DEADSOFTWARE

Code improvements
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / menu / MenuRenderer.java
index aab04d9b76dde0f683c87a89e202859a523c92ba..7a660e768a3e995d7a136b8eb22024b3b054c61d 100644 (file)
@@ -14,22 +14,38 @@ import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.Renderer;
 public class MenuRenderer extends Renderer {
 
     public Array<Button> menuMainBtns;
+    public Array<Button> menuNGBtns;
 
     public MenuRenderer(int width) {
         super(width, width * ((float) GameScreen.getHeight() / GameScreen.getWidth()));
+        //main menu
         menuMainBtns = new Array<Button>();
         menuMainBtns.add(new Button("New game", getWidth() / 2 - 100, getHeight() / 4));
         menuMainBtns.add(new Button("Load game", getWidth() / 2 - 100, getHeight() / 4 + 30, GameSaver.exists() ? 1 : 0));
         menuMainBtns.add(new Button("Quit", getWidth() / 2 - 100, getHeight() / 4 + 60));
+        //new game menu
+        menuNGBtns = new Array<Button>();
+        menuNGBtns.add(new Button("Survival", getWidth() / 2 - 100, getHeight() / 4, 1));
+        menuNGBtns.add(new Button("Creative", getWidth() / 2 - 100, getHeight() / 4 + 30));
+        menuNGBtns.add(new Button("Back", getWidth() / 2 - 100, getHeight() / 4 + 60));
+
     }
 
     public void buttonClicked(Button button) {
         if (button.getLabel().toLowerCase().equals("new game")) {
-            CaveGame.STATE = AppState.GOTO_NEW_GAME;
+            CaveGame.STATE = AppState.MENU_NEW_GAME;
         } else if (button.getLabel().toLowerCase().equals("load game")) {
             CaveGame.STATE = AppState.GOTO_LOAD_GAME;
         } else if (button.getLabel().toLowerCase().equals("quit")) {
             Gdx.app.exit();
+        } else if (button.getLabel().toLowerCase().equals("survival")) {
+            GameScreen.NEW_GAME_MODE = 0;
+            CaveGame.STATE = AppState.GOTO_NEW_GAME;
+        } else if (button.getLabel().toLowerCase().equals("creative")) {
+            GameScreen.NEW_GAME_MODE = 1;
+            CaveGame.STATE = AppState.GOTO_NEW_GAME;
+        } else if (button.getLabel().toLowerCase().equals("back")) {
+            CaveGame.STATE = AppState.MENU_MAIN;
         }
     }
 
@@ -41,11 +57,12 @@ public class MenuRenderer extends Renderer {
                 (button.getY() + button.getHeight() / 2) - Assets.getStringHeight(button.getLabel()) / 2);
     }
 
-    private void drawMenuMain() {
-        for (Button button : menuMainBtns) {
+    private void drawButtons(Array<Button> buttons) {
+        for (Button button : buttons) {
             if (button.getType() > 0) {
                 if (button.getRect().contains(Gdx.input.getX() * getWidth() / GameScreen.getWidth(),
-                        Gdx.input.getY() * getHeight() / GameScreen.getHeight()))
+                        Gdx.input.getY() * getHeight() / GameScreen.getHeight()) &&
+                        (!CaveGame.TOUCH || Gdx.input.isTouched()))
                     button.setType(2);
                 else button.setType(1);
             }
@@ -53,23 +70,27 @@ public class MenuRenderer extends Renderer {
         }
     }
 
-    public void drawLabel(String str) {
+    private void drawLabel(String str) {
         drawString(str);
     }
 
     @Override
     public void render() {
         spriter.begin();
-        for (int x = 0; x <= getWidth() / 16; x++)
+        for (int x = 0; x <= getWidth() / 16; x++) {
             for (int y = 0; y <= getHeight() / 16; y++) {
                 spriter.draw(Assets.blockTex[GameItems.getBlock(3).getTex()], x * 16, y * 16);
                 spriter.draw(Assets.shade, x * 16, y * 16);
             }
+        }
         spriter.draw(Assets.gameLogo, getWidth() / 2 - Assets.gameLogo.getWidth() / 2, 0);
 
         switch (CaveGame.STATE) {
             case MENU_MAIN:
-                drawMenuMain();
+                drawButtons(menuMainBtns);
+                break;
+            case MENU_NEW_GAME:
+                drawButtons(menuNGBtns);
                 break;
             case GOTO_NEW_GAME:
             case GOTO_LOAD_GAME: