DEADSOFTWARE

Rename position -> pos
authorfred-boy <fred-boy@protonmail.com>
Sun, 30 Sep 2018 14:38:19 +0000 (21:38 +0700)
committerfred-boy <fred-boy@protonmail.com>
Sun, 30 Sep 2018 14:38:19 +0000 (21:38 +0700)
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameInput.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GamePhysics.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameProc.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameRenderer.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/FallingGravel.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/FallingSand.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/Mob.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/Pig.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/objects/Drop.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/objects/Player.java

index 5f7dfea6e2714ee3306ef5666585b5e6b9997642..48388ac465995e8a9b618234a7729b08110f1e57 100644 (file)
@@ -17,8 +17,8 @@ public class GameInput {
     }
 
     private boolean checkSwim() {
-        return (GameItems.isFluid(gp.world.getForeMap((int) (gp.player.position.x + gp.player.width / 2) / 16,
-                (int) (gp.player.position.y + gp.player.height / 4 * 3) / 16)));
+        return (GameItems.isFluid(gp.world.getForeMap((int) (gp.player.pos.x + gp.player.width / 2) / 16,
+                (int) (gp.player.pos.y + gp.player.height / 4 * 3) / 16)));
     }
 
     private void wasdPressed(int keycode) {
index d78d319efaeff1875fa38c6b22c02829e36aeec1..d314b82cda6929bd1581d373294e52e08bfdcca3 100644 (file)
@@ -69,16 +69,16 @@ public class GamePhysics {
 
     private void dropPhy(Drop drop) {
         if (drop.move.y < 9) drop.move.y += gravity.y / 4;
-        drop.position.add(drop.move);
-        drop.position.y = MathUtils.round(drop.position.y);
+        drop.pos.add(drop.move);
+        drop.pos.y = MathUtils.round(drop.pos.y);
         while (checkColl(drop.getRect())) {
-            drop.position.y--;
+            drop.pos.y--;
             drop.move.y = 0;
         }
     }
 
     private void playerPhy(Player pl) {
-        pl.position.y += pl.move.y;
+        pl.pos.y += pl.move.y;
         if (checkColl(pl.getRect())) {
             int d = -1;
             if (pl.move.y < 0) d = 1;
@@ -86,8 +86,8 @@ public class GamePhysics {
                 pl.flyMode = false;
                 pl.canJump = true;
             }
-            pl.position.y = MathUtils.round(pl.position.y);
-            while (checkColl(pl.getRect())) pl.position.y += d;
+            pl.pos.y = MathUtils.round(pl.pos.y);
+            while (checkColl(pl.getRect())) pl.pos.y += d;
             pl.move.y = 0;
         } else {
             pl.canJump = false;
@@ -106,23 +106,23 @@ public class GamePhysics {
             if (!pl.flyMode && pl.move.y < 18) pl.move.add(gravity);
         }
 
-        pl.position.x += pl.move.x;
+        pl.pos.x += pl.move.x;
         if (checkColl(pl.getRect())) {
-            if (pl.canJump && !pl.flyMode) pl.position.y -= 8;
+            if (pl.canJump && !pl.flyMode) pl.pos.y -= 8;
             if (checkColl(pl.getRect())) {
-                if (pl.canJump && !pl.flyMode) pl.position.y += 8;
+                if (pl.canJump && !pl.flyMode) pl.pos.y += 8;
                 int d = 0;
                 if (pl.move.x < 0) d = 1;
                 else if (pl.move.x > 0) d = -1;
-                pl.position.x = MathUtils.round(pl.position.x);
-                while (checkColl(pl.getRect())) pl.position.x += d;
+                pl.pos.x = MathUtils.round(pl.pos.x);
+                while (checkColl(pl.getRect())) pl.pos.x += d;
             }
         }
-        if (pl.position.x + pl.texWidth / 2 < 0) pl.position.x += gp.world.getWidth() * 16;
-        if (pl.position.x + pl.texWidth / 2 > gp.world.getWidth() * 16)
-            pl.position.x -= gp.world.getWidth() * 16;
-        if (pl.position.y > gp.world.getHeight() * 16) {
-            pl.position = gp.world.getSpawnPoint().cpy();
+        if (pl.pos.x + pl.texWidth / 2 < 0) pl.pos.x += gp.world.getWidth() * 16;
+        if (pl.pos.x + pl.texWidth / 2 > gp.world.getWidth() * 16)
+            pl.pos.x -= gp.world.getWidth() * 16;
+        if (pl.pos.y > gp.world.getHeight() * 16) {
+            pl.pos = gp.world.getSpawnPoint().cpy();
         }
         if (CaveGame.TOUCH && checkJump(pl.getRect(), pl.dir) && !pl.flyMode && pl.canJump && pl.move.x != 0) {
             pl.move.add(0, -8);
@@ -131,17 +131,17 @@ public class GamePhysics {
     }
 
