DEADSOFTWARE

update copyrights
[flatwaifu.git] / src / files.h
index f9862caf164cbfbc6ed598c0231a73e183f86fdd..5433bfc15b16acb69580b2b73aa0a0822b18fe07 100644 (file)
@@ -1,29 +1,26 @@
-/*
-   Copyright (C) Prikol Software 1996-1997
-   Copyright (C) Aleksey Volynskov 1996-1997
-
-   This file is part of the Doom2D:Rembo project.
-
-   Doom2D:Rembo is free software; you can redistribute it and/or modify
-   it under the terms of the GNU General Public License version 2 as
-   published by the Free Software Foundation.
-
-   Doom2D:Rembo is distributed in the hope that it will be useful,
-   but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
-   MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
-   GNU General Public License for more details.
-
-   You should have received a copy of the GNU General Public License
-   along with this program; if not, see <http://www.gnu.org/licenses/> or
-   write to the Free Software Foundation, Inc.,
-   51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301 USA
-*/
-
-// File operations
-
-///#include <io.h>
-//#include <fcntl.h>
-#include <stdio.h>
+/* Copyright (C) 1996-1997 Aleksey Volynskov
+ * Copyright (C) 2011 Rambo
+ * Copyright (C) 2020 SovietPony
+ *
+ * This program is free software: you can redistribute it and/or modify
+ * it under the terms of the GNU General Public License as published by
+ * the Free Software Foundation, version 3 of the License ONLY.
+ *
+ * This program is distributed in the hope that it will be useful,
+ * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
+ * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
+ * GNU General Public License for more details.
+ *
+ * You should have received a copy of the GNU General Public License
+ * along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
+ */
+
+#ifndef FILES_H_INCLUDED
+#define FILES_H_INCLUDED
+
+#include "glob.h"
+#include <stdio.h> // FILE
+#include "map.h" // map_block_t
 
 #define MAX_WADS 20
 #define MAX_WAD 2000
 typedef char wadname[8];
 
 typedef struct {
-  int o,l;
+  int o, l;
   char n[8];
-}wad_t;
+} wad_t;
 
 typedef struct {
-  int o,l;
+  int o, l;
   char n[8];
   int f;
-}mwad_t;
-
-void F_startup(void);
-void F_addwad(char *);
-void F_initwads(void);
-void F_allocres(void);
-//void F_preload(void);
-void F_readstr(FILE*,char *,int);
-void F_readstrz(FILE*,char *,int);
-void F_loadres(int,void *,dword,dword);
-int F_getresid(char *);
-void F_getresname(char *,int);
-int F_findres(char *);
-int F_getsprid(char[4],int,int);
-int F_getreslen(int);
-void F_loadmap(char[8]);
-void F_loadmus(char[8]);
-void F_freemus(void);
-void F_nextmus(char*);
-
-void F_getsavnames(void);
-void F_loadgame(int);
-void F_savegame(int,char*);
-
-void F_randmus(char*);//
+} mwad_t;
 
+extern int d_start, d_end;
+extern mwad_t wad[MAX_WAD];
 extern char wads[MAX_WADS][__MAX_PATH];
-extern int wad_num;
+extern FILE* wadh[MAX_WADS];
+
+void F_startup (void);
+void F_addwad (const char *fn);
+void F_initwads (void);
+void F_allocres (void);
+void F_loadres (int r, void *p, dword o, dword l);
+int F_findres (const char n[8]);
+int F_getresid (const char n[8]);
+void F_getresname (char n[8], int r);
+int F_getsprid (const char n[4], int s, int d, char *dir);
+int F_getreslen (int r);
+void F_nextmus (char *s);
+void F_randmus (char *s);
+void F_readstr (FILE* h, char *s, int m);
+
+#endif /* FILES_H_INCLUDED */