DEADSOFTWARE

Minor enhancements
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GameWorld.java
index 63169fbb7d5d6b8de1e753398add86cd095fb2e0..88f435b78631f11c1296087bd6b697ca29989d61 100644 (file)
@@ -2,12 +2,10 @@ package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
 import com.badlogic.gdx.Gdx;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.Items;
 
 public class GameWorld {
 
     private int WIDTH, HEIGHT;
-
     private int[][] foreMap;
     private int[][] backMap;
 
@@ -27,58 +25,89 @@ public class GameWorld {
         return backMap;
     }
 
+    private int transformX(int x) {
+        x = x%getWidth();
+        if (x<0) x=getWidth()-Math.abs(x);
+        return x;
+    }
+
     public int getForeMap(int x, int y) {
         int map = 0;
         try {
-            x = x%getWidth();
-            if (x<0) x=getWidth()-Math.abs(x);
+            x = transformX(x);
             map = foreMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
+            //Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
         return map;
     }
 
     public void setForeMap(int x, int y, int value) {
         try {
-            x = x%getWidth();
-            if (x<0) x=getWidth()-Math.abs(x);
+            x = transformX(x);
             foreMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
+            //Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
         }
     }
 
     public int getBackMap(int x, int y) {
         int map = 0;
         try {
-            x = x%getWidth();
-            if (x<0) x=getWidth()-Math.abs(x);
+            x = transformX(x);
             map = backMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
+            //Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
         return map;
     }
 
     public void setBackMap(int x, int y, int value) {
         try {
-            x = x%getWidth();
-            if (x<0) x=getWidth()-Math.abs(x);
+            x = transformX(x);
             backMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
+            //Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
+        }
+    }
+
+    private void placeSlab(int x, int y, int value) {
+        switch (value) {
+            case 51:
+                setForeMap(x, y, 52);
+                break;
+            case 53:
+                setForeMap(x, y, 21);
+                break;
+            case 54:
+                setForeMap(x, y, 5);
+                break;
+            case 55:
+                setForeMap(x, y, 4);
+                break;
+            case 56:
+                setForeMap(x, y, 28);
+                break;
+            case 58:
+                setForeMap(x, y, 57);
+                break;
         }
     }
 
     public void placeToForeground(int x, int y, int value) {
-        if (getForeMap(x,y) == 0 || value == 0) {
-            setForeMap(x,y,value);
+        if (getForeMap(x,y) == 0 || value == 0 || !Items.BLOCKS.getValueAt(getForeMap(x, y)).collision) {
+            setForeMap(x, y, value);
+        } else if (Items.isSlab(value) && getForeMap(x, y) == value) {
+            placeSlab(x, y, value);
         }
+        GameProc.UPD_X = x-8;
+        GameProc.UPD_Y = y-8;
+        GameProc.DO_UPD = true;
     }
 
     public void placeToBackground(int x, int y, int value) {
-        if (value==0 || (getBackMap(x,y) == 0 && !Items.BLOCKS.getValueAt(value).foreground)) {
+        if (value==0 || (getBackMap(x,y) == 0 && Items.BLOCKS.getValueAt(value).collision) &&
+                (!Items.BLOCKS.getValueAt(value).transparent || value == 18)) {
             setBackMap(x,y,value);
         }
     }
@@ -103,10 +132,9 @@ public class GameWorld {
         WorldGen.clear();
     }
 
-    public void load() {
-        GameSaver.loadWorld();
-        foreMap = GameSaver.getLoadedForeMap();
-        backMap = GameSaver.getLoadedBackMap();
+    public void setMaps(int[][] foreMap, int[][] backMap) {
+        this.foreMap = foreMap.clone();
+        this.backMap = backMap.clone();
         WIDTH = foreMap.length;
         HEIGHT = foreMap[0].length;
     }