DEADSOFTWARE

Windows and core profile support
[nanogl.git] / GL / glesinterface.h
index e8d42daea83648b32b6ca58e4ed672bca8a0aaf8..47fd58480230abf8ff2d45e6f07f7f01c71badd0 100644 (file)
@@ -34,6 +34,17 @@ Foundation, Inc., 59 Temple Place - Suite 330, Boston, MA  02111-1307, USA.
 #define S
 #endif
 
+#ifdef _WIN32
+#include <windows.h> //APIENTRY
+#endif
+#ifndef APIENTRY
+#ifdef _MSC_VER
+#define APIENTRY WINAPI
+#else
+#define APIENTRY
+#endif
+#endif
+
 struct GlESInterface
     {
     int (*eglChooseConfig) (int dpy, const int *attrib_list, int *configs, int config_size, int *num_config) S;
@@ -63,158 +74,163 @@ struct GlESInterface
     int (*eglTerminate) (int dpy) S;
     int (*eglWaitGL) (void) S;
     int (*eglWaitNative) (int engine) S;
-    void (*glActiveTexture) (unsigned int texture) S;
-    void (*glAlphaFunc) (unsigned int func, float ref) S;
-    void (*glAlphaFuncx) (unsigned int func, int ref) S;
-    void (*glBindTexture) (unsigned int target, unsigned int texture) S;
-    void (*glBlendFunc) (unsigned int sfactor, unsigned int dfactor) S;
-    void (*glClear) (unsigned int mask) S;
-    void (*glClearColor) (float red, float green, float blue, float alpha) S;
-    void (*glClearColorx) (int red, int green, int blue, int alpha) S;
-    void (*glClearDepthf) (float depth) S;
-    void (*glClearDepthx) (int depth) S;
-    void (*glClearStencil) (int s) S;
-    void (*glClientActiveTexture) (unsigned int texture) S;
-    void (*glColor4f) (float red, float green, float blue, float alpha) S;
-    void (*glColor4x) (int red, int green, int blue, int alpha) S;
-    void (*glColorMask) (unsigned char red, unsigned char green, unsigned char blue, unsigned char alpha) S;
-    void (*glColorPointer) (int size, unsigned int type, int stride, const void *pointer) S;
-       void (*glCompressedTexImage2D) (unsigned int target, int level, unsigned int internalformat, int width, int height, int border, int imageSize, const void *data) S;
-       void (*glCompressedTexSubImage2D) (unsigned int target, int level, int xoffset, int yoffset, int width, int height, unsigned int format, int imageSize, const void *data) S;
-       void (*glCopyTexImage2D) (unsigned int target, int level, unsigned int internalformat, int x, int y, int width, int height, int border) S;
-       void (*glCopyTexSubImage2D) (unsigned int target, int level, int xoffset, int yoffset, int x, int y, int width, int height) S;
-       void (*glCullFace) (unsigned int mode) S;
-    void (*glDeleteTextures) (int n, const unsigned int *textures) S;
-    void (*glDepthFunc) (unsigned int func) S;
-    void (*glDepthMask) (unsigned char flag) S;
-    void (*glDepthRangef) (float zNear, float zFar) S;
-    void (*glDepthRangex) (int zNear, int zFar) S;
-    void (*glDisable) (unsigned int cap) S;
-    void (*glDisableClientState) (unsigned int array) S;
-    void (*glDrawArrays) (unsigned int mode, int first, int count) S;
-    void (*glDrawElements) (unsigned int mode, int count, unsigned int type, const void *indices) S;
-    void (*glEnable) (unsigned int cap) S;
-    void (*glEnableClientState) (unsigned int array) S;
-    void (*glFinish) (void) S;
-    void (*glFlush) (void) S;
-    void (*glFogf) (unsigned int pname, float param) S;
-       void (*glFogfv) (unsigned int pname, const float *params) S;
-    void (*glFogx) (unsigned int pname, int param) S;
-    void (*glFogxv) (unsigned int pname, const int *params) S;
-    void (*glFrontFace) (unsigned int mode) S;
-    void (*glFrustumf) (float left, float right, float bottom, float top, float zNear, float zFar) S;
-       void (*glFrustumx) (int left, int right, int bottom, int top, int zNear, int zFar) S;
-    void (*glGenTextures) (int n, unsigned int *textures) S;
-    unsigned int (*glGetError) (void) S;
-       void (*glGetIntegerv) (unsigned int pname, int *params) S;
-    const unsigned char * (*glGetString) (unsigned int name) S;
-    void (*glHint) (unsigned int target, unsigned int mode) S;
-       void (*glLightModelf) (unsigned int pname, float param) S;
-    void (*glLightModelfv) (unsigned int pname, const float *params) S;