     private void mobPhy(Mob mob) {
-        mob.position.y += mob.move.y;
+        mob.pos.y += mob.move.y;
         if (checkColl(mob.getRect())) {
             int d = -1;
             if (mob.move.y < 0) d = 1;
             if (d == -1) mob.canJump = true;
-            mob.position.y = MathUtils.round(mob.position.y);
-            while (checkColl(mob.getRect())) mob.position.y += d;
+            mob.pos.y = MathUtils.round(mob.pos.y);
+            while (checkColl(mob.getRect())) mob.pos.y += d;
             mob.move.y = 0;
             if (mob.getType() > 0) {
-                gp.world.setForeMap((int) mob.position.x / 16, (int) mob.position.y / 16, mob.getType());
-                mob.position.y = -1;
+                gp.world.setForeMap((int) mob.pos.x / 16, (int) mob.pos.y / 16, mob.getType());
+                mob.pos.y = -1;
                 mob.dead = true;
             }
         } else {
@@ -154,26 +154,26 @@ public class GamePhysics {
             if (mob.move.y < -3) mob.move.y = -3;
         } else if (mob.move.y < 18) mob.move.add(gravity);
 
-        mob.position.x += mob.move.x;
+        mob.pos.x += mob.move.x;
         if (checkColl(mob.getRect())) {
             if (mob.canJump) {
-                mob.position.y -= 8;
+                mob.pos.y -= 8;
             }
             if (checkColl(mob.getRect())) {
-                if (mob.canJump) mob.position.y += 8;
+                if (mob.canJump) mob.pos.y += 8;
                 int d = 0;
                 if (mob.move.x < 0) d = 1;
                 else if (mob.move.x > 0) d = -1;
-                mob.position.x = MathUtils.round(mob.position.x);
-                while (checkColl(mob.getRect())) mob.position.x += d;
+                mob.pos.x = MathUtils.round(mob.pos.x);
+                while (checkColl(mob.getRect())) mob.pos.x += d;
                 if (mob.canJump) mob.changeDir();
             }
         }
-        if (mob.position.x + mob.width / 2 < 0) mob.position.x += gp.world.getWidth() * 16;
-        if (mob.position.x + mob.width / 2 > gp.world.getWidth() * 16)
-            mob.position.x -= gp.world.getWidth() * 16;
-        if (mob.position.y > gp.world.getHeight() * 16) {
-            mob.position.y = 0;
+        if (mob.pos.x + mob.width / 2 < 0) mob.pos.x += gp.world.getWidth() * 16;
+        if (mob.pos.x + mob.width / 2 > gp.world.getWidth() * 16)
+            mob.pos.x -= gp.world.getWidth() * 16;
+        if (mob.pos.y > gp.world.getHeight() * 16) {
+            mob.pos.y = 0;
         }
         if (checkJump(mob.getRect(), mob.dir) && mob.canJump && mob.move.x != 0) {
             mob.move.add(0, -8);
@@ -201,8 +201,8 @@ public class GamePhysics {
         playerPhy(gp.player);
 
         gp.renderer.setCamPos(
-                gp.player.position.x + gp.player.texWidth / 2 - gp.renderer.getWidth() / 2,
-                gp.player.position.y + gp.player.height / 2 - gp.renderer.getHeight() / 2);
+                gp.player.pos.x + gp.player.texWidth / 2 - gp.renderer.getWidth() / 2,
+                gp.player.pos.y + gp.player.height / 2 - gp.renderer.getHeight() / 2);
     }
 
