DEADSOFTWARE

Refactor world generator
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavedroid / game / GamePhysics.java
index d6b5a9aa5da8e907c07430e1670cce350a61a757..e3ceb531cb3a37c4ac9aec5adf5b6c83152dc838 100644 (file)
@@ -10,17 +10,20 @@ import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.MobsController;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.Player;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects.Drop;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects.DropController;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.game.world.GameWorld;
 
 import javax.inject.Inject;
 import java.util.Iterator;
 
 
 @GameScope
-class GamePhysics {
+public class GamePhysics {
 
-    static final int PL_SPEED = 2;
+    public static final float PL_SPEED = 69.072f;
+    public static final float PL_JUMP_VELOCITY = -133.332f;
+    public static final float PL_TERMINAL_VELOCITY = 1254.4f;
 
-    private final Vector2 gravity = new Vector2(0, .9f);
+    private final Vector2 gravity = new Vector2(0, 444.44f);
 
     private final GameWorld mGameWorld;
     private final MainConfig mMainConfig;
@@ -91,31 +94,32 @@ class GamePhysics {
                 (int) (rect.y + rect.height / 8 * 7) / 16);
     }
 
-    private void dropPhy(Drop drop) {
+    private void dropPhy(Drop drop, float delta) {
         int dropToPlayer = drop.closeToPlayer(mGameWorld, mMobsController.getPlayer());
+
         if (dropToPlayer > 0) {
-            drop.moveToPlayer(mGameWorld, mMobsController.getPlayer(), dropToPlayer);
+            drop.moveToPlayer(mGameWorld, mMobsController.getPlayer(), dropToPlayer, delta);
         } else {
-            if (drop.getMove().x >= .5f) {
-                drop.getMove().x -= .5f;
-            } else if (drop.getMove().x <= -.5f) {
-                drop.getMove().x += .5f;
+            if (drop.getVelocity().x >= 300f) {
+                drop.getVelocity().x = 300f;
+            } else if (drop.getVelocity().x <= -300f) {
+                drop.getVelocity().x = -300f;
             } else {
-                drop.getMove().x = 0;
+                drop.getVelocity().x = 0;
             }
-            if (drop.getMove().y < 9) {
-                drop.getMove().y += gravity.y / 4;
+            if (drop.getVelocity().y < PL_TERMINAL_VELOCITY) {
+                drop.getVelocity().y += gravity.y * delta;
             }
         }
-        drop.move();
+        drop.move(delta);
 
 
         if (checkColl(drop)) {
-            drop.getMove().set(0, -1);
+            drop.getVelocity().set(0, -1);
             do {
-                drop.move();
+                drop.move(1);
             } while (checkColl(drop));
-            drop.getMove().setZero();
+            drop.getVelocity().setZero();
         }
     }
 
@@ -132,9 +136,9 @@ class GamePhysics {
 
                 int d = 0;
 
-                if (mob.getMove().x < 0) {
+                if (mob.getVelocity().x < 0) {
                     d = 1;
-                } else if (mob.getMove().x > 0) {
+                } else if (mob.getVelocity().x > 0) {
                     d = -1;
                 }
 
@@ -157,7 +161,7 @@ class GamePhysics {
         if (checkColl(mob)) {
             int d = -1;
 
-            if (mob.getMove().y < 0) {
+            if (mob.getVelocity().y < 0) {
                 d = 1;
             }
 
@@ -172,10 +176,20 @@ class GamePhysics {
                 mob.y += d;
             }
 
-            mob.getMove().y = 0;
+            mob.getVelocity().y = 0;
+
+
+
+            //todo fall damage
+            // h = (v^2) / 2g
+            // dmg = max(0, (h - 48) / 32) - half of blocks fallen starting from 3 blocks height
+            //                int dmg = ((int)Math.max(0f, (((mob.getVelocity().y * mob.getVelocity().y) / (2 * gravity.y)) - 48f) / 16f));
+            //                if (dmg > 0) System.out.println("Damage: " + dmg);
 
         } else {
-            mob.setCanJump(false);
+            mob.y += 1;
+            mob.setCanJump(checkColl(mob));
+            mob.y -= 1;
         }
 
         if (mob.getY() > mGameWorld.getHeightPx()) {
@@ -183,85 +197,85 @@ class GamePhysics {
         }
     }
 
