DEADSOFTWARE

Merge branch 'stupidglesbug-fix' of https://github.com/SDLash3D/nanogl
[nanogl.git] / GL / gl.h
diff --git a/GL/gl.h b/GL/gl.h
index edf91028a413b84a2045ba1421d86f481d599f57..833e96627db715bfe71e281c3a6611bed833c38e 100644 (file)
--- a/GL/gl.h
+++ b/GL/gl.h
@@ -572,6 +572,8 @@ typedef int GLclampx;
 #define glVertex3d glVertex3f
 //#define glColor4ub(x,y,z,p) glColor4f(x,y,z,p) //nicknekit: wtf???
 #define glFogi glFogf
+#define glActiveTextureARB glActiveTexture
+#define glClientActiveTextureARB glClientActiveTexture
 //
 
 void glBegin( GLenum mode );
@@ -665,6 +667,15 @@ void glTexParameterx( GLenum target, GLenum pname, GLfixed param );
 void glGenTextures( GLsizei n, GLuint *textures );
 void glFrontFace( GLenum mode );
 
+// Rikku2000: Light
+void glLightf( GLenum light, GLenum pname, GLfloat param );
+void glLightfv( GLenum light, GLenum pname, const GLfloat *params );
+void glLightModelf( GLenum pname, GLfloat param );
+void glLightModelfv( GLenum pname, const GLfloat *params );
+void glMaterialf( GLenum face, GLenum pname, GLfloat param );
+void glMaterialfv( GLenum face, GLenum pname, const GLfloat *params );
+void glColorMaterial( GLenum face, GLenum mode );
+
 //nicknekit: for xash3d
 
 void glColor3ub( GLubyte red, GLubyte green, GLubyte blue );
@@ -715,6 +726,17 @@ void glMultiTexCoord2f( GLenum, GLfloat, GLfloat );
 
 void glDrawArrays( GLenum mode, GLint first, GLsizei count );
 
+
+void glBindBufferARB( GLuint target, GLuint index );
+
+void glGenBuffersARB( GLuint count, GLuint *indexes );
+
+void glDeleteBuffersARB( GLuint count, GLuint *indexes );
+
+void glBufferDataARB( GLuint target, GLuint size, void *buffer, GLuint type );
+
+void glBufferSubDataARB( GLuint target, GLsizei offset, GLsizei size, void *buffer );
+
 #ifdef __cplusplus
 }
 #endif