DEADSOFTWARE

Rename move -> velocity
authorfredboy <fredboy@protonmail.com>
Sun, 14 Apr 2024 17:55:02 +0000 (00:55 +0700)
committerfredboy <fredboy@protonmail.com>
Sun, 14 Apr 2024 19:53:40 +0000 (02:53 +0700)
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameInput.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GamePhysics.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameProc.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/FallingGravel.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/FallingSand.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/Mob.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/Pig.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/Player.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/objects/Drop.java

index 594f8cc64d16df74b1c1dca1b7f032ad1a6b1be7..3f9b77322431e0275640edd3f12f6bf7d9b71626 100644 (file)
@@ -67,12 +67,12 @@ public class GameInput {
         if (checkSwim()) {
             mPlayer.swim = true;
         } else if (mPlayer.canJump()) {
-            mPlayer.getMove().add(0, -7);
+            mPlayer.getVelocity().add(0, -7);
         } else if (!mPlayer.isFlyMode() && mPlayer.gameMode == 1) {
             mPlayer.setFlyMode(true);
-            mPlayer.getMove().y = 0;
+            mPlayer.getVelocity().y = 0;
         } else if (mPlayer.isFlyMode()) {
-            mPlayer.getMove().y = -GamePhysics.PL_SPEED;
+            mPlayer.getVelocity().y = -GamePhysics.PL_SPEED;
         }
     }
 
@@ -89,14 +89,14 @@ public class GameInput {
         if (mControlMode == ControlMode.WALK || !mMainConfig.isTouch()) {
             switch (keycode) {
                 case Input.Keys.A:
-                    mPlayer.getMove().x = -GamePhysics.PL_SPEED;
+                    mPlayer.getVelocity().x = -GamePhysics.PL_SPEED;
                     mPlayer.setDir(Mob.Direction.LEFT);
                     if (mMainConfig.isTouch() && checkSwim()) {
                         mPlayer.swim = true;
                     }
                     break;
                 case Input.Keys.D:
-                    mPlayer.getMove().x = GamePhysics.PL_SPEED;
+                    mPlayer.getVelocity().x = GamePhysics.PL_SPEED;
                     mPlayer.setDir(Mob.Direction.RIGHT);
                     if (mMainConfig.isTouch() && checkSwim()) {
                         mPlayer.swim = true;
@@ -108,7 +108,7 @@ public class GameInput {
                     break;
                 case Input.Keys.S:
                 case Input.Keys.CONTROL_LEFT:
-                    mPlayer.getMove().y = GamePhysics.PL_SPEED;
+                    mPlayer.getVelocity().y = GamePhysics.PL_SPEED;
                     break;
             }
         } else {
@@ -315,7 +315,7 @@ public class GameInput {
         switch (keycode) {
             case Input.Keys.A:
             case Input.Keys.D:
-                mPlayer.getMove().x = 0;
+                mPlayer.getVelocity().x = 0;
                 if (mMainConfig.isTouch() && mPlayer.swim) {
                     mPlayer.swim = false;
                 }
@@ -326,7 +326,7 @@ public class GameInput {
             case Input.Keys.SPACE:
             case Input.Keys.CONTROL_LEFT:
                 if (mPlayer.isFlyMode()) {
-                    mPlayer.getMove().y = 0;
+                    mPlayer.getVelocity().y = 0;
                 }
                 if (mPlayer.swim) {
                     mPlayer.swim = false;
index d6b5a9aa5da8e907c07430e1670cce350a61a757..6572cf558a9551692f67155b419f5e6d9cbaab51 100644 (file)
@@ -96,26 +96,26 @@ class GamePhysics {
         if (dropToPlayer > 0) {
             drop.moveToPlayer(mGameWorld, mMobsController.getPlayer(), dropToPlayer);
         } else {
-            if (drop.getMove().x >= .5f) {
-                drop.getMove().x -= .5f;
-            } else if (drop.getMove().x <= -.5f) {
-                drop.getMove().x += .5f;
+            if (drop.getVelocity().x >= .5f) {
+                drop.getVelocity().x -= .5f;
+            } else if (drop.getVelocity().x <= -.5f) {
+                drop.getVelocity().x += .5f;
             } else {
-                drop.getMove().x = 0;
+                drop.getVelocity().x = 0;
             }
-            if (drop.getMove().y < 9) {
-                drop.getMove().y += gravity.y / 4;
+            if (drop.getVelocity().y < 9) {
+                drop.getVelocity().y += gravity.y / 4;
             }
         }
         drop.move();
 
 
         if (checkColl(drop)) {
-            drop.getMove().set(0, -1);
+            drop.getVelocity().set(0, -1);
             do {
                 drop.move();
             } while (checkColl(drop));
-            drop.getMove().setZero();
+            drop.getVelocity().setZero();
         }
     }
 