-    private void playerPhy(Player player) {
-        player.y += player.getMove().y;
-        mobYColl(player);
-
+    private void playerPhy(Player player, float delta) {
         if (player.isDead()) {
             return;
         }
 
         if (GameItems.isFluid(getBlock(player))) {
-            if (mMainConfig.isTouch() && player.getMove().x != 0 && !player.swim && !player.isFlyMode()) {
+            if (mMainConfig.isTouch() && player.getVelocity().x != 0 && !player.swim && !player.isFlyMode()) {
                 player.swim = true;
             }
             if (!player.swim) {
-                if (!player.isFlyMode() && player.getMove().y < 4.5f) {
-                    player.getMove().add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
+                if (!player.isFlyMode() && player.getVelocity().y < 32f) {
+                    player.getVelocity().y += gravity.y * delta;
                 }
-                if (!player.isFlyMode() && player.getMove().y > 4.5f) {
-                    player.getMove().add(0, -1f);
+                if (!player.isFlyMode() && player.getVelocity().y > 32f) {
+                    player.getVelocity().y -= player.getVelocity().y * 32f * delta;
                 }
             } else {
-                player.getMove().add(0, -.5f);
-                if (player.getMove().y < -3) {
-                    player.getMove().y = -3;
+                player.getVelocity().y += PL_JUMP_VELOCITY * delta;
+                if (player.getVelocity().y < -PL_SPEED) {
+                    player.getVelocity().y = -PL_SPEED;
                 }
             }
         } else {
-            if (!player.isFlyMode() && player.getMove().y < 18) {
-                player.getMove().add(gravity);
+            if (!player.isFlyMode() && player.getVelocity().y < PL_TERMINAL_VELOCITY) {
+                player.getVelocity().y += gravity.y * delta;
             }
         }
 
-        player.x += player.getMove().x * (player.isFlyMode() ? 1.5f : 1) *
-                (GameItems.isFluid(getBlock(player)) && !player.isFlyMode() ? .8f : 1);
+        player.y += player.getVelocity().y * delta;
+        mobYColl(player);
+
+        player.x += player.getVelocity().x * (player.isFlyMode() ? 1.5f : 1) *
+                (GameItems.isFluid(getBlock(player)) && !player.isFlyMode() ? .8f : 1) * delta;
 
         mobXColl(player);
 
-        if (mMainConfig.isTouch() && !player.isFlyMode() && player.canJump() && player.getMove().x != 0 && checkJump(player)) {
-            player.getMove().add(0, -8);
+        if (mMainConfig.isTouch() && !player.isFlyMode() && player.canJump() && player.getVelocity().x != 0 && checkJump(player)) {
+            player.getVelocity().y = PL_JUMP_VELOCITY;
             player.setCanJump(false);
         }
     }
 
-    private void mobPhy(Mob mob) {
+    private void mobPhy(Mob mob, float delta) {
         if (mob.getType() == Mob.Type.MOB && GameItems.isFluid(getBlock(mob))) {
-            if (mob.getMove().y > 9) {
-                mob.getMove().add(0, -.9f);
+            if (mob.getVelocity().y > 32f) {
+                mob.getVelocity().y -= mob.getVelocity().y * 32f * delta;
             }
 
-            mob.getMove().add(0, -.5f);
+            mob.getVelocity().y += PL_JUMP_VELOCITY * delta;
 
-            if (mob.getMove().y < -3) {
-                mob.getMove().y = -3;
+            if (mob.getVelocity().y < -PL_SPEED) {
+                mob.getVelocity().y = -PL_SPEED;
             }
-        } else if (!mob.isFlyMode() && mob.getMove().y < 18) {
-            mob.getMove().add(gravity);
+        } else if (!mob.isFlyMode() && mob.getVelocity().y < PL_TERMINAL_VELOCITY) {
+            mob.getVelocity().y += gravity.y * delta;
         }
 
-        mob.y += mob.getMove().y;
+        mob.y += mob.getVelocity().y * delta;
         mobYColl(mob);
 
         if (mob.isDead()) {
             return;
         }
 
-        mob.x += mob.getMove().x;
+        mob.x += mob.getVelocity().x * delta;
         mobXColl(mob);
 
-        if (mob.canJump() && mob.getMove().x != 0 && checkJump(mob)) {
-            mob.getMove().add(0, -8);
+        if (mob.canJump() && mob.getVelocity().x != 0 && checkJump(mob)) {
+            mob.getVelocity().y = PL_JUMP_VELOCITY;
             mob.setCanJump(false);
         }
     }
 
-    void update() {
+    void update(float delta) {
         Player player = mMobsController.getPlayer();
 
         for (Iterator<Drop> it = mDropController.getIterator(); it.hasNext(); ) {
             Drop drop = it.next();
-            dropPhy(drop);
+            dropPhy(drop, delta);
             if (Intersector.overlaps(drop, player)) {
                 drop.pickUpDrop(player);
             }
@@ -272,14 +286,14 @@ class GamePhysics {
 
         for (Iterator<Mob> it = mMobsController.getIterator(); it.hasNext(); ) {
             Mob mob = it.next();
-            mob.ai(mGameWorld);
-            mobPhy(mob);
+            mob.ai(mGameWorld, delta);
+            mobPhy(mob, delta);
             if (mob.isDead()) {
                 it.remove();
             }
         }
 
-        playerPhy(player);
+        playerPhy(player, delta);
         if (player.isDead()) {
             player.respawn(mGameWorld);
         }