 }
index 3117cde54273bfac17de2cbf6dee429629c42b90..08f44251f6ed20bdca7fa9d38cbcab54c799a647 100644 (file)
@@ -84,10 +84,10 @@ public class GameProc implements Serializable {
     private void moveCursor() {
         int pastX = curX, pastY = curY;
         if (ctrlMode == 0 && CaveGame.TOUCH) {
-            curX = (int) (player.position.x + player.texWidth / 2) / 16;
+            curX = (int) (player.pos.x + player.texWidth / 2) / 16;
             if (player.dir == 0) curX--;
             else curX++;
-            curY = (int) (player.position.y + player.texWidth) / 16;
+            curY = (int) (player.pos.y + player.texWidth) / 16;
             if (!isAutoselectable(curX, curY)) {
                 curY++;
             }
@@ -114,9 +114,9 @@ public class GameProc implements Serializable {
         if (curY < 0) curY = 0;
         if (curY >= world.getHeight()) curY = world.getHeight() - 1;
         if (ctrlMode == 1) {
-            if (curX * 16 + 8 < player.position.x + player.texWidth / 2)
+            if (curX * 16 + 8 < player.pos.x + player.texWidth / 2)
                 player.dir = 0;
-            if (curX * 16 + 8 > player.position.x + player.texWidth / 2)
+            if (curX * 16 + 8 > player.pos.x + player.texWidth / 2)
                 player.dir = 1;
         }
     }
index a0ac68a2c4ae6b73041a42d7c055bf0650465191..96f8c786d9a0cb21ce98ef72659545a4f3c96063 100644 (file)
@@ -88,21 +88,21 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
 
     private void drawMob(Mob mob) {
         mob.draw(spriter,
-                mob.position.x - getCamX() - gp.world.getWidth() * 16, mob.position.y - getCamY());
+                mob.pos.x - getCamX() - gp.world.getWidth() * 16, mob.pos.y - getCamY());
         mob.draw(spriter,
-                mob.position.x - getCamX(), mob.position.y - getCamY());
+                mob.pos.x - getCamX(), mob.pos.y - getCamY());
         mob.draw(spriter,
-                mob.position.x - getCamX() + gp.world.getWidth() * 16, mob.position.y - getCamY());
+                mob.pos.x - getCamX() + gp.world.getWidth() * 16, mob.pos.y - getCamY());
     }
 
     private void drawDrop(Drop drop) {
         switch (GameItems.getItem(drop.getId()).getType()) {
             case 0:
-                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.position.x - getCamX() - gp.world.getWidth() * 16, drop.position.y - getCamY());
+                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.pos.x - getCamX() - gp.world.getWidth() * 16, drop.pos.y - getCamY());
                 Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].draw(spriter);
-                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.position.x - getCamX(), drop.position.y - getCamY());
+                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.pos.x - getCamX(), drop.pos.y - getCamY());
                 Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].draw(spriter);
-                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.position.x - getCamX() + gp.world.getWidth() * 16, drop.position.y - getCamY());
+                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.pos.x - getCamX() + gp.world.getWidth() * 16, drop.pos.y - getCamY());
                 Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].draw(spriter);
         }
     }
@@ -124,33 +124,33 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
 
