DEADSOFTWARE

Fix bugs
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GameWorld.java
index 68a7a01cb5c8b5faa117f83b5767477c35094032..e6b0b006b36460b590c02199df2fb14144c5a7b5 100644 (file)
@@ -1,16 +1,26 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
+import com.badlogic.gdx.Gdx;
+import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
+import com.badlogic.gdx.utils.ArrayMap;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.CaveGame;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.GameState;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.Items;
+
 public class GameWorld {
 
     private final int WIDTH, HEIGHT;
+
     private int[][] foreMap;
     private int[][] backMap;
 
     public GameWorld(int w, int h) {
         WIDTH = w;
         HEIGHT = h;
-        foreMap = new int[WIDTH][HEIGHT];
-        backMap = new int[WIDTH][HEIGHT];
+        WorldGen.genWorld(WIDTH,HEIGHT);
+        foreMap = WorldGen.getForeMap();
+        backMap = WorldGen.getBackMap();
+        WorldGen.clear();
     }
 
     public int getWidth() {
@@ -22,19 +32,80 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public int getForeMap(int x, int y) {
-        return foreMap[x][y];
+        int ret = 0;
+        try {
+            ret = foreMap[x][y];
+        } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
+            Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
+        }
+        return ret;
     }
 
     public void setForeMap(int x, int y, int value) {
-        foreMap[x][y] = value;
+        try {
+            foreMap[x][y] = value;
+        } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
+            Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
+        }
     }
 
     public int getBackMap(int x, int y) {
-        return backMap[x][y];
+        int ret = 0;
+        try {
+            ret = backMap[x][y];
+        } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
+            Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
+        }
+        return ret;
     }
 
     public void setBackMap(int x, int y, int value) {
-        backMap[x][y] = value;
+        try {
+            backMap[x][y] = value;
+        } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
+            Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
+        }
+    }
+
+    public void placeToForeground(int x, int y, int value) {
+        if (getForeMap(x,y) == 0 || value == 0) {
+            setForeMap(x,y,value);
+        }
+    }
+
+    public void placeToBackground(int x, int y, int value) {
+        if (value==0 || (getBackMap(x,y) == 0 && !Items.BLOCKS.getValueAt(value).foreground)) {
+            setBackMap(x,y,value);
+        }
+    }
+
+    public Vector2 getSpawnPoint() {
+        float x=0, y=0;
+        boolean found = false;
+        x = getWidth()/2;
+        while (!found) {
+            for (int i = 0; i < getHeight(); i++) {
+                if (getForeMap((int)x, i)>0 &&
+                        Items.BLOCKS.getValueAt(getForeMap((int)x, i)).collision &&
+                        getForeMap((int)x, i-1)==0 && getForeMap((int)x, i-1)==0) {
+                    y = i-2;
+                    found = true;
+                    break;
+                }
+            }
+            if (!found) {
+                x--;
+                if (x<0) x=getWidth()-1;
+                if ((int)x == getWidth()/2+1) {
+                    x--;
+                    y=0;
+                    break;
+                }
+            }
+        }
+        x = x*16 + 4;
+        y *= 16;
+        return new Vector2(x,y);
     }
 
 }