DEADSOFTWARE

glIsEnabled uses interanl structures, added glPushAttrib/glPopAttrib (not fully imple...
[nanogl.git] / GL / gl.h
diff --git a/GL/gl.h b/GL/gl.h
index d027d132846c2d456e365bd6713356ae343dcd89..c8a34a008a437f09c8f0a78642b859c602c16ffd 100644 (file)
--- a/GL/gl.h
+++ b/GL/gl.h
@@ -18,7 +18,7 @@ typedef unsigned int GLuint;
 typedef float GLfloat;
 typedef double GLdouble;
 typedef float GLclampf;
-typedef float GLclampd;
+typedef double GLclampd;
 typedef void GLvoid;
 typedef int GLfixed;
 typedef int GLclampx;
@@ -570,8 +570,6 @@ typedef int GLclampx;
 #define glVertex2i( x, y ) glVertex3f( x, y, 0.0 )
 #define glTexCoord2d glTexCoord2f
 #define glVertex3d glVertex3f
-//#define glColor4ub(x,y,z,p) glColor4f(x,y,z,p) //nicknekit: wtf???
-#define glFogi glFogf
 //
 
 void glBegin( GLenum mode );
@@ -584,7 +582,7 @@ void glTexCoord2f( GLfloat s, GLfloat t );
 void glViewport( GLint x, GLint y, GLsizei width, GLsizei height );
 void glLoadIdentity( void );
 void glColor4f( GLfloat red, GLfloat green, GLfloat blue, GLfloat alpha );
-void glOrtho( GLfloat left, GLfloat right, GLfloat bottom, GLfloat top, GLfloat zNear, GLfloat zFar );
+void glOrtho( GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble top, GLdouble zNear, GLdouble zFar );
 void glMatrixMode( GLenum mode );
 void glTexParameterf( GLenum target, GLenum pname, GLfloat param );
 void glTexImage2D( GLenum target, GLint level, GLint internalformat, GLsizei width, GLsizei height, GLint border, GLenum format, GLenum type, const GLvoid *pixels );
@@ -592,13 +590,13 @@ void glDrawBuffer( GLenum mode );
 void glTranslatef( GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z );
 void glRotatef( GLfloat angle, GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z );
 void glScalef( GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z );
-void glDepthRange( GLclampf zNear, GLclampf zFar );
+void glDepthRange(GLclampd zNear, GLclampd zFar );
 void glDepthFunc( GLenum func );
 void glFinish( void );
 void glGetFloatv( GLenum pname, GLfloat *params );
 void glGetIntegerv( GLenum pname, GLint *params );
 void glCullFace( GLenum mode );
-void glFrustum( GLfloat left, GLfloat right, GLfloat bottom, GLfloat top, GLfloat zNear, GLfloat zFar );
+void glFrustum(GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble top, GLdouble zNear, GLdouble zFar );
 void glClear( GLbitfield mask );
 void glVertex3f( GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z );
 void glColor4fv( const GLfloat *v );
@@ -622,6 +620,8 @@ void glClearColor( GLclampf red, GLclampf green, GLclampf blue, GLclampf alpha )
 GLenum glGetError( void );
 void glActiveTexture( GLenum texture );
 void glClientActiveTexture( GLenum texture );
+void glActiveTextureARB( GLenum texture );
+void glClientActiveTextureARB( GLenum texture );
 void glColor3ubv( const GLubyte *v );
 void glPolygonMode( GLenum face, GLenum mode );
 
@@ -655,6 +655,7 @@ void glPointSize( GLfloat size );
 void glDrawArrays( GLenum mode, int first, int count );
 void glMultMatrixf( const GLfloat *m );
 void glPixelStorei( GLenum pname, GLint param );
+void glFogi( GLenum pname, GLint param );
 void glFogf( GLenum pname, GLfloat param );
 void glFogfv( GLenum pname, const GLfloat *params );
 void glGetTexParameteriv( GLenum target, GLenum pname, GLint *params );
@@ -724,6 +725,21 @@ void glMultiTexCoord2f( GLenum, GLfloat, GLfloat );
 
 void glDrawArrays( GLenum mode, GLint first, GLsizei count );
 
+
+void glBindBufferARB( GLuint target, GLuint index );
+
+void glGenBuffersARB( GLuint count, GLuint *indexes );
+
+void glDeleteBuffersARB( GLuint count, GLuint *indexes );
+
+void glBufferDataARB( GLuint target, GLuint size, void *buffer, GLuint type );
+
+void glBufferSubDataARB( GLuint target, GLsizei offset, GLsizei size, void *buffer );
+
+GLboolean glIsEnabled( GLenum cap );
+void glPushAttrib( GLbitfield mask );
+void glPopAttrib( void );
+
 #ifdef __cplusplus
 }
 #endif