-    void (*glLightModelx) (unsigned int pname, int param) S;
-    void (*glLightModelxv) (unsigned int pname, const int *params) S;
-    void (*glLightf) (unsigned int light, unsigned int pname, float param) S;
-    void (*glLightfv) (unsigned int light, unsigned int pname, const float *params) S;
-    void (*glLightx) (unsigned int light, unsigned int pname, int param) S;
-    void (*glLightxv) (unsigned int light, unsigned int pname, const int *params) S;
-    void (*glLineWidth) (float width) S;
-    void (*glLineWidthx) (int width) S;
-    void (*glLoadIdentity) (void) S;
-    void (*glLoadMatrixf) (const float *m) S;
-    void (*glLoadMatrixx) (const int *m) S;
-    void (*glLogicOp) (unsigned int opcode) S;
-    void (*glMaterialf) (unsigned int face, unsigned int pname, float param) S;
-    void (*glMaterialfv) (unsigned int face, unsigned int pname, const float *params) S;
-    void (*glMaterialx) (unsigned int face, unsigned int pname, int param) S;
-    void (*glMaterialxv) (unsigned int face, unsigned int pname, const int *params) S;
-    void (*glMatrixMode) (unsigned int mode) S;
-    void (*glMultMatrixf) (const float *m) S;
-    void (*glMultMatrixx) (const int *m) S;
-    void (*glMultiTexCoord4f) (unsigned int target, float s, float t, float r, float q) S;
-    void (*glMultiTexCoord4x) (unsigned int target, int s, int t, int r, int q) S;
-    void (*glNormal3f) (float nx, float ny, float nz) S;
-    void (*glNormal3x) (int nx, int ny, int nz) S;
-    void (*glNormalPointer) (unsigned int type, int stride, const void *pointer) S;
-    void (*glOrthof) (float left, float right, float bottom, float top, float zNear, float zFar) S;
-    void (*glOrthox) (int left, int right, int bottom, int top, int zNear, int zFar) S;
-    void (*glPixelStorei) (unsigned int pname, int param) S;
-    void (*glPointSize) (float size) S;
-    void (*glPointSizex) (int size) S;
-    void (*glPolygonOffset) (float factor, float units) S;
-    void (*glPolygonOffsetx) (int factor, int units) S;
-    void (*glPopMatrix) (void) S;
-    void (*glPushMatrix) (void) S;
-    unsigned int (*glQueryMatrixxOES) (int mantissa[16], int exponent[16]) S;
-    void (*glReadPixels) (int x, int y, int width, int height, unsigned int format, unsigned int type, void *pixels) S;
-    void (*glRotatef) (float angle, float x, float y, float z) S;
-    void (*glRotatex) (int angle, int x, int y, int z) S;
-    void (*glSampleCoverage) (float value, unsigned char invert) S;
-    void (*glSampleCoveragex) (int value, unsigned char invert) S;
-    void (*glScalef) (float x, float y, float z) S;
-    void (*glScalex) (int x, int y, int z) S;
-    void (*glScissor) (int x, int y, int width, int height) S;
-    void (*glShadeModel) (unsigned int mode) S;
-    void (*glStencilFunc) (unsigned int func, int ref, unsigned int mask) S;
-    void (*glStencilMask) (unsigned int mask) S;
-    void (*glStencilOp) (unsigned int fail, unsigned int zfail, unsigned int zpass) S;
-    void (*glTexCoordPointer) (int size, unsigned int type, int stride, const void *pointer) S;
-    void (*glTexEnvf) (unsigned int target, unsigned int pname, float param) S;
-    void (*glTexEnvfv) (unsigned int target, unsigned int pname, const float *params) S;
-    void (*glTexEnvx) (unsigned int target, unsigned int pname, int param) S;
-    void (*glTexEnvxv) (unsigned int target, unsigned int pname, const int *params) S;
-    void (*glTexImage2D) (unsigned int target, int level, int internalformat, int width, int height, int border, unsigned int format, unsigned int type, const void *pixels) S;
-    void (*glTexParameterf) (unsigned int target, unsigned int pname, float param) S;
-    void (*glTexParameterx) (unsigned int target, unsigned int pname, int param) S;
-    void (*glTexSubImage2D) (unsigned int target, int level, int xoffset, int yoffset, int width, int height, unsigned int format, unsigned int type, const void *pixels) S;
-    void (*glTranslatef) (float x, float y, float z) S;
-    void (*glTranslatex) (int x, int y, int z) S;
