DEADSOFTWARE

Code improvements
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GameWorld.java
index daa00c004af21ce8356aeec57d0f276d18865376..25d3660fc1cf29d9a01b25560e9a2b16baaa4a46 100644 (file)
@@ -1,25 +1,13 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
-import com.badlogic.gdx.Gdx;
-import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.Items;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.objects.Drop;
 
 public class GameWorld {
 
-    private final int WIDTH, HEIGHT;
-
+    private int WIDTH, HEIGHT;
     private int[][] foreMap;
     private int[][] backMap;
 
-    public GameWorld(int w, int h) {
-        WIDTH = w;
-        HEIGHT = h;
-        WorldGen.genWorld(WIDTH,HEIGHT);
-        foreMap = WorldGen.getForeMap();
-        backMap = WorldGen.getBackMap();
-        WorldGen.clear();
-    }
-
     public int getWidth() {
         return WIDTH;
     }
@@ -28,83 +16,135 @@ public class GameWorld {
         return HEIGHT;
     }
 
+    public float getWidthPx() {
+        return WIDTH * 16f;
+    }
+
+    public float getHeightPx() {
+        return HEIGHT * 16f;
+    }
+
+    public int[][] getFullForeMap() {
+        return foreMap;
+    }
+
+    public int[][] getFullBackMap() {
+        return backMap;
+    }
+
+    private int transformX(int x) {
+        x = x % getWidth();
+        if (x < 0) x = getWidth() - Math.abs(x);
+        return x;
+    }
+
     public int getForeMap(int x, int y) {
         int map = 0;
         try {
-            if (x<0) {
-                x = x % (getWidth());
-                x = getWidth()- Math.abs(x);
-            } else if (x>0) {
-                x = x % (getWidth());
-            }
+            x = transformX(x);
             map = foreMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
+            //Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
         return map;
     }
 
     public void setForeMap(int x, int y, int value) {
         try {
-            if (x<0) {
-                x = x % (getWidth());
-                x = getWidth()- Math.abs(x);
-            } else if (x>0) {
-                x = x % (getWidth());
-            }
+            x = transformX(x);
             foreMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
+            //Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
         }
     }
 
     public int getBackMap(int x, int y) {
         int map = 0;
         try {
-            if (x<0) {
-                x = x % (getWidth());
-                x = getWidth()- Math.abs(x);
-            } else if (x>0) {
-                x = x % (getWidth());
-            }
+            x = transformX(x);
             map = backMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
+            //Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
         return map;
     }
 
     public void setBackMap(int x, int y, int value) {
         try {
-            if (x<0) {
-                x = x % (getWidth());
-                x = getWidth()- Math.abs(x);
-            } else if (x>0) {
-                x = x % (getWidth());
-            }
+            x = transformX(x);
             backMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
+            //Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
+        }
+    }
+
+    private void placeSlab(int x, int y, int value) {
+        switch (value) {
+            case 51:
+                setForeMap(x, y, 52);
+                break;
+            case 53:
+                setForeMap(x, y, 21);
+                break;
+            case 54:
+                setForeMap(x, y, 5);
+                break;
+            case 55:
+                setForeMap(x, y, 4);
+                break;
+            case 56:
+                setForeMap(x, y, 28);
+                break;
+            case 58:
+                setForeMap(x, y, 57);
+                break;
         }
     }
 
     public void placeToForeground(int x, int y, int value) {
-        if (getForeMap(x,y) == 0 || value == 0) {
-            setForeMap(x,y,value);
+        if (getForeMap(x, y) == 0 || value == 0 || !GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).hasCollision()) {
+            setForeMap(x, y, value);
+        } else if (GameItems.isSlab(value) && getForeMap(x, y) == value) {
+            placeSlab(x, y, value);
         }
+        GameProc.UPD_X = x - 8;
+        GameProc.UPD_Y = y - 8;
+        GameProc.DO_UPD = true;
     }
 
     public void placeToBackground(int x, int y, int value) {
-        if (value==0 || (getBackMap(x,y) == 0 && !Items.BLOCKS.getValueAt(value).foreground)) {
-            setBackMap(x,y,value);
+        if (value == 0 || (getBackMap(x, y) == 0 && GameItems.getBlock(value).hasCollision()) &&
+                (!GameItems.getBlock(value).isTransparent() || value == 18)) {
+            setBackMap(x, y, value);
         }
     }
 
-    public Vector2 getSpawnPoint() {
-        float x=0, y=0;
-        x = x*16 + 4;
-        y *= 16;
-        return new Vector2(x,y);
+    public void destroyForeMap(int x, int y, GameProc gp) {
+        if (GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).getDrop() > 0)
+            gp.drops.add(new Drop(transformX(x) * 16 + 4, y * 16 + 4, GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).getDrop()));
+        placeToForeground(x, y, 0);
+    }
+
+    public void destroyBackMap(int x, int y, GameProc gp) {
+        if (GameItems.getBlock(getBackMap(x, y)).getDrop() > 0)
+            gp.drops.add(new Drop(transformX(x) * 16 + 4, y * 16 + 4, GameItems.getBlock(getBackMap(x, y)).getDrop()));
+        placeToBackground(x, y, 0);
+    }
+
+    public void generate(int w, int h) {
+        WIDTH = w;
+        HEIGHT = h;
+        WorldGen.genWorld(WIDTH, HEIGHT);
+        foreMap = WorldGen.getForeMap();
+        backMap = WorldGen.getBackMap();
+        WorldGen.clear();
+    }
+
+    public void setMaps(int[][] foreMap, int[][] backMap) {
+        this.foreMap = foreMap.clone();
+        this.backMap = backMap.clone();
+        WIDTH = foreMap.length;
+        HEIGHT = foreMap[0].length;
     }
 
 }