DEADSOFTWARE

Drop magnets to player
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GameWorld.java
index 62f7274a85a1caead1664626cb3c46b1c42b25a0..d84faa32f8b7ae495d0003b1557b3f6c5a363f06 100644 (file)
@@ -1,6 +1,7 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.objects.Drop;
 
 public class GameWorld {
 
@@ -94,9 +95,9 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void placeToForeground(int x, int y, int value) {
-        if (getForeMap(x, y) == 0 || value == 0 || !Items.BLOCKS.getValueAt(getForeMap(x, y)).collision) {
+        if (getForeMap(x, y) == 0 || value == 0 || !GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).coll) {
             setForeMap(x, y, value);
-        } else if (Items.isSlab(value) && getForeMap(x, y) == value) {
+        } else if (GameItems.isSlab(value) && getForeMap(x, y) == value) {
             placeSlab(x, y, value);
         }
         GameProc.UPD_X = x - 8;
@@ -105,17 +106,29 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void placeToBackground(int x, int y, int value) {
-        if (value == 0 || (getBackMap(x, y) == 0 && Items.BLOCKS.getValueAt(value).collision) &&
-                (!Items.BLOCKS.getValueAt(value).transparent || value == 18)) {
+        if (value == 0 || (getBackMap(x, y) == 0 && GameItems.getBlock(value).coll) &&
+                (!GameItems.getBlock(value).tp || value == 18)) {
             setBackMap(x, y, value);
         }
     }
 
+    public void destroyForeMap(int x, int y, GameProc gp) {
+        if (GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).getDrop() > 0)
+            gp.drops.add(new Drop(transformX(x) * 16 + 4, y * 16 + 4, GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).getDrop()));
+        placeToForeground(x, y, 0);
+    }
+
+    public void destroyBackMap(int x, int y, GameProc gp) {
+        if (GameItems.getBlock(getBackMap(x, y)).getDrop() > 0)
+            gp.drops.add(new Drop(transformX(x) * 16 + 4, y * 16 + 4, GameItems.getBlock(getBackMap(x, y)).getDrop()));
+        placeToBackground(x, y, 0);
+    }
+
     public Vector2 getSpawnPoint() {
         int x = 0, y = 0;
         while (true) {
             y++;
-            if (getForeMap(x, y) > 0 && Items.BLOCKS.getValueAt(getForeMap(x, y)).collision) break;
+            if (getForeMap(x, y) > 0 && GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).coll) break;
         }
         x = x * 16 + 4;
         y = y * 16 - 32;