DEADSOFTWARE

mostly remove game dependency on low level part of render
[flatwaifu.git] / src / view.c
index 51e8179a1279b0e940909327a1de068e1f99b403..0c274fc81103c55d5cdfc8970f22a79177996156 100644 (file)
@@ -56,7 +56,6 @@ int HT; //
 
 extern map_block_t blk;
 
-extern byte clrmap[256*12];
 void V_remap_rect(int,int,int,int,byte *);
 
 byte w_horiz=ON;
@@ -81,7 +80,7 @@ static void getname (int n, char *s) {
     memset(s, 0, 8);
   } else if (walh[n] == -2) {
     memcpy(s, "_WATER_", 8);
-    s[7] = (char)walp[n] - 1 + '0';
+    s[7] = (char)((intptr_t)walp[n] - 1 + '0');
   } else {
     F_getresname(s, walh[n] & 0x7FFF);
   }
@@ -128,7 +127,7 @@ void W_loadgame(FILE* h) {
       walani[i] = getani(s);
       if (strncasecmp(s, "_WATER_", 7) == 0) {
         walh[i] = -2;
-        walp[i] = (void*)(s[7] - '0' + 1);
+        walp[i] = (void*)((intptr_t)s[7] - '0' + 1);
       } else {
         walh[i] = F_getresid(s);
         walp[i] = V_getvgaimg(walh[i]);
@@ -153,61 +152,6 @@ void W_loadgame(FILE* h) {
   horiz = V_loadvgaimg(s);
 }
 
-void W_adjust(void) {
-  int MAXX =(FLDW*CELW-WD/2);//
-  int MAXY =(FLDH*CELH-HT/2);//
-
-  if(w_x<WD/2) w_x=WD/2;
-  if(w_y<HT/2) w_y=HT/2;
-  if(w_x>MAXX) w_x=MAXX;
-  if(w_y>MAXY) w_y=MAXY;
-}
-
-void W_draw(void) {
-  W_adjust();
-  V_setrect(0,WD,w_o+1,HT);
-  if(w_horiz) {
-
-
-      //V_pic(127-(word)(w_x-WD/2)*56U/(word)(MAXX-WD/2),w_o+123-(word)(w_y-HT/2)*28U/(word)(MAXY-HT/2),horiz);
-      vgaimg *img = (vgaimg*)horiz;
-      int x=0;
-      int d=0;
-      do {
-         int y=w_o;
-         d &= ~2;
-         do {
-             V_rotspr(x,y,img,d);
-             y+=img->h;
-             d^=2;
-         } while (y<HT+w_o);
-         x+=img->w;
-         d^=1;
-      } while (x<WD);
-
-
-
-    if(sky_type==2) if(lt_time<0) {
-      if(!lt_side) V_spr(0,w_o+lt_ypos,ltn[lt_type][(lt_time<-5)?0:1]);
-      else V_spr2(WD-1,w_o+lt_ypos,ltn[lt_type][(lt_time<-5)?0:1]);
-    }
-  }else V_clr(0,WD,w_o+1,HT,0x97);
-  Z_drawfld((byte *)fldb, 1);
-  DOT_draw();
-  IT_draw();
-  PL_draw(&pl1);
-  if(_2pl) PL_draw(&pl2);
-  MN_draw();
-  WP_draw();
-  SMK_draw();
-  FX_draw();
-  Z_drawfld((byte *)fldf, 0);
-  if(sky_type==2)
-    if(lt_time==-4 || lt_time==-2)
-      V_remap_rect(0,WD,w_o+1,HT,clrmap+256*11);
-}
-
-
 void W_init(void) {
   int i,j;
   static char *anm[ANIT-1][5]={
@@ -292,7 +236,7 @@ int W_load (FILE *h) {
       myfread(w.n, 8, 1, h);
       w.t = myfread8(h);
       if (strncasecmp(w.n, "_WATER_", 7) == 0) {
-        walp[i] = (void*)(w.n[7] - '0' + 1);
+        walp[i] = (void*)((intptr_t)w.n[7] - '0' + 1);
         walh[i] = -2;
       } else {
         walh[i] = F_getresid(w.n);