DEADSOFTWARE

Fix water in the sky
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / WorldGen.java
index 7e676f82f8bbafd59df33cb4346b9abb05cc6ce9..32cb8f94a0f28db677a4045a177f3aec0cfbaf4a 100644 (file)
@@ -1,6 +1,8 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
+import com.badlogic.gdx.Gdx;
 import com.badlogic.gdx.math.RandomXS128;
+import com.badlogic.gdx.utils.ArrayMap;
 import com.badlogic.gdx.utils.TimeUtils;
 
 public class WorldGen {
@@ -28,6 +30,26 @@ public class WorldGen {
         return res;
     }
 
+    private static void genOak(int x, int y) {
+        backMap[x][y] = 15;
+        backMap[x][y-1] = 15;
+        backMap[x][y-2] = 15;
+        backMap[x][y-3] = 15;
+        backMap[x][y-4] = 16;
+        backMap[x][y-5] = 16;
+        backMap[x-1][y-3] = 16;
+        backMap[x-1][y-4] = 16;
+        backMap[x+1][y-3] = 16;
+        backMap[x+1][y-4] = 16;
+        foreMap[x][y-3] = 16;
+        foreMap[x][y-4] = 16;
+        foreMap[x][y-5] = 16;
+        foreMap[x-1][y-3] = 16;
+        foreMap[x-1][y-4] = 16;
+        foreMap[x+1][y-3] = 16;
+        foreMap[x+1][y-4] = 16;
+    }
+
     static void genWorld(int width, int height) {
         genWorld(width, height, TimeUtils.millis());
     }
@@ -38,8 +60,10 @@ public class WorldGen {
         rand = new RandomXS128(seed);
         foreMap = new int[width][height];
         backMap = new int[width][height];
-        hMap = genLandscape(width, height/2, height/4, height/4*3);
+        hMap = genLandscape(width, height/4, height/8, height/2);
         for (int x=0; x<width; x++) {
+            for (int y=0; y<height; y++) {
+            }
             dirtH = 4+rand.nextInt(2);
             for (int y = height- hMap[x]; y<height; y++) {
                 if (y==height- hMap[x]) {
@@ -56,6 +80,15 @@ public class WorldGen {
                     backMap[x][y] = 7;
                 }
             }
+            for (int y = height-64; y<height-1; y++) {
+                if (foreMap[x][y]==0){
+                    foreMap[x][y] = 8;
+                    backMap[x][y] = 8;
+                }
+            }
+            if (x>2 && x<width-2 && rand.nextInt(100)<5){
+                genOak(x,height-hMap[x]-1);
+            }
         }
     }