DEADSOFTWARE

Add inventory scrolling
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GameProc.java
index 4fe96c6595274d6e97db4086e3d21ec665034b53..8f5dca275d9b6c3fd3c8e3402cf5212f09cbbdb8 100644 (file)
@@ -3,9 +3,13 @@ package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 import com.badlogic.gdx.Gdx;
 import com.badlogic.gdx.Input;
 import com.badlogic.gdx.utils.TimeUtils;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.*;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.CaveGame;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.GameScreen;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.mobs.Mob;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.mobs.Pig;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.objects.Player;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.AppState;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.Assets;
 
 import java.io.Serializable;
 import java.util.ArrayList;
@@ -25,6 +29,7 @@ public class GameProc implements Serializable{
     public int cursorX, cursorY;
     public int invSlot;
     public int ctrlMode;
+    public int creativeScroll, maxCreativeScroll;
 
     public boolean isTouchDown, isKeyDown;
     public int touchDownX, touchDownY, keyDownCode;
@@ -33,18 +38,22 @@ public class GameProc implements Serializable{
 
     public GameProc() {
         world = new GameWorld();
-        world.generate(8,256);
+        world.generate(1024,256);
         player = new Player(world.getSpawnPoint());
         mobs = new ArrayList<Mob>();
+        for (int i=0; i<16; i++) {
+            mobs.add(new Pig(i*256, 196*16));
+        }
         physics = new GamePhysics(this);
-        if (!CaveGame.TOUCH) ctrlMode = 1;
         if (CaveGame.TOUCH) {
             renderer = new GameRenderer(this,320,
                     320*((float)GameScreen.getHeight()/GameScreen.getWidth()));
         } else {
+            ctrlMode = 1;
             renderer = new GameRenderer(this,480,
                     480*((float)GameScreen.getHeight()/GameScreen.getWidth()));
         }
+        maxCreativeScroll = Items.BLOCKS.size/40;
         GameSaver.save(this);
     }