DEADSOFTWARE

Drop magnets to player
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / objects / Drop.java
index fa60f6b60d67f9eec9385988f66da77537c7eed2..478a05b5efec729cf036ebad2cffbea2771a20e0 100644 (file)
@@ -1,7 +1,9 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game.objects;
 
+import com.badlogic.gdx.math.Intersector;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameProc;
 
 import java.io.Serializable;
 
@@ -16,6 +18,42 @@ public class Drop implements Serializable {
         move = new Vector2(0, -1);
     }
 
+    public int closeToPlayer(GameProc gp) {
+        boolean c1 = Intersector.overlaps(new Rectangle(gp.player.pos.x - 16, gp.player.pos.y - 16, gp.player.texWidth + 32, gp.player.height + 32), getRect());
+        boolean c2 = Intersector.overlaps(new Rectangle((gp.player.pos.x + gp.world.getWidth() * 16) - 16, gp.player.pos.y - 16, gp.player.texWidth + 32, gp.player.height + 32), getRect());
+        boolean c3 = Intersector.overlaps(new Rectangle((gp.player.pos.x - gp.world.getWidth() * 16) - 16, gp.player.pos.y - 16, gp.player.texWidth + 32, gp.player.height + 32), getRect());
+        if (c1) return 1;
+        if (c2) return 2;
+        if (c3) return 3;
+        return 0;
+    }
+
+    public void moveToPlayer(GameProc gp) {
+        int ctp = closeToPlayer(gp);
+        if (ctp > 0) {
+            float px = gp.player.pos.x + (gp.player.texWidth / 2);
+            float py = gp.player.pos.y + (gp.player.height / 2);
+            switch (ctp) {
+                case 2:
+                    px += gp.world.getWidth() * 16;
+                    break;
+                case 3:
+                    px -= gp.world.getWidth() * 16;
+                    break;
+            }
+            float dx = 0, dy = 0;
+            if (px < pos.x + 4) dx = -.5f;
+            else if (px > pos.x + 4) dx = .5f;
+            if (py < pos.y + 4) dy = -.5f;
+            else if (py > pos.y + 4) dy = .5f;
+            move.add(dx, dy);
+//            if (move.x > 2) move.x = 2;
+//            if (move.x < -2) move.x = -2;
+//            if (move.y > 2) move.y = 2;
+//            if (move.y < -2) move.y = -2;
+        }
+    }
+
     public void pickUpDrop(Player pl) {
         for (int i = 0; i < pl.inv.length; i++) {
             if (pl.inv[i] == 0 || pl.inv[i] == id) {