-    void (*glVertexPointer) (int size, unsigned int type, int stride, const void *pointer) S;
-    void (*glViewport) (int x, int y, int width, int height) S;
+    void ( APIENTRY *glActiveTexture) (unsigned int texture) S;
+    void ( APIENTRY *glAlphaFunc) (unsigned int func, float ref) S;
+    void ( APIENTRY *glAlphaFuncx) (unsigned int func, int ref) S;
+    void ( APIENTRY *glBindTexture) (unsigned int target, unsigned int texture) S;
+    void ( APIENTRY *glBlendFunc) (unsigned int sfactor, unsigned int dfactor) S;
+    void ( APIENTRY *glClear) (unsigned int mask) S;
+    void ( APIENTRY *glClearColor) (float red, float green, float blue, float alpha) S;
+    void ( APIENTRY *glClearColorx) (int red, int green, int blue, int alpha) S;
+    void ( APIENTRY *glClearDepthf) (float depth) S;
+    void ( APIENTRY *glClearDepthx) (int depth) S;
+    void ( APIENTRY *glClearStencil) (int s) S;
+    void ( APIENTRY *glClientActiveTexture) (unsigned int texture) S;
+    void ( APIENTRY *glColor4f) (float red, float green, float blue, float alpha) S;
+    void ( APIENTRY *glColor4x) (int red, int green, int blue, int alpha) S;
+    void ( APIENTRY *glColorMask) (unsigned char red, unsigned char green, unsigned char blue, unsigned char alpha) S;
+    void ( APIENTRY *glColorPointer) (int size, unsigned int type, int stride, const void *pointer) S;
+       void ( APIENTRY *glCompressedTexImage2D) (unsigned int target, int level, unsigned int internalformat, int width, int height, int border, int imageSize, const void *data) S;
+       void ( APIENTRY *glCompressedTexSubImage2D) (unsigned int target, int level, int xoffset, int yoffset, int width, int height, unsigned int format, int imageSize, const void *data) S;
+       void ( APIENTRY *glCopyTexImage2D) (unsigned int target, int level, unsigned int internalformat, int x, int y, int width, int height, int border) S;
+       void ( APIENTRY *glCopyTexSubImage2D) (unsigned int target, int level, int xoffset, int yoffset, int x, int y, int width, int height) S;
+       void ( APIENTRY *glCullFace) (unsigned int mode) S;
+    void ( APIENTRY *glDeleteTextures) (int n, const unsigned int *textures) S;
+    void ( APIENTRY *glDepthFunc) (unsigned int func) S;
+    void ( APIENTRY *glDepthMask) (unsigned char flag) S;
+    void ( APIENTRY *glDepthRangef) (float zNear, float zFar) S;
+    void ( APIENTRY *glDepthRangex) (int zNear, int zFar) S;
+    void ( APIENTRY *glDisable) (unsigned int cap) S;
+    void ( APIENTRY *glDisableClientState) (unsigned int array) S;
+    void ( APIENTRY *glDrawArrays) (unsigned int mode, int first, int count) S;
+    void ( APIENTRY *glDrawElements) (unsigned int mode, int count, unsigned int type, const void *indices) S;
+    void ( APIENTRY *glEnable) (unsigned int cap) S;
+    void ( APIENTRY *glEnableClientState) (unsigned int array) S;
+    void ( APIENTRY *glFinish) (void) S;
+    void ( APIENTRY *glFlush) (void) S;
+    void ( APIENTRY *glFogf) (unsigned int pname, float param) S;
+       void ( APIENTRY *glFogfv) (unsigned int pname, const float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glFogx) (unsigned int pname, int param) S;
+    void ( APIENTRY *glFogxv) (unsigned int pname, const int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glFrontFace) (unsigned int mode) S;
+    void ( APIENTRY *glFrustumf) (float left, float right, float bottom, float top, float zNear, float zFar) S;
+       void ( APIENTRY *glFrustumx) (int left, int right, int bottom, int top, int zNear, int zFar) S;
+    void ( APIENTRY *glGenTextures) (int n, unsigned int *textures) S;
+    unsigned int ( APIENTRY *glGetError) (void) S;
+       void ( APIENTRY *glGetIntegerv) (unsigned int pname, int *params) S;
+    const unsigned char * ( APIENTRY *glGetString) (unsigned int name) S;
+    void ( APIENTRY *glHint) (unsigned int target, unsigned int mode) S;
+       void ( APIENTRY *glLightModelf) (unsigned int pname, float param) S;
+    void ( APIENTRY *glLightModelfv) (unsigned int pname, const float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glLightModelx) (unsigned int pname, int param) S;
+    void ( APIENTRY *glLightModelxv) (unsigned int pname, const int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glLightf) (unsigned int light, unsigned int pname, float param) S;
+    void ( APIENTRY *glLightfv) (unsigned int light, unsigned int pname, const float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glLightx) (unsigned int light, unsigned int pname, int param) S;
+    void ( APIENTRY *glLightxv) (unsigned int light, unsigned int pname, const int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glLineWidth) (float width) S;
+    void ( APIENTRY *glLineWidthx) (int width) S;
+    void ( APIENTRY *glLoadIdentity) (void) S;
+    void ( APIENTRY *glLoadMatrixf) (const float *m) S;
+    void ( APIENTRY *glLoadMatrixx) (const int *m) S;
+    void ( APIENTRY *glLogicOp) (unsigned int opcode) S;
+    void ( APIENTRY *glMaterialf) (unsigned int face, unsigned int pname, float param) S;
+    void ( APIENTRY *glMaterialfv) (unsigned int face, unsigned int pname, const float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glMaterialx) (unsigned int face, unsigned int pname, int param) S;
+    void ( APIENTRY *glMaterialxv) (unsigned int face, unsigned int pname, const int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glMatrixMode) (unsigned int mode) S;
+    void ( APIENTRY *glMultMatrixf) (const float *m) S;
+    void ( APIENTRY *glMultMatrixx) (const int *m) S;
+    void ( APIENTRY *glMultiTexCoord4f) (unsigned int target, float s, float t, float r, float q) S;
+    void ( APIENTRY *glMultiTexCoord4x) (unsigned int target, int s, int t, int r, int q) S;
+    void ( APIENTRY *glNormal3f) (float nx, float ny, float nz) S;
+    void ( APIENTRY *glNormal3x) (int nx, int ny, int nz) S;
+    void ( APIENTRY *glNormalPointer) (unsigned int type, int stride, const void *pointer) S;
+    void ( APIENTRY *glOrthof) (float left, float right, float bottom, float top, float zNear, float zFar) S;
+    void ( APIENTRY *glOrthox) (int left, int right, int bottom, int top, int zNear, int zFar) S;
+    void ( APIENTRY *glPixelStorei) (unsigned int pname, int param) S;
+    void ( APIENTRY *glPointSize) (float size) S;
+    void ( APIENTRY *glPointSizex) (int size) S;
+    void ( APIENTRY *glPolygonOffset) (float factor, float units) S;
+    void ( APIENTRY *glPolygonOffsetx) (int factor, int units) S;
+    void ( APIENTRY *glPopMatrix) (void) S;
+    void ( APIENTRY *glPushMatrix) (void) S;
+    unsigned int ( APIENTRY *glQueryMatrixxOES) (int mantissa[16], int exponent[16]) S;
+    void ( APIENTRY *glReadPixels) (int x, int y, int width, int height, unsigned int format, unsigned int type, void *pixels) S;
+    void ( APIENTRY *glRotatef) (float angle, float x, float y, float z) S;
+    void ( APIENTRY *glRotatex) (int angle, int x, int y, int z) S;
+    void ( APIENTRY *glSampleCoverage) (float value, unsigned char invert) S;
+    void ( APIENTRY *glSampleCoveragex) (int value, unsigned char invert) S;
+    void ( APIENTRY *glScalef) (float x, float y, float z) S;
+    void ( APIENTRY *glScalex) (int x, int y, int z) S;
+    void ( APIENTRY *glScissor) (int x, int y, int width, int height) S;
+    void ( APIENTRY *glShadeModel) (unsigned int mode) S;
+    void ( APIENTRY *glStencilFunc) (unsigned int func, int ref, unsigned int mask) S;
+    void ( APIENTRY *glStencilMask) (unsigned int mask) S;
+    void ( APIENTRY *glStencilOp) (unsigned int fail, unsigned int zfail, unsigned int zpass) S;
+    void ( APIENTRY *glTexCoordPointer) (int size, unsigned int type, int stride, const void *pointer) S;
+    void ( APIENTRY *glTexEnvf) (unsigned int target, unsigned int pname, float param) S;
+    void ( APIENTRY *glTexEnvfv) (unsigned int target, unsigned int pname, const float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glTexEnvx) (unsigned int target, unsigned int pname, int param) S;
+    void ( APIENTRY *glTexEnvxv) (unsigned int target, unsigned int pname, const int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glTexImage2D) (unsigned int target, int level, int internalformat, int width, int height, int border, unsigned int format, unsigned int type, const void *pixels) S;
