DEADSOFTWARE

add 'respawn items' flag
[d2df-sdl.git] / src / game / g_game.pas
index cf87c940dd9abc81ef4e179bcba5259f7a86c42c..0d31e221c6c5c0950e515552fe1b7ed26396620d 100644 (file)
@@ -180,6 +180,7 @@ const
   GAME_OPTION_BOTVSPLAYER  = 32;
   GAME_OPTION_BOTVSMONSTER = 64;
   GAME_OPTION_DMKEYS       = 128;
+  GAME_OPTION_RESPAWNITEMS = 256;
 
   STATE_NONE        = 0;
   STATE_MENU        = 1;
@@ -5572,7 +5573,27 @@ begin
         g_Console_Add(_lc[I_MSG_DMKEYS_ON])
       else
         g_Console_Add(_lc[I_MSG_DMKEYS_OFF]);
-      g_Console_Add(_lc[I_MSG_ONMAPCHANGE]);
+
+      if g_Game_IsNet then MH_SEND_GameSettings;
+    end;
+  end
+  else if (cmd = 'g_respawn_items') and not g_Game_IsClient then
+  begin
+    with gGameSettings do
+    begin
+      if (Length(P) > 1) and
+         ((P[1] = '1') or (P[1] = '0')) then
+      begin
+        if (P[1][1] = '1') then
+          Options := Options or GAME_OPTION_RESPAWNITEMS
+        else
+          Options := Options and (not GAME_OPTION_RESPAWNITEMS);
+      end;
+
+      if (LongBool(Options and GAME_OPTION_RESPAWNITEMS)) then
+        g_Console_Add(_lc[I_MSG_RESPAWNITEMS_ON])
+      else
+        g_Console_Add(_lc[I_MSG_RESPAWNITEMS_OFF]);
 
       if g_Game_IsNet then MH_SEND_GameSettings;
     end;