DEADSOFTWARE

Minor changes
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / mobs / Pig.java
index 879b66760cc082b0c0ee751f651da49092a22931..04a96f6b7d41ad9ced14bc919e584de9ee69f815 100644 (file)
@@ -4,37 +4,46 @@ import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
 import com.badlogic.gdx.math.MathUtils;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameWorld;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.Assets;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameProc;
 
 public class Pig extends Mob{
 
-    private GameProc gameProc;
-
-    public Pig(int x, int y, GameProc gameProc) {
-        this.gameProc = gameProc;
+    public Pig(int x, int y) {
+        dir = MathUtils.random(1);
         position = new Vector2(x, y);
-        moveX = new Vector2(0, 0);
+        moveX = new Vector2(-1+dir*2, 0);
         moveY = new Vector2(0, 0);
         width = 25;
         height = 18;
-        dir = 0;
         canJump = false;
+        dead = false;
+    }
+
+    @Override
+    public void changeDir() {
+        dir=-dir+1;
+        moveX.set(-1+2*dir,0);
     }
 
     @Override
     public void ai() {
-        if (canJump && position.x>16 && position.x<(gameProc.world.getWidth()-1)*16 &&
-                gameProc.world.getForeMap((int)(position.x/16)+(dir*2-1), (int)((position.y+height)/16))>0 &&
-                gameProc.world.getForeMap((int)(position.x/16)+(dir*2-1), (int)((position.y)/16))==0)
-            moveY.add(0, -8);
-        if (MathUtils.randomBoolean(.0001f)) dir++;
-        if (dir>1) dir = 0;
-        moveX.set(-1.5f+3*dir,0);
+        if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) changeDir();
+        else if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) {
+            if (moveX.x != 0f) moveX.setZero();
+            else moveX.set(-1+2*dir, 0);
+        }
+        if (moveX.x != 0f) animation+=ANIM_SPEED; else animation=0;
+        if (animation>=60 || animation<=-60) {
+            ANIM_SPEED = -ANIM_SPEED;
+        }
     }
 
     @Override
     public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
+        Assets.pigSprite[0][1].setRotation(animation);
+        Assets.pigSprite[1][1].setRotation(-animation);
         //back legs
         Assets.pigSprite[1][1].setPosition(x-4+(9-dir*9),y+6);
         Assets.pigSprite[1][1].draw(spriteBatch);
@@ -53,4 +62,10 @@ public class Pig extends Mob{
     public Rectangle getRect() {
         return new Rectangle(position.x, position.y, width, height);
     }
+
+    @Override
+    public int getType() {
+        return 0;
+    }
+
 }