DEADSOFTWARE

Optimization
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / misc / Renderer.java
index c22ec4901f3c37328d70bf84fc594e2f164503cd..b2acb6d67c988014a6965652173cfdb939b7ea7d 100644 (file)
@@ -2,6 +2,7 @@ package ru.deadsoftware.cavecraft.misc;
 
 import com.badlogic.gdx.graphics.OrthographicCamera;
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
+import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteCache;
 import com.badlogic.gdx.graphics.glutils.ShapeRenderer;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.GameScreen;
 
@@ -9,8 +10,9 @@ public abstract class Renderer {
 
     private OrthographicCamera camera;
 
-    public ShapeRenderer shaper;
-    public SpriteBatch spriter;
+    protected ShapeRenderer shaper;
+    protected SpriteBatch spriter;
+    protected SpriteCache spriteCache;
 
     public Renderer() {
         this(GameScreen.getWidth(), GameScreen.getHeight());
@@ -23,6 +25,8 @@ public abstract class Renderer {
         shaper.setProjectionMatrix(camera.combined);
         spriter = new SpriteBatch();
         spriter.setProjectionMatrix(camera.combined);
+        spriteCache = new SpriteCache();
+        spriteCache.setProjectionMatrix(camera.combined);
     }
 
     public float getWidth() {
@@ -49,18 +53,18 @@ public abstract class Renderer {
         Assets.mcFont.getData().setScale(scale);
     }
 
-    public void setFontColor(int r, int g, int b) {
+    protected void setFontColor(int r, int g, int b) {
         Assets.mcFont.setColor(r / 255f, g / 255f, b / 255f, 1f);
     }
 
-    public void drawString(String str, float x, float y) {
+    protected void drawString(String str, float x, float y) {
         Assets.mcFont.draw(spriter, str, x, y);
     }
 
-    public void drawString(String str) {
+    protected void drawString(String str) {
         Assets.mcFont.draw(spriter, str,
-                getWidth() / 2 - Assets.getStringWidth(str) / 2,
-                getHeight() / 2 - Assets.getStringHeight(str) / 2);
+                getWidth() / 2 - (float) Assets.getStringWidth(str) / 2,
+                getHeight() / 2 - (float) Assets.getStringHeight(str) / 2);
     }
 
     public abstract void render();