DEADSOFTWARE

Add more blocks
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GameWorld.java
index 7c117b4bbb8ec6957256aadb80739fc6e7ac2e22..0c3ac52f40fc1804d29017470e315eaffda5ee0c 100644 (file)
@@ -1,23 +1,15 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
 import com.badlogic.gdx.Gdx;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.Items;
+import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
 
 public class GameWorld {
 
-    private final int WIDTH, HEIGHT;
+    private int WIDTH, HEIGHT;
+
     private int[][] foreMap;
     private int[][] backMap;
 
-    public GameWorld(int w, int h) {
-        WIDTH = w;
-        HEIGHT = h;
-        WorldGen.genWorld(WIDTH,HEIGHT);
-        foreMap = WorldGen.getForeMap();
-        backMap = WorldGen.getBackMap();
-        WorldGen.clear();
-    }
-
     public int getWidth() {
         return WIDTH;
     }
@@ -26,18 +18,30 @@ public class GameWorld {
         return HEIGHT;
     }
 
+    public int[][] getFullForeMap() {
+        return foreMap;
+    }
+
+    public int[][] getFullBackMap() {
+        return backMap;
+    }
+
     public int getForeMap(int x, int y) {
-        int ret = 0;
+        int map = 0;
         try {
-            ret = foreMap[x][y];
+            x = x%getWidth();
+            if (x<0) x=getWidth()-Math.abs(x);
+            map = foreMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
-        return ret;
+        return map;
     }
 
     public void setForeMap(int x, int y, int value) {
         try {
+            x = x%getWidth();
+            if (x<0) x=getWidth()-Math.abs(x);
             foreMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
@@ -45,17 +49,21 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public int getBackMap(int x, int y) {
-        int ret = 0;
+        int map = 0;
         try {
-            ret = backMap[x][y];
+            x = x%getWidth();
+            if (x<0) x=getWidth()-Math.abs(x);
+            map = backMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
-        return ret;
+        return map;
     }
 
     public void setBackMap(int x, int y, int value) {
         try {
+            x = x%getWidth();
+            if (x<0) x=getWidth()-Math.abs(x);
             backMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
             Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
@@ -63,12 +71,42 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void placeToForeground(int x, int y, int value) {
-        if (getForeMap(x,y) == 0 || value == 0) setForeMap(x,y,value);
+        if (getForeMap(x,y) == 0 || value == 0) {
+            setForeMap(x,y,value);
+        }
     }
 
     public void placeToBackground(int x, int y, int value) {
-        if ((getBackMap(x,y) == 0 || value == 0) &&
-                !Items.BLOCKS.getValueAt(value).foreground) setBackMap(x,y,value);
+        if (value==0 || (getBackMap(x,y) == 0 && !Items.BLOCKS.getValueAt(value).background)) {
+            setBackMap(x,y,value);
+        }
+    }
+
+    public Vector2 getSpawnPoint() {
+        int x=0,y=0;
+        while (true) {
+            y++;
+            if (getForeMap(x,y)>0 && Items.BLOCKS.getValueAt(getForeMap(x,y)).collision) break;
+        }
+        x = x*16 + 4;
+        y = y*16 - 32;
+        return new Vector2(x,y);
+    }
+
+    public void generate(int w, int h) {
+        WIDTH = w;
+        HEIGHT = h;
+        WorldGen.genWorld(WIDTH,HEIGHT);
+        foreMap = WorldGen.getForeMap();
+        backMap = WorldGen.getBackMap();
+        WorldGen.clear();
+    }
+
+    public void setMaps(int[][] foreMap, int[][] backMap) {
+        this.foreMap = foreMap.clone();
+        this.backMap = backMap.clone();
+        WIDTH = foreMap.length;
+        HEIGHT = foreMap[0].length;
     }
 
 }