DEADSOFTWARE

alternate bind workaround
[d2df-sdl.git] / src / game / g_console.pas
index 9a2bd99f3eb24d52b86d0acff0effd80caa69cd5..4866ea19371efc68ff3588db5eefb35ebcfb008a 100644 (file)
@@ -719,13 +719,15 @@ begin
     end;
   'togglechat':
     begin
-      g_Console_Chat_Switch;
+      if not gConsoleShow and (g_ActiveWindow = nil) then
+        g_Console_Chat_Switch;
       gSkipFirstChar := not g_Console_Interactive()
     end;
   'toggleteamchat':
     if gGameSettings.GameMode in [GM_TDM, GM_CTF] then
     begin
-      g_Console_Chat_Switch(True);
+      if not gConsoleShow and (g_ActiveWindow = nil) then
+        g_Console_Chat_Switch(True);
       gSkipFirstChar := not g_Console_Interactive()
     end;
   end
@@ -1727,11 +1729,14 @@ end;
 procedure g_Console_ProcessBind (key: Integer; down: Boolean);
   var i: Integer;
 begin
-  if (not g_GUIGrabInput) and (not gChatShow) and (key >= 0) and (key < e_MaxInputKeys) and ((gInputBinds[key].down <> nil) or (gInputBinds[key].up <> nil)) then
+  if (not g_GUIGrabInput) and (key >= 0) and (key < e_MaxInputKeys) and ((gInputBinds[key].down <> nil) or (gInputBinds[key].up <> nil)) then
   begin
     if down then
-      for i := 0 to High(gInputBinds[key].down) do
-        g_Console_Process(gInputBinds[key].down[i], True)
+    begin
+      if not gChatShow then
+        for i := 0 to High(gInputBinds[key].down) do
+          g_Console_Process(gInputBinds[key].down[i], True);
+    end
     else
       for i := 0 to High(gInputBinds[key].up) do
         g_Console_Process(gInputBinds[key].up[i], True)