         //back hand
         Assets.plSprite[1][2].setPosition(
-                pl.position.x - getCamX() - 6,
-                pl.position.y - getCamY());
+                pl.pos.x - getCamX() - 6,
+                pl.pos.y - getCamY());
         Assets.plSprite[1][2].draw(spriter);
         //back leg
         Assets.plSprite[1][3].setPosition(
-                pl.position.x - getCamX() - 6,
-                pl.position.y - getCamY() + 10);
+                pl.pos.x - getCamX() - 6,
+                pl.pos.y - getCamY() + 10);
         Assets.plSprite[1][3].draw(spriter);
         //front leg
         Assets.plSprite[0][3].setPosition(
-                pl.position.x - getCamX() - 6,
-                pl.position.y - getCamY() + 10);
+                pl.pos.x - getCamX() - 6,
+                pl.pos.y - getCamY() + 10);
         Assets.plSprite[0][3].draw(spriter);
         //head
         spriter.draw(Assets.plSprite[pl.dir][0],
-                pl.position.x - getCamX() - 2,
-                pl.position.y - getCamY() - 2);
+                pl.pos.x - getCamX() - 2,
+                pl.pos.y - getCamY() - 2);
         //body
         spriter.draw(Assets.plSprite[pl.dir][1],
-                pl.position.x - getCamX() - 2, pl.position.y - getCamY() + 8);
+                pl.pos.x - getCamX() - 2, pl.pos.y - getCamY() + 8);
         //item in hand
         if (pl.inv[gp.slot] > 0)
             switch (GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getType()) {
                 case 0:
                     Assets.blockTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].setPosition(
-                            pl.position.x - getCamX() - 8 * MathUtils.sin(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()),
-                            pl.position.y - getCamY() + 6 + 8 * MathUtils.cos(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()));
+                            pl.pos.x - getCamX() - 8 * MathUtils.sin(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()),
+                            pl.pos.y - getCamY() + 6 + 8 * MathUtils.cos(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()));
                     Assets.blockTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].draw(spriter);
                     break;
                 default:
@@ -158,16 +158,16 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
                     Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].setRotation(
                             -45 + pl.dir * 90 + Assets.plSprite[0][2].getRotation());
                     Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].setPosition(
-                            pl.position.x - getCamX() - 10 + (12 * pl.dir) - 8 * MathUtils.sin(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()),
-                            pl.position.y - getCamY() + 2 + 8 * MathUtils.cos(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()));
+                            pl.pos.x - getCamX() - 10 + (12 * pl.dir) - 8 * MathUtils.sin(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()),
+                            pl.pos.y - getCamY() + 2 + 8 * MathUtils.cos(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()));
                     Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].draw(spriter);
                     Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].flip((pl.dir == 0), false);
                     break;
             }
         //front hand
         Assets.plSprite[0][2].setPosition(
-                pl.position.x - getCamX() - 6,
-                pl.position.y - getCamY());
+                pl.pos.x - getCamX() - 6,
+                pl.pos.y - getCamY());
         Assets.plSprite[0][2].draw(spriter);
     }
 
@@ -279,8 +279,8 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
 
         if (GameScreen.SHOW_DEBUG) {
             drawString("FPS: " + GameScreen.FPS, 0, 0);
-            drawString("X: " + (int) (gp.player.position.x / 16), 0, 10);
-            drawString("Y: " + (int) (gp.player.position.y / 16), 0, 20);
+            drawString("X: " + (int) (gp.player.pos.x / 16), 0, 10);
+            drawString("Y: " + (int) (gp.player.pos.y / 16), 0, 20);
             drawString("Mobs: " + gp.mobs.size(), 0, 30);
             drawString("Drops: " + gp.drops.size(), 0, 40);
             drawString("Block: " + GameItems.getBlockKey(gp.world.getForeMap(gp.curX, gp.curY)), 0, 50);
index 21b8dd84f6aa63a58e2ad23de84d0b94389d6f2f..cc3c389840854a30da9091ab1803524daf3188d9 100644 (file)
@@ -10,7 +10,7 @@ public class FallingGravel extends Mob {
 
     public FallingGravel(int x, int y) {
         dir = 0;
-        position = new Vector2(x, y);
+        pos = new Vector2(x, y);
         move = new Vector2(0, 1);
         width = 16;
         height = 16;
@@ -33,7 +33,7 @@ public class FallingGravel extends Mob {
 
     @Override
     public Rectangle getRect() {
-        return new Rectangle(position.x, position.y, width, height);
+        return new Rectangle(pos.x, pos.y, width, height);
     }
 
     @Override
index b491af5dc7dace59f61af69a0a53ab9b4d5986f4..b9108845122a13791d098539cf1d1b7f6dfe52ea 100644 (file)
@@ -10,7 +10,7 @@ public class FallingSand extends Mob {
 
     public FallingSand(int x, int y) {
         dir = 0;
-        position = new Vector2(x, y);
+        pos = new Vector2(x, y);
         move = new Vector2(0, 1);
         width = 16;
         height = 16;
@@ -33,7 +33,7 @@ public class FallingSand extends Mob {
 
     @Override
     public Rectangle getRect() {
-        return new Rectangle(position.x, position.y, width, height);
+        return new Rectangle(pos.x, pos.y, width, height);
     }
 
