DEADSOFTWARE

Improve autojump and AI
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / mobs / Pig.java
index aaa301998beeb1130f215f4447486cbcb6e23f33..10c4242429f221641c1e0ec501545b1311127350 100644 (file)
@@ -11,24 +11,38 @@ import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameProc;
 public class Pig extends Mob{
 
     public Pig(int x, int y) {
+        dir = MathUtils.random(1);
         position = new Vector2(x, y);
-        moveX = new Vector2(0, 0);
+        moveX = new Vector2(-1+dir*2, 0);
         moveY = new Vector2(0, 0);
         width = 25;
         height = 18;
-        dir = 0;
         canJump = false;
         agressive = false;
     }
 
     @Override
-    public void ai() {
-        if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) dir=-dir+1;
+    public void changeDir() {
+        dir=-dir+1;
         moveX.set(-1+2*dir,0);
+        if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) {
+            moveX.set(0, 0);
+        }
+    }
+
+    @Override
+    public void ai() {
+        if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) changeDir();
+        if (moveX.x != 0f) animation+=ANIM_SPEED; else animation=0;
+        if (animation>=60 || animation<=-60) {
+            ANIM_SPEED = -ANIM_SPEED;
+        }
     }
 
     @Override
     public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
+        Assets.pigSprite[0][1].setRotation(animation);
+        Assets.pigSprite[1][1].setRotation(-animation);
         //back legs
         Assets.pigSprite[1][1].setPosition(x-4+(9-dir*9),y+6);
         Assets.pigSprite[1][1].draw(spriteBatch);