@@ -132,9 +132,9 @@ class GamePhysics {
 
                 int d = 0;
 
-                if (mob.getMove().x < 0) {
+                if (mob.getVelocity().x < 0) {
                     d = 1;
-                } else if (mob.getMove().x > 0) {
+                } else if (mob.getVelocity().x > 0) {
                     d = -1;
                 }
 
@@ -157,7 +157,7 @@ class GamePhysics {
         if (checkColl(mob)) {
             int d = -1;
 
-            if (mob.getMove().y < 0) {
+            if (mob.getVelocity().y < 0) {
                 d = 1;
             }
 
@@ -172,7 +172,7 @@ class GamePhysics {
                 mob.y += d;
             }
 
-            mob.getMove().y = 0;
+            mob.getVelocity().y = 0;
 
         } else {
             mob.setCanJump(false);
@@ -184,7 +184,7 @@ class GamePhysics {
     }
 
     private void playerPhy(Player player) {
-        player.y += player.getMove().y;
+        player.y += player.getVelocity().y;
         mobYColl(player);
 
         if (player.isDead()) {
@@ -192,71 +192,71 @@ class GamePhysics {
         }
 
         if (GameItems.isFluid(getBlock(player))) {
-            if (mMainConfig.isTouch() && player.getMove().x != 0 && !player.swim && !player.isFlyMode()) {
+            if (mMainConfig.isTouch() && player.getVelocity().x != 0 && !player.swim && !player.isFlyMode()) {
                 player.swim = true;
             }
             if (!player.swim) {
-                if (!player.isFlyMode() && player.getMove().y < 4.5f) {
-                    player.getMove().add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
+                if (!player.isFlyMode() && player.getVelocity().y < 4.5f) {
+                    player.getVelocity().add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
                 }
-                if (!player.isFlyMode() && player.getMove().y > 4.5f) {
-                    player.getMove().add(0, -1f);
+                if (!player.isFlyMode() && player.getVelocity().y > 4.5f) {
+                    player.getVelocity().add(0, -1f);
                 }
             } else {
-                player.getMove().add(0, -.5f);
-                if (player.getMove().y < -3) {
-                    player.getMove().y = -3;
+                player.getVelocity().add(0, -.5f);
+                if (player.getVelocity().y < -3) {
+                    player.getVelocity().y = -3;
                 }
             }
         } else {
-            if (!player.isFlyMode() && player.getMove().y < 18) {
-                player.getMove().add(gravity);
+            if (!player.isFlyMode() && player.getVelocity().y < 18) {
+                player.getVelocity().add(gravity);
             }
         }
 
-        player.x += player.getMove().x * (player.isFlyMode() ? 1.5f : 1) *
+        player.x += player.getVelocity().x * (player.isFlyMode() ? 1.5f : 1) *
                 (GameItems.isFluid(getBlock(player)) && !player.isFlyMode() ? .8f : 1);
 
         mobXColl(player);
 
-        if (mMainConfig.isTouch() && !player.isFlyMode() && player.canJump() && player.getMove().x != 0 && checkJump(player)) {
-            player.getMove().add(0, -8);
+        if (mMainConfig.isTouch() && !player.isFlyMode() && player.canJump() && player.getVelocity().x != 0 && checkJump(player)) {
+            player.getVelocity().add(0, -8);
             player.setCanJump(false);
         }
     }
 
     private void mobPhy(Mob mob) {
         if (mob.getType() == Mob.Type.MOB && GameItems.isFluid(getBlock(mob))) {
-            if (mob.getMove().y > 9) {
-                mob.getMove().add(0, -.9f);
+            if (mob.getVelocity().y > 9) {
+                mob.getVelocity().add(0, -.9f);
             }
 
-            mob.getMove().add(0, -.5f);
+            mob.getVelocity().add(0, -.5f);
 
-            if (mob.getMove().y < -3) {
-                mob.getMove().y = -3;
+            if (mob.getVelocity().y < -3) {
+                mob.getVelocity().y = -3;
             }
-        } else if (!mob.isFlyMode() && mob.getMove().y < 18) {
-            mob.getMove().add(gravity);
+        } else if (!mob.isFlyMode() && mob.getVelocity().y < 18) {
+            mob.getVelocity().add(gravity);
         }
 
-        mob.y += mob.getMove().y;
+        mob.y += mob.getVelocity().y;
         mobYColl(mob);
 
         if (mob.isDead()) {
             return;
         }
 
-        mob.x += mob.getMove().x;
+        mob.x += mob.getVelocity().x;
         mobXColl(mob);
 
-        if (mob.canJump() && mob.getMove().x != 0 && checkJump(mob)) {
-            mob.getMove().add(0, -8);
+        if (mob.canJump() && mob.getVelocity().x != 0 && checkJump(mob)) {
+            mob.getVelocity().add(0, -8);
             mob.setCanJump(false);
         }
     }
 
-    void update() {
+    void update(float delta) {
         Player player = mMobsController.getPlayer();
 
         for (Iterator<Drop> it = mDropController.getIterator(); it.hasNext(); ) {
index 44a46878cff367a12cc83ed0b8b8619be6b16c54..d8925f9dfc81f861e5b6a975c006d52e0b12e01d 100644 (file)
@@ -28,7 +28,7 @@ public class GameProc implements Disposable {
     }
 
     public void update(float delta) {
-        mGamePhysics.update();
+        mGamePhysics.update(delta);
         mGameInput.update();
         mGameWorld.update();
         mGameRenderer.render(delta);
index 23cf1dcc836de3b434aa7e9deea52ca53b691568..359a74b59bd2e4beceeaa99d43ccede790574243 100644 (file)
@@ -19,12 +19,12 @@ public class FallingGravel extends Mob {
      */
     public FallingGravel(float x, float y) {
         super(x, y, 16, 16, Direction.LEFT, Type.GRAVEL);
-        mMove = new Vector2(0, 1);
+        mVelocity = new Vector2(0, 1);
     }
 
     @Override
     public void ai(GameWorld gameWorld) {
-        if (mMove.isZero()) {
+        if (mVelocity.isZero()) {
             gameWorld.setForeMap(getMapX(), getMiddleMapY(), 11);
             kill();
         }
index 9a383a21315cce839145870231c0e6f9bbb8cb35..a8d9ce27b0ccac5bdd6bf437582f5c1b5e6e29ca 100644 (file)
@@ -20,12 +20,12 @@ public class FallingSand extends Mob {
      */
     public FallingSand(float x, float y) {
         super(x, y, 16, 16, Direction.LEFT, Type.SAND);
-        mMove = new Vector2(0, 1);
+        mVelocity = new Vector2(0, 1);
     }
 
     @Override
     public void ai(GameWorld gameWorld) {
-        if (mMove.isZero()) {
+        if (mVelocity.isZero()) {
             gameWorld.setForeMap(getMapX(), getMiddleMapY(), 10);
             kill();
         }
index 0f765925bc1679bed83830f29011a5f0bd88def8..3bc3b5b413dc620cb353ff7c351c7ea0a010d270 100644 (file)
@@ -24,7 +24,7 @@ public abstract class Mob extends Rectangle implements Serializable {
         RIGHT
     }
 
-    protected Vector2 mMove;
+    protected Vector2 mVelocity;
     protected Type mType;
     protected int mAnimDelta = 6;
     protected int mAnim;
@@ -43,7 +43,7 @@ public abstract class Mob extends Rectangle implements Serializable {
      */
     protected Mob(float x, float y, float width, float height, Direction mDirection, Type type) {
         super(x, y, width, height);
-        mMove = new Vector2(0, 0);
+        mVelocity = new Vector2(0, 0);
         mCanJump = false;
         mDead = false;
         this.mDirection = mDirection;
@@ -131,13 +131,13 @@ public abstract class Mob extends Rectangle implements Serializable {
         mDead = true;
     }
 
-    public final void move() {
-        x += mMove.x;
-        y += mMove.y;
+    public final void move(float delta) {
+        x += mVelocity.x * delta;
+        y += mVelocity.y * delta;
     }
 
-    public final Vector2 getMove() {
-        return mMove;
+    public final Vector2 getVelocity() {
+        return mVelocity;
     }
 
     public final boolean canJump() {
index b362da73a38f6d831aa1fa54b9f2a2e6a9679a58..b2760c24624a7d0c402f4727f6101fd4bf23f561 100644 (file)
@@ -12,26 +12,26 @@ public class Pig extends Mob {
 
     public Pig(float x, float y) {
         super(x, y, 25, 18, randomDir(), Type.MOB);
-        mMove = new Vector2(looksLeft() ? -1 : 1, 0);
+        mVelocity = new Vector2(looksLeft() ? -1 : 1, 0);
     }
 
     @Override
     public void changeDir() {
         switchDir();
-        mMove.x = -1 + 2 * dirMultiplier();
+        mVelocity.x = -1 + 2 * dirMultiplier();
     }
 
     @Override
     public void ai(GameWorld gameWorld) {
         if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) {
-            if (mMove.x != 0f) {
-                mMove.x = 0;
+            if (mVelocity.x != 0f) {
+                mVelocity.x = 0;
             } else {
                 changeDir();
             }
         }
 
-        if (mMove.x != 0f) {
+        if (mVelocity.x != 0f) {
             mAnim += mAnimDelta;
         } else {
             mAnim = 0;
index 0b7ab8bc8148c48a24b02a3d7d266ec43e7cd3de..f373dc3ad598785e1d8430229c10a87f3f2c24d9 100644 (file)
@@ -23,7 +23,7 @@ public class Player extends Mob {
         Vector2 pos = getSpawnPoint(gameWorld);
         this.x = pos.x;
         this.y = pos.y;
-        mMove.setZero();
+        mVelocity.setZero();
     }
 
     private Vector2 getSpawnPoint(GameWorld gameWorld) {
@@ -57,7 +57,7 @@ public class Player extends Mob {
 
     @Override
     public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
-        if (mMove.x != 0 || Assets.playerSprite[0][2].getRotation() != 0) {
+        if (mVelocity.x != 0 || Assets.playerSprite[0][2].getRotation() != 0) {
             Assets.playerSprite[0][2].rotate(mAnimDelta);
             Assets.playerSprite[1][2].rotate(-mAnimDelta);
             Assets.playerSprite[0][3].rotate(-mAnimDelta);
index 3b5c76031d5a41b8a78861f48b2648441431cbcb..07a2f6cf68b9ea8f6ecaeefbfbd0b604a4b48df3 100644 (file)
@@ -12,17 +12,17 @@ import java.io.Serializable;
 public class Drop extends Rectangle implements Serializable {
 
     private final int id;
-    private final Vector2 move;
+    private final Vector2 velocity;
     private boolean pickedUp = false;
 
     Drop(float x, float y, int id) {
         super(x, y, 8, 8);
         this.id = id;
-        this.move = new Vector2(0, -1);
+        this.velocity = new Vector2(0, -1);
     }
 
-    public Vector2 getMove() {
-        return move;
+    public Vector2 getVelocity() {
+        return velocity;
     }
 
     public int closeToPlayer(GameWorld gameWorld, Player player) {
@@ -72,18 +72,18 @@ public class Drop extends Rectangle implements Serializable {
                 dy = .5f;
             }
 
-            move.add(dx, dy);
+            velocity.add(dx, dy);
 
-            if (move.x > 2) {
-                move.x = 1;
-            } else if (move.x < -2) {
-                move.x = -1;
+            if (velocity.x > 2) {
+                velocity.x = 1;
+            } else if (velocity.x < -2) {
+                velocity.x = -1;
             }
 
-            if (move.y > 2) {
-                move.y = 1;
-            } else if (move.y < -2) {
-                move.y = -1;
+            if (velocity.y > 2) {
+                velocity.y = 1;
+            } else if (velocity.y < -2) {
+                velocity.y = -1;
             }
         }
     }
@@ -107,8 +107,8 @@ public class Drop extends Rectangle implements Serializable {
     }
 
     public void move() {
-        x += move.x;
-        y += move.y;
+        x += velocity.x;
+        y += velocity.y;
         checkWorldBounds();
         y = MathUtils.round(y);
     }