DEADSOFTWARE

Refactor
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / mobs / Mob.java
index a4dca28e465841cfb177ccfa9f9fd2a63982e732..f776ff5111ca0800b25c7ff127c969d182023cab 100644 (file)
@@ -4,17 +4,78 @@ import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
 
-public abstract class Mob {
+import java.io.Serializable;
 
-    public static int ANIM_SPEED = 6;
+public abstract class Mob implements Serializable {
+
+    public boolean flyMode;
+    private float width, height;
+    private int dir;
+
+    public Vector2 pos;
+    public Vector2 mov;
+
+    private boolean dead;
 
-    public Vector2 position;
-    public Vector2 moveX, moveY;
-    public int width, height, dir;
     public boolean canJump;
+    protected int anim, animDelta = 6;
+
+    protected Mob(float x, float y, float width, float height, int dir, boolean player) {
+        pos = new Vector2(x, y);
+        mov = new Vector2(0, 0);
+        this.width = width;
+        this.height = height;
+        canJump = false;
+        flyMode = false;
+        dead = false;
+        this.dir = dir;
+    }
+
+    protected Mob(float x, float y, float width, float height, int dir) {
+        this(x, y, width, height, dir, false);
+    }
+
+    public int getMapX() {
+        return (int) (pos.x + (getWidth() / 2)) / 16;
+    }
+
+    public int getMapY() {
+        return (int) (pos.y + (getHeight() / 2)) / 16;
+    }
+
+    public float getWidth() {
+        return width;
+    }
+
+    public float getHeight() {
+        return height;
+    }
+
+    public int getDir() {
+        return dir;
+    }
+
+    protected void switchDir() {
+        dir = -dir + 1;
+    }
+
+    public boolean isDead() {
+        return dead;
+    }
+
+    public void kill() {
+        dead = true;
+    }
+
+    public Rectangle getRect() {
+        return new Rectangle(pos.x, pos.y, getWidth(), getHeight());
+    }
 
     public abstract void ai();
+
+    public abstract void changeDir();
+
     public abstract void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y);
-    public abstract Rectangle getRect();
 
+    public abstract int getType(); //0 - mob, 10 - sand, 11 - gravel
 }