DEADSOFTWARE

Rename position -> pos
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GameProc.java
index f79694f713159318b9fb19b5ad2c634d70dc03f4..08f44251f6ed20bdca7fa9d38cbcab54c799a647 100644 (file)
@@ -34,7 +34,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
     public transient GamePhysics physics;
 
     public int curX, curY;
-    public int invSlot;
+    public int slot;
     public int ctrlMode;
     public int creativeScroll, maxCreativeScroll;
     public int blockDmg = 0;
@@ -62,7 +62,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
             renderer = new GameRenderer(this, 480,
                     480 * ((float) GameScreen.getHeight() / GameScreen.getWidth()));
         }
-        maxCreativeScroll = Items.items.size() / 8;
+        maxCreativeScroll = GameItems.getItemsSize() / 8;
         GameSaver.save(this);
     }
 
@@ -78,16 +78,16 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
     private boolean isAutoselectable(int x, int y) {
         return (world.getForeMap(x, y) > 0 &&
-                Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y)).coll);
+                GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y)).coll);
     }
 
     private void moveCursor() {
         int pastX = curX, pastY = curY;
         if (ctrlMode == 0 && CaveGame.TOUCH) {
-            curX = (int) (player.position.x + player.texWidth / 2) / 16;
+            curX = (int) (player.pos.x + player.texWidth / 2) / 16;
             if (player.dir == 0) curX--;
             else curX++;
-            curY = (int) (player.position.y + player.texWidth) / 16;
+            curY = (int) (player.pos.y + player.texWidth) / 16;
             if (!isAutoselectable(curX, curY)) {
                 curY++;
             }
@@ -114,22 +114,22 @@ public class GameProc implements Serializable {
         if (curY < 0) curY = 0;
         if (curY >= world.getHeight()) curY = world.getHeight() - 1;
         if (ctrlMode == 1) {
-            if (curX * 16 + 8 < player.position.x + player.texWidth / 2)
+            if (curX * 16 + 8 < player.pos.x + player.texWidth / 2)
                 player.dir = 0;
-            if (curX * 16 + 8 > player.position.x + player.texWidth / 2)
+            if (curX * 16 + 8 > player.pos.x + player.texWidth / 2)
                 player.dir = 1;
         }
     }
 
     private void updateFluids(int x, int y) {
-        if (Items.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x, y) != 8) {
+        if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x, y) != 8) {
             if (world.getForeMap(x, y) == 60) {
-                if (!Items.isWater(world.getForeMap(x, y - 1)))
+                if (!GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y - 1)))
                     world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
-            } else if ((!Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) ||
-                    (Items.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) >= world.getForeMap(x, y))) &&
-                    (!Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) ||
-                            (Items.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) >= world.getForeMap(x, y)))) {
+            } else if ((!GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) ||
+                    (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) >= world.getForeMap(x, y))) &&
+                    (!GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) ||
+                            (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) >= world.getForeMap(x, y)))) {
                 world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
             }
             if (world.getForeMap(x, y) > 63) world.setForeMap(x, y, 0);
@@ -137,30 +137,30 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
         if (world.getForeMap(x, y) == 8 || world.getForeMap(x, y) == 60) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 60);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
                 else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 61)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
+                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 61)) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 61);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x + 1, y) > 9) world.setForeMap(x + 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x + 1, y, 68);
                 } else if (world.getForeMap(x + 1, y) == 61 && (world.getForeMap(x + 2, y) == 8 || world.getForeMap(x + 2, y) == 60))
                     world.setForeMap(x + 1, y, 8);
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 61)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
+                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 61)) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 61);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x - 1, y) > 9) world.setForeMap(x - 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x - 1, y, 68);
                 } else if (world.getForeMap(x - 1, y) == 61 && (world.getForeMap(x - 2, y) == 8 || world.getForeMap(x - 2, y) == 60))
@@ -170,29 +170,29 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 61) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 60);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
                 else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 62)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
+                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 62)) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 62);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x + 1, y) > 9) world.setForeMap(x + 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x + 1, y, 68);
                 }
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 62)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
+                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 62)) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 62);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x - 1, y) > 9) world.setForeMap(x - 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x - 1, y, 68);
                 }
@@ -201,27 +201,27 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 62) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 60);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
                 else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y)))) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y)))) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 63);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x + 1, y) > 9) world.setForeMap(x + 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x + 1, y, 68);
                 }
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y)))) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y)))) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 63);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x - 1, y) > 9) world.setForeMap(x - 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x - 1, y, 68);
                 }
@@ -230,25 +230,25 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 63) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 60);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
                 else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
             }
             return;
         }
 