+    void ( APIENTRY *glTexParameterf) (unsigned int target, unsigned int pname, float param) S;
+    void ( APIENTRY *glTexParameterx) (unsigned int target, unsigned int pname, int param) S;
+    void ( APIENTRY *glTexSubImage2D) (unsigned int target, int level, int xoffset, int yoffset, int width, int height, unsigned int format, unsigned int type, const void *pixels) S;
+    void ( APIENTRY *glTranslatef) (float x, float y, float z) S;
+    void ( APIENTRY *glTranslatex) (int x, int y, int z) S;
+    void ( APIENTRY *glVertexPointer) (int size, unsigned int type, int stride, const void *pointer) S;
+    void ( APIENTRY *glViewport) (int x, int y, int width, int height) S;
     int (*eglSwapInterval) (int dpy, int interval) S;
-    void (*glBindBuffer) (unsigned int target, unsigned int buffer) S;
-    void (*glBufferData) (unsigned int target, int size, const void *data, unsigned int usage) S;
-    void (*glBufferSubData) (unsigned int target, int offset,int size, const void *data) S;
-    void (*glClipPlanef) (unsigned int plane, const float *equation) S;
-    void (*glClipPlanex) (unsigned int plane, const int *equation) S;
-    void (*glColor4ub) (unsigned char red, unsigned char green, unsigned char blue, unsigned char alpha) S;
-    void (*glDeleteBuffers) (int n, const unsigned int *buffers) S;
-    void (*glGenBuffers) (int n, unsigned int *buffers) S;
-    void (*glGetBooleanv) (unsigned int pname, unsigned char *params) S;
-    void (*glGetBufferParameteriv) (unsigned int target, unsigned int pname, int *params) S;
-    void (*glGetClipPlanef) (unsigned int pname, float eqn[4]) S;
-    void (*glGetClipPlanex) (unsigned int pname, int eqn[4]) S;
-    void (*glGetFixedv) (unsigned int pname, int *params) S;
-    void (*glGetFloatv) (unsigned int pname, float *params) S;
-    void (*glGetLightfv) (unsigned int light, unsigned int pname, float *params) S;
-    void (*glGetLightxv) (unsigned int light, unsigned int pname, int *params) S;
-    void (*glGetMaterialfv) (unsigned int face, unsigned int pname, float *params) S;
-    void (*glGetMaterialxv) (unsigned int face, unsigned int pname, int *params) S;
-    void (*glGetPointerv) (unsigned int pname, void **params) S;
-    void (*glGetTexEnvfv) (unsigned int env, unsigned int pname, float *params) S;
-    void (*glGetTexEnviv) (unsigned int env, unsigned int pname, int *params) S;
-    void (*glGetTexEnvxv) (unsigned int env, unsigned int pname, int *params) S;
-    void (*glGetTexParameterfv) (unsigned int target, unsigned int pname, float *params) S;
-    void (*glGetTexParameteriv) (unsigned int target, unsigned int pname, int *params) S;
-    void (*glGetTexParameterxv) (unsigned int target, unsigned int pname, int *params) S;
-    unsigned char (*glIsBuffer) (unsigned int buffer) S;
-    unsigned char (*glIsEnabled) (unsigned int cap) S;
-    unsigned char (*glIsTexture) (unsigned int texture) S;
-    void (*glPointParameterf) (unsigned int pname, float param) S;
-    void (*glPointParameterfv) (unsigned int pname, const float *params) S;
-    void (*glPointParameterx) (unsigned int pname, int param) S;
-    void (*glPointParameterxv) (unsigned int pname, const int *params) S;
-    void (*glPointSizePointerOES) (unsigned int type, int stride, const void *pointer) S;
-    void (*glTexEnvi) (unsigned int target, unsigned int pname, int param) S;
-    void (*glTexEnviv) (unsigned int target, unsigned int pname, const int *params) S;
-    void (*glTexParameterfv) (unsigned int target, unsigned int pname, const float *params) S;
-    void (*glTexParameteri) (unsigned int target, unsigned int pname, int param) S;
-    void (*glTexParameteriv) (unsigned int target, unsigned int pname, const int *params) S;
-    void (*glTexParameterxv) (unsigned int target, unsigned int pname, const int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glBindBuffer) (unsigned int target, unsigned int buffer) S;
+    void ( APIENTRY *glBufferData) (unsigned int target, int size, const void *data, unsigned int usage) S;
