DEADSOFTWARE

TP player when crossing world's edge
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GameWorld.java
index 97d05cb2d41f5767cd88482f27c238453da61f41..daa00c004af21ce8356aeec57d0f276d18865376 100644 (file)
@@ -7,6 +7,7 @@ import ru.deadsoftware.cavecraft.Items;
 public class GameWorld {
 
     private final int WIDTH, HEIGHT;
+
     private int[][] foreMap;
     private int[][] backMap;
 
@@ -28,17 +29,29 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public int getForeMap(int x, int y) {
-        int ret = 0;
+        int map = 0;
         try {
-            ret = foreMap[x][y];
+            if (x<0) {
+                x = x % (getWidth());
+                x = getWidth()- Math.abs(x);
+            } else if (x>0) {
+                x = x % (getWidth());
+            }
+            map = foreMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
-        return ret;
+        return map;
     }
 
     public void setForeMap(int x, int y, int value) {
         try {
+            if (x<0) {
+                x = x % (getWidth());
+                x = getWidth()- Math.abs(x);
+            } else if (x>0) {
+                x = x % (getWidth());
+            }
             foreMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
@@ -46,17 +59,29 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public int getBackMap(int x, int y) {
-        int ret = 0;
+        int map = 0;
         try {
-            ret = backMap[x][y];
+            if (x<0) {
+                x = x % (getWidth());
+                x = getWidth()- Math.abs(x);
+            } else if (x>0) {
+                x = x % (getWidth());
+            }
+            map = backMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
-        return ret;
+        return map;
     }
 
     public void setBackMap(int x, int y, int value) {
         try {
+            if (x<0) {
+                x = x % (getWidth());
+                x = getWidth()- Math.abs(x);
+            } else if (x>0) {
+                x = x % (getWidth());
+            }
             backMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
@@ -64,29 +89,19 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void placeToForeground(int x, int y, int value) {
-        if (getForeMap(x,y) == 0 || value == 0) setForeMap(x,y,value);
+        if (getForeMap(x,y) == 0 || value == 0) {
+            setForeMap(x,y,value);
+        }
     }
 
     public void placeToBackground(int x, int y, int value) {
-        if (value==0 || (getBackMap(x,y) == 0 && !Items.BLOCKS.getValueAt(value).foreground))
-               setBackMap(x,y,value);
+        if (value==0 || (getBackMap(x,y) == 0 && !Items.BLOCKS.getValueAt(value).foreground)) {
+            setBackMap(x,y,value);
+        }
     }
 
     public Vector2 getSpawnPoint() {
         float x=0, y=0;
-        boolean found = false;
-        x = getWidth()/2;
-        while (!found) {
-            for (int i = 0; i < getHeight(); i++) {
-                if (getForeMap((int)x, i)>0 &&
-                        Items.BLOCKS.getValueAt(getForeMap((int)x, i)).collision) {
-                    y = i-3;
-                    found = true;
-                    break;
-                }
-            }
-            if (!found) x--;
-        }
         x = x*16 + 4;
         y *= 16;
         return new Vector2(x,y);