DEADSOFTWARE

Rename position -> pos
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / mobs / Pig.java
index 10c4242429f221641c1e0ec501545b1311127350..38eac46d69d9b70180df37400c86c70038bfbe34 100644 (file)
@@ -4,54 +4,53 @@ import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
 import com.badlogic.gdx.math.MathUtils;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameWorld;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.Assets;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameProc;
 
-public class Pig extends Mob{
+public class Pig extends Mob {
 
     public Pig(int x, int y) {
         dir = MathUtils.random(1);
-        position = new Vector2(x, y);
-        moveX = new Vector2(-1+dir*2, 0);
-        moveY = new Vector2(0, 0);
+        pos = new Vector2(x, y);
+        move = new Vector2(-1 + dir * 2, 0);
         width = 25;
         height = 18;
         canJump = false;
-        agressive = false;
+        dead = false;
     }
 
     @Override
     public void changeDir() {
-        dir=-dir+1;
-        moveX.set(-1+2*dir,0);
-        if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) {
-            moveX.set(0, 0);
-        }
+        dir = -dir + 1;
+        move.x = -1 + 2 * dir;
     }
 
     @Override
     public void ai() {
         if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) changeDir();
-        if (moveX.x != 0f) animation+=ANIM_SPEED; else animation=0;
-        if (animation>=60 || animation<=-60) {
+        else if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) {
+            if (move.x != 0f) move.x = 0;
+            else move.x = -1 + 2 * dir;
+        }
+        if (move.x != 0f) anim += ANIM_SPEED;
+        else anim = 0;
+        if (anim >= 60 || anim <= -60) {
             ANIM_SPEED = -ANIM_SPEED;
         }
     }
 
     @Override
     public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
-        Assets.pigSprite[0][1].setRotation(animation);
-        Assets.pigSprite[1][1].setRotation(-animation);
+        Assets.pigSprite[0][1].setRotation(anim);
+        Assets.pigSprite[1][1].setRotation(-anim);
         //back legs
-        Assets.pigSprite[1][1].setPosition(x-4+(9-dir*9),y+6);
+        Assets.pigSprite[1][1].setPosition(x - 4 + (9 - dir * 9), y + 6);
         Assets.pigSprite[1][1].draw(spriteBatch);
-        Assets.pigSprite[1][1].setPosition(x+17-(9*dir),y+6);
+        Assets.pigSprite[1][1].setPosition(x + 17 - (9 * dir), y + 6);
         Assets.pigSprite[1][1].draw(spriteBatch);
         //front legs
-        Assets.pigSprite[0][1].setPosition(x-4+(9-dir*9),y+6);
+        Assets.pigSprite[0][1].setPosition(x - 4 + (9 - dir * 9), y + 6);
         Assets.pigSprite[0][1].draw(spriteBatch);
-        Assets.pigSprite[0][1].setPosition(x+17-(9*dir),y+6);
+        Assets.pigSprite[0][1].setPosition(x + 17 - (9 * dir), y + 6);
         Assets.pigSprite[0][1].draw(spriteBatch);
         //head & body
         spriteBatch.draw(Assets.pigSprite[dir][0], x, y);
@@ -59,6 +58,12 @@ public class Pig extends Mob{
 
     @Override
     public Rectangle getRect() {
-        return new Rectangle(position.x, position.y, width, height);
+        return new Rectangle(pos.x, pos.y, width, height);
+    }
+
+    @Override
+    public int getType() {
+        return 0;
     }
+
 }