     @Override
index 137e7cad913516e1cced168e7a9328986b0065e9..67df9f7198fac95681fef3b508f099f202c2e0f8 100644 (file)
@@ -9,9 +9,9 @@ import java.io.Serializable;
 public abstract class Mob implements Serializable {
 
     public int ANIM_SPEED = 6;
-    public Vector2 position;
+    public Vector2 pos;
     public Vector2 move;
-    public int width, height, dir, animation;
+    public int width, height, dir, anim;
     public boolean canJump;
     public boolean dead;
 
index c615fcb0191c2828c58877b03454770d192e9dea..38eac46d69d9b70180df37400c86c70038bfbe34 100644 (file)
@@ -10,7 +10,7 @@ public class Pig extends Mob {
 
     public Pig(int x, int y) {
         dir = MathUtils.random(1);
-        position = new Vector2(x, y);
+        pos = new Vector2(x, y);
         move = new Vector2(-1 + dir * 2, 0);
         width = 25;
         height = 18;
@@ -31,17 +31,17 @@ public class Pig extends Mob {
             if (move.x != 0f) move.x = 0;
             else move.x = -1 + 2 * dir;
         }
-        if (move.x != 0f) animation += ANIM_SPEED;
-        else animation = 0;
-        if (animation >= 60 || animation <= -60) {
+        if (move.x != 0f) anim += ANIM_SPEED;
+        else anim = 0;
+        if (anim >= 60 || anim <= -60) {
             ANIM_SPEED = -ANIM_SPEED;
         }
     }
 
     @Override
     public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
-        Assets.pigSprite[0][1].setRotation(animation);
-        Assets.pigSprite[1][1].setRotation(-animation);
+        Assets.pigSprite[0][1].setRotation(anim);
+        Assets.pigSprite[1][1].setRotation(-anim);
         //back legs
         Assets.pigSprite[1][1].setPosition(x - 4 + (9 - dir * 9), y + 6);
         Assets.pigSprite[1][1].draw(spriteBatch);
@@ -58,7 +58,7 @@ public class Pig extends Mob {
 
     @Override
     public Rectangle getRect() {
-        return new Rectangle(position.x, position.y, width, height);
+        return new Rectangle(pos.x, pos.y, width, height);
     }
 
     @Override
index d92b846250571521dfd33f3f85cd826a35f3f312..fa60f6b60d67f9eec9385988f66da77537c7eed2 100644 (file)
@@ -8,11 +8,11 @@ import java.io.Serializable;
 public class Drop implements Serializable {
     private int id;
     public boolean pickedUp = false;
-    public Vector2 move, position;
+    public Vector2 move, pos;
 
     public Drop(float x, float y, int id) {
         this.id = id;
-        position = new Vector2(x, y);
+        pos = new Vector2(x, y);
         move = new Vector2(0, -1);
     }
 
@@ -31,7 +31,7 @@ public class Drop implements Serializable {
     }
 
     public Rectangle getRect() {
-        return new Rectangle(position.x, position.y, 8, 8);
+        return new Rectangle(pos.x, pos.y, 8, 8);
     }
 
 }
index ad5faafeba30e00907637a1fc1e4ed9aef77b6cd..74f7249c751030d1778e03b55b2c11acec8d1337 100644 (file)
@@ -9,7 +9,7 @@ public class Player implements Serializable {
 
     public static int ANIM_SPEED = 6;
 
-    public Vector2 position;
+    public Vector2 pos;
     public Vector2 move;
     public int width, height, dir, texWidth;
     public boolean canJump;
@@ -17,7 +17,7 @@ public class Player implements Serializable {
     public boolean flyMode = false;
 
     public Player(Vector2 spawnPoint) {
-        position = spawnPoint.cpy();
+        pos = spawnPoint.cpy();
         move = new Vector2(0, 0);
         width = 4;
         height = 30;
@@ -26,7 +26,7 @@ public class Player implements Serializable {
     }
 
     public Rectangle getRect() {
-        return new Rectangle(position.x + 2, position.y, width, height);
+        return new Rectangle(pos.x + 2, pos.y, width, height);
     }
 
 }