DEADSOFTWARE

Fix texture preview on Linux
[d2df-editor.git] / src / editor / f_addresource_texture.pas
index 6c3840d627d290c4dd44f1261a09c24a7f377031..32a4da1d8b8c96597489e82f5474cb9f50f438ab 100644 (file)
@@ -5,12 +5,16 @@ unit f_addresource_texture;
 interface
 
 uses
-  LCLIntf, LCLType, LMessages, SysUtils, Variants, Classes,
+  LCLIntf, LCLType, SysUtils, Variants, Classes,
   Graphics, Controls, Forms, Dialogs, f_addresource,
   StdCtrls, ExtCtrls, utils, Imaging, ImagingTypes, ImagingUtility;
 
 type
+
+  { TAddTextureForm }
+
   TAddTextureForm = class (TAddResourceForm)
+    lStats: TLabel;
     PanelTexPreview: TPanel;
     iPreview: TImage;
     eTextureName: TEdit;
@@ -35,6 +39,7 @@ type
 
 var
   AddTextureForm: TAddTextureForm;
+  NumFrames: Integer = 0;
 
 function IsAnim(Res: String): Boolean;
 function GetFrame(Res: String; var Data: Pointer; var DataLen: Integer;
@@ -64,6 +69,8 @@ var
 
 begin
   Result := False;
+  Data := nil;
+  Size := 0;
 
 // Читаем файл и ресурс в нем:
   g_ProcessResourceStr(Res, WADName, SectionName, ResourceName);
@@ -71,7 +78,7 @@ begin
   WAD := TWADEditor_1.Create();
 
   if (not WAD.ReadFile(WADName)) or
-     (not WAD.GetResource(SectionName, ResourceName, Data, Size)) then
+     (not WAD.GetResource(utf2win(SectionName), utf2win(ResourceName), Data, Size)) then
   begin
     WAD.Free();
     Exit;
@@ -140,7 +147,7 @@ begin
     Exit;
   end;
 
-// Ищем в них описание анимации - "AINM": 
+// Ищем в них описание анимации - "ANIM":
   ok := False;
   for a := 0 to High(Resources) do
     if Resources[a] = 'ANIM' then
@@ -169,6 +176,9 @@ var
 
 begin
   Result := False;
+  AnimWAD := nil;
+  Len := 0;
+  TextData := nil;
 
 // Читаем WAD:
   g_ProcessResourceStr(Res, WADName, SectionName, ResourceName);
@@ -182,7 +192,7 @@ begin
   end;
 
 // Читаем WAD-ресурс из WAD:
-  if not WAD.GetResource(SectionName, ResourceName, AnimWAD, Len) then
+  if not WAD.GetResource(utf2win(SectionName), utf2win(ResourceName), AnimWAD, Len) then
   begin
     WAD.Free();
     Exit;
@@ -236,7 +246,7 @@ function CreateBitMap(Data: Pointer; DataSize: Cardinal): TBitMap;
 var
   img:        TImageData;
   clr:        TColor32Rec;
-  bgc:        Byte;
+  bgc:        TColor32Rec;
   ii:         PByte;
   Width,
   Height:     Integer;
@@ -269,17 +279,29 @@ begin
       // HACK: Lazarus's TBitMap doesn't seem to have a working 32 bit mode, so
       //       mix color with checkered background. Also, can't really read
       //       CHECKERS.tga from here. FUCK!
-      if (((x shr 3) and 1) = 0) xor (((y shr 3) and 1) = 0) then
-        bgc := 255
+      if UseCheckerboard then
+        begin
+          if (((x shr 3) and 1) = 0) xor (((y shr 3) and 1) = 0) then
+            bgc.Color := $FDFDFD
+          else
+            bgc.Color := $CBCBCB;
+        end
       else
-        bgc := 200;
-      clr.r := ClampToByte(((255 - clr.a) * bgc + clr.a * clr.r) div 255);
-      clr.g := ClampToByte(((255 - clr.a) * bgc + clr.a * clr.g) div 255);
-      clr.b := ClampToByte(((255 - clr.a) * bgc + clr.a * clr.b) div 255);
+        begin
+          bgc.r := GetRValue(PreviewColor);
+          bgc.g := GetGValue(PreviewColor);
+          bgc.b := GetBValue(PreviewColor);
+        end;
+      clr.r := ClampToByte((Byte(255 - clr.a) * bgc.r + clr.a * clr.r) div 255);
+      clr.g := ClampToByte((Byte(255 - clr.a) * bgc.g + clr.a * clr.g) div 255);
+      clr.b := ClampToByte((Byte(255 - clr.a) * bgc.b + clr.a * clr.b) div 255);
       // TODO: check for RGB/BGR somehow?
       ii^ := clr.b; Inc(ii);
       ii^ := clr.g; Inc(ii);
       ii^ := clr.r; Inc(ii);
+
+      (* Why this works in linux? *)
+      {$IFNDEF WINDOWS}Inc(ii){$ENDIF}
     end;
   end;
   FreeImage(img);
@@ -300,13 +322,17 @@ var
   
