DEADSOFTWARE

Fix water in the sky
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / WorldGen.java
index d4635fd158f989307afa57ecd1127fbb94b0dcc6..32cb8f94a0f28db677a4045a177f3aec0cfbaf4a 100644 (file)
@@ -2,6 +2,7 @@ package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
 import com.badlogic.gdx.Gdx;
 import com.badlogic.gdx.math.RandomXS128;
+import com.badlogic.gdx.utils.ArrayMap;
 import com.badlogic.gdx.utils.TimeUtils;
 
 public class WorldGen {
@@ -59,8 +60,10 @@ public class WorldGen {
         rand = new RandomXS128(seed);
         foreMap = new int[width][height];
         backMap = new int[width][height];
-        hMap = genLandscape(width, height/2, height/4, height/4*3);
+        hMap = genLandscape(width, height/4, height/8, height/2);
         for (int x=0; x<width; x++) {
+            for (int y=0; y<height; y++) {
+            }
             dirtH = 4+rand.nextInt(2);
             for (int y = height- hMap[x]; y<height; y++) {
                 if (y==height- hMap[x]) {
@@ -77,13 +80,15 @@ public class WorldGen {
                     backMap[x][y] = 7;
                 }
             }
-            for (int y = height/4*3; y<height- hMap[x]; y++) {
+            for (int y = height-64; y<height-1; y++) {
                 if (foreMap[x][y]==0){
                     foreMap[x][y] = 8;
                     backMap[x][y] = 8;
                 }
             }
-            if (x>2 && x<width-2 && rand.nextInt(100)<5) genOak(x,height-hMap[x]-1);
+            if (x>2 && x<width-2 && rand.nextInt(100)<5){
+                genOak(x,height-hMap[x]-1);
+            }
         }
     }