DEADSOFTWARE

TP player when crossing world's edge
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GameWorld.java
index 7c117b4bbb8ec6957256aadb80739fc6e7ac2e22..daa00c004af21ce8356aeec57d0f276d18865376 100644 (file)
@@ -1,11 +1,13 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
 import com.badlogic.gdx.Gdx;
+import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.Items;
 
 public class GameWorld {
 
     private final int WIDTH, HEIGHT;
+
     private int[][] foreMap;
     private int[][] backMap;
 
@@ -27,17 +29,29 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public int getForeMap(int x, int y) {
-        int ret = 0;
+        int map = 0;
         try {
-            ret = foreMap[x][y];
+            if (x<0) {
+                x = x % (getWidth());
+                x = getWidth()- Math.abs(x);
+            } else if (x>0) {
+                x = x % (getWidth());
+            }
+            map = foreMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
-        return ret;
+        return map;
     }
 
     public void setForeMap(int x, int y, int value) {
         try {
+            if (x<0) {
+                x = x % (getWidth());
+                x = getWidth()- Math.abs(x);
+            } else if (x>0) {
+                x = x % (getWidth());
+            }
             foreMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
@@ -45,17 +59,29 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public int getBackMap(int x, int y) {
-        int ret = 0;
+        int map = 0;
         try {
-            ret = backMap[x][y];
+            if (x<0) {
+                x = x % (getWidth());
+                x = getWidth()- Math.abs(x);
+            } else if (x>0) {
+                x = x % (getWidth());
+            }
+            map = backMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
-        return ret;
+        return map;
     }
 
     public void setBackMap(int x, int y, int value) {
         try {
+            if (x<0) {
+                x = x % (getWidth());
+                x = getWidth()- Math.abs(x);
+            } else if (x>0) {
+                x = x % (getWidth());
+            }
             backMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
@@ -63,12 +89,22 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void placeToForeground(int x, int y, int value) {
-        if (getForeMap(x,y) == 0 || value == 0) setForeMap(x,y,value);
+        if (getForeMap(x,y) == 0 || value == 0) {
+            setForeMap(x,y,value);
+        }
     }
 
     public void placeToBackground(int x, int y, int value) {
-        if ((getBackMap(x,y) == 0 || value == 0) &&
-                !Items.BLOCKS.getValueAt(value).foreground) setBackMap(x,y,value);
+        if (value==0 || (getBackMap(x,y) == 0 && !Items.BLOCKS.getValueAt(value).foreground)) {
+            setBackMap(x,y,value);
+        }
+    }
+
+    public Vector2 getSpawnPoint() {
+        float x=0, y=0;
+        x = x*16 + 4;
+        y *= 16;
+        return new Vector2(x,y);
     }
 
 }