 begin
   Result := nil;
+  AnimWAD := nil;
+  Len := 0;
+  TextData := nil;
+  TextureData := nil;
 
 // Читаем WAD файл и ресурс в нем:
   g_ProcessResourceStr(Res, WADName, SectionName, ResourceName);
 
   WAD := TWADEditor_1.Create();
   WAD.ReadFile(WADName);
-  WAD.GetResource(SectionName, ResourceName, AnimWAD, Len);
+  WAD.GetResource(utf2win(SectionName), utf2win(ResourceName), AnimWAD, Len);
   WAD.FreeWAD();
 
 // Читаем описание анимации:
@@ -317,6 +343,7 @@ begin
 
 // Читаем лист текстур:
   WAD.GetResource('TEXTURES', config.ReadStr('', 'resource', ''), TextureData, Len);
+  NumFrames := config.ReadInt('', 'framecount', 0);
 
   if (TextureData <> nil) and
      (WAD.GetLastError = DFWAD_NOERROR) then
@@ -348,6 +375,8 @@ var
 
 begin
   Result := nil;
+  TextureData := nil;
+  Len := 0;
 
 // Читаем WAD:
   g_ProcessResourceStr(ResourceStr, WADName, SectionName, ResourceName);
@@ -360,7 +389,7 @@ begin
   end;
 
 // Читаем ресурс текстуры в нем:
-  WAD.GetResource(SectionName, ResourceName, TextureData, Len);
+  WAD.GetResource(utf2win(SectionName), utf2win(ResourceName), TextureData, Len);
 
   WAD.Free();
 
@@ -374,6 +403,7 @@ procedure TAddTextureForm.FormActivate(Sender: TObject);
 begin
   Inherited;
 
+  lStats.Caption := '';
   cbWADList.Items.Add(_lc[I_WAD_SPECIAL_TEXS]);
 
   eTextureName.Text := '';
@@ -387,10 +417,12 @@ procedure TAddTextureForm.lbResourcesListClick(Sender: TObject);
 var
   Texture: TBitMap;
   wad: String;
+  Anim: Boolean;
 
 begin
   Inherited;
 
+  lStats.Caption := '';
   if lbResourcesList.ItemIndex = -1 then
     Exit;
   if FResourceName = '' then
@@ -402,13 +434,20 @@ begin
   if wad = _lc[I_WAD_SPECIAL_TEXS] then
     Exit;
 
-  if IsAnim(FFullResourceName) then
+  Anim := IsAnim(FFullResourceName);
+  if Anim then
     Texture := ShowAnim(FFullResourceName)
   else
     Texture := ShowTGATexture(FFullResourceName);
 
   if Texture = nil then
     Exit;
+
+  if Anim then
+    lStats.Caption := Format(_lc[I_CAP_ANIMATION], [Texture.Width, Texture.Height, NumFrames])
+  else
+    lStats.Caption := Format(_lc[I_CAP_TEXTURE], [Texture.Width, Texture.Height]);
+
   iPreview.Canvas.FillRect(iPreview.Canvas.ClipRect);
   iPreview.Canvas.CopyRect(Texture.Canvas.ClipRect, Texture.Canvas, Texture.Canvas.ClipRect);
   Texture.Free();
@@ -488,8 +527,8 @@ begin
   for i := 0 to lbResourcesList.Count-1 do
     if lbResourcesList.Selected[i] then
     begin
-      AddTexture(cbWADlist.Text, utf2win(cbSectionsList.Text),
-                 utf2win(lbResourcesList.Items[i]), False);
+      AddTexture(cbWADlist.Text, cbSectionsList.Text,
+                 lbResourcesList.Items[i], False);
       lbResourcesList.Selected[i] := False;
     end;
 end;