+    void ( APIENTRY *glBufferSubData) (unsigned int target, int offset,int size, const void *data) S;
+    void ( APIENTRY *glClipPlanef) (unsigned int plane, const float *equation) S;
+    void ( APIENTRY *glClipPlanex) (unsigned int plane, const int *equation) S;
+    void ( APIENTRY *glColor4ub) (unsigned char red, unsigned char green, unsigned char blue, unsigned char alpha) S;
+    void ( APIENTRY *glDeleteBuffers) (int n, const unsigned int *buffers) S;
+    void ( APIENTRY *glGenBuffers) (int n, unsigned int *buffers) S;
+    void ( APIENTRY *glGetBooleanv) (unsigned int pname, unsigned char *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetBufferParameteriv) (unsigned int target, unsigned int pname, int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetClipPlanef) (unsigned int pname, float eqn[4]) S;
+    void ( APIENTRY *glGetClipPlanex) (unsigned int pname, int eqn[4]) S;
+    void ( APIENTRY *glGetFixedv) (unsigned int pname, int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetFloatv) (unsigned int pname, float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetLightfv) (unsigned int light, unsigned int pname, float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetLightxv) (unsigned int light, unsigned int pname, int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetMaterialfv) (unsigned int face, unsigned int pname, float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetMaterialxv) (unsigned int face, unsigned int pname, int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetPointerv) (unsigned int pname, void **params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetTexEnvfv) (unsigned int env, unsigned int pname, float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetTexEnviv) (unsigned int env, unsigned int pname, int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetTexEnvxv) (unsigned int env, unsigned int pname, int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetTexParameterfv) (unsigned int target, unsigned int pname, float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetTexParameteriv) (unsigned int target, unsigned int pname, int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glGetTexParameterxv) (unsigned int target, unsigned int pname, int *params) S;
+    unsigned char ( APIENTRY *glIsBuffer) (unsigned int buffer) S;
+    unsigned char ( APIENTRY *glIsEnabled) (unsigned int cap) S;
+    unsigned char ( APIENTRY *glIsTexture) (unsigned int texture) S;
+    void ( APIENTRY *glPointParameterf) (unsigned int pname, float param) S;
+    void ( APIENTRY *glPointParameterfv) (unsigned int pname, const float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glPointParameterx) (unsigned int pname, int param) S;
+    void ( APIENTRY *glPointParameterxv) (unsigned int pname, const int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glPointSizePointerOES) (unsigned int type, int stride, const void *pointer) S;
+    void ( APIENTRY *glTexEnvi) (unsigned int target, unsigned int pname, int param) S;
+    void ( APIENTRY *glTexEnviv) (unsigned int target, unsigned int pname, const int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glTexParameterfv) (unsigned int target, unsigned int pname, const float *params) S;
+    void ( APIENTRY *glTexParameteri) (unsigned int target, unsigned int pname, int param) S;
+    void ( APIENTRY *glTexParameteriv) (unsigned int target, unsigned int pname, const int *params) S;
+    void ( APIENTRY *glTexParameterxv) (unsigned int target, unsigned int pname, const int *params) S;
 
     int (*eglBindTexImage) (int dpy, int surface, int buffer) S;
     int (*eglReleaseTexImage) (int dpy, int surface, int buffer) S;
     int (*eglSurfaceAttrib) (int dpy, int surface, int attribute, int value) S;
 
+#ifdef USE_CORE_PROFILE
+       void ( APIENTRY *glOrtho) (double left, double right, double bottom, double top, double zNear, double zFar) S;
+       void ( APIENTRY *glDepthRange) (double zNear, double zFar) S;
+#endif 
+
     };
 #if !defined (__WINS__)
     #if        defined(__TARGET_FPU_VFP)