-        if (Items.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x, y) != 9) {
+        if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x, y) != 9) {
             if (world.getForeMap(x, y) == 64) {
-                if (!Items.isLava(world.getForeMap(x, y - 1)))
+                if (!GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y - 1)))
                     world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
-            } else if ((!Items.isLava(world.getForeMap(x, y - 1))) &&
-                    (!Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) ||
-                            (Items.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) >= world.getForeMap(x, y))) &&
-                    (!Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) ||
-                            (Items.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) >= world.getForeMap(x, y)))) {
+            } else if ((!GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y - 1))) &&
+                    (!GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) ||
+                            (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) >= world.getForeMap(x, y))) &&
+                    (!GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) ||
+                            (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) >= world.getForeMap(x, y)))) {
                 world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
             }
             if (world.getForeMap(x, y) > 67) world.setForeMap(x, y, 0);
@@ -256,27 +256,27 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
         if (world.getForeMap(x, y) == 9 || world.getForeMap(x, y) == 64) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 64);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 1);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 65)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
+                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 65)) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 65);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 1);
                 }
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 65)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
+                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 65)) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 65);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 1);
                 }
             }
@@ -284,27 +284,27 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 65) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 64);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 1);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 66)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
+                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 66)) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 66);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 1);
                 }
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 66)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
+                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 66)) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 66);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 1);
                 }
             }
@@ -312,25 +312,25 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 66) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 64);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 1);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y)))) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y)))) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 67);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 1);
                 }
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y)))) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y)))) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 67);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 1);
                 }
             }
@@ -338,10 +338,10 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 67) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 64);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 1);
             }
             return;
@@ -350,7 +350,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
     private void updateBlock(int x, int y) {
         if (world.getForeMap(x, y) == 10) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 world.setForeMap(x, y, 0);
                 mobs.add(new FallingSand(x * 16, y * 16));
                 updateBlock(x, y - 1);
@@ -358,7 +358,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
 
         if (world.getForeMap(x, y) == 11) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 world.setForeMap(x, y, 0);
                 mobs.add(new FallingGravel(x * 16, y * 16));
                 updateBlock(x, y - 1);
@@ -366,24 +366,24 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
 
         if (world.getForeMap(x, y) == 59) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 world.setForeMap(x, y, 0);
                 updateBlock(x, y - 1);
             }
         }
 
         if (world.getForeMap(x, y) == 2) {
-            if (world.getForeMap(x, y - 1) > 0 && (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y - 1)).coll ||
-                    Items.isFluid(world.getForeMap(x, y - 1)))) {
+            if (world.getForeMap(x, y - 1) > 0 && (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y - 1)).coll ||
+                    GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y - 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y, 3);
             }
         }
     }
 
     public void useItem(int x, int y, int id, boolean bg) {
-        if (id > 0 && Items.items.get(id).getType() == 0) {
-            if (!bg) world.placeToForeground(x, y, Items.items.get(id).getBlock());
-            else world.placeToBackground(x, y, Items.items.get(id).getBlock());
+        if (id > 0 && GameItems.getItem(id).getType() == 0) {
+            if (!bg) world.placeToForeground(x, y, GameItems.getItem(id).getBlock());
+            else world.placeToBackground(x, y, GameItems.getItem(id).getBlock());
         }
     }
 
@@ -410,11 +410,11 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
         if (isTouchDown && touchDownBtn == Input.Buttons.LEFT) {
             if (world.getForeMap(curX, curY) > 0 &&
-                    Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(curX, curY)).getHp() >= 0) {// || world.getBackMap(curX, curY) > 0) {
+                    GameItems.getBlock(world.getForeMap(curX, curY)).getHp() >= 0) {// || world.getBackMap(curX, curY) > 0) {
                 blockDmg++;
-                if (blockDmg >= Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(curX, curY)).getHp()) {
-                    if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(curX, curY)).getDrop() > 0)
-                        drops.add(new Drop(curX * 16 + 4, curY * 16 + 4, Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(curX, curY)).getDrop()));
+                if (blockDmg >= GameItems.getBlock(world.getForeMap(curX, curY)).getHp()) {
+                    if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(curX, curY)).getDrop() > 0)
+                        drops.add(new Drop(curX * 16 + 4, curY * 16 + 4, GameItems.getBlock(world.getForeMap(curX, curY)).getDrop()));
                     world.placeToForeground(curX, curY, 0);
                     blockDmg = 0;
                 }
@@ -423,7 +423,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
         if (isTouchDown && TimeUtils.timeSinceMillis(touchDownTime) > 500) {
             if (touchDownBtn == Input.Buttons.RIGHT) {
-                useItem(curX, curY, player.inventory[invSlot], true);
+                useItem(curX, curY, player.inv[slot], true);
                 isTouchDown = false;
             } else if (touchDownY < Assets.invBar.getRegionHeight() &&
                     touchDownX > renderer.getWidth() / 2 - Assets.invBar.getRegionWidth() / 2 &&