  fldb[y][x] = walswp[fldb[y][x]];
+}
+
+int R_get_swp (int n) {
+  assert(n >= 0 && n < 256);
+  return walswp[n];
+}