DEADSOFTWARE

no more old-styled map structured; sadly, most triggers aren't working; also, save...
[d2df-sdl.git] / src / game / g_monsters.pas
index 2b70da642e49892257507eadf3da63de2a0d32db..79e3be36312924e30b4de321a8777ba82efdb716 100644 (file)
@@ -452,8 +452,8 @@ const
        LeftAnim: Boolean;
        wX, wY: Integer; // Îòêóäà âûëåòèò ïóëÿ
        AnimSpeed: Array [ANIM_SLEEP..ANIM_PAIN] of Byte;
-       AnimDeltaRight: Array [ANIM_SLEEP..ANIM_PAIN] of TPoint;
-       AnimDeltaLeft: Array [ANIM_SLEEP..ANIM_PAIN] of TPoint;
+       AnimDeltaRight: Array [ANIM_SLEEP..ANIM_PAIN] of TDFPoint;
+       AnimDeltaLeft: Array [ANIM_SLEEP..ANIM_PAIN] of TDFPoint;
      end =          // SLEEP           GO              DIE             MESS            ATTACK          ATTACK2         PAIN
    ((LeftAnim: False; wX: 54; wY: 32; AnimSpeed:(3, 2, 3, 2, 3, 0, 4); //DEMON
      AnimDeltaRight: ((X:  1; Y:  4), (X:  1; Y:  4), (X:  0; Y:  4), (X:  0; Y:  4), (X:  2; Y:  6), (X:  2; Y:  6), (X:  2; Y:  5));
@@ -2051,9 +2051,12 @@ begin
                       o.Y+o.Rect.Y+o.Rect.Height-128, M_NONE);
 
 // Íå â îáëàñòè ðèñîâàíèÿ íå ðåñóåì:
-  if not g_Collide(FObj.X+FObj.Rect.X, FObj.Y+FObj.Rect.Y, FObj.Rect.Width, FObj.Rect.Height,
-                   sX-128, sY-128, sWidth+256, sHeight+256) then
-    Exit;
+  if not g_dbg_scale_05 then
+  begin
+    if not g_Collide(FObj.X+FObj.Rect.X, FObj.Y+FObj.Rect.Y, FObj.Rect.Width, FObj.Rect.Height,
+                     sX-128, sY-128, sWidth+256, sHeight+256) then
+      Exit;
+  end;
 
 // Ýòè ìîíñòðû, óìèðàÿ, íå îñòàâëÿþò òðóïîâ:
   if FState = MONSTATE_DEAD then