DEADSOFTWARE

config: read config and args by renders
[flatwaifu.git] / src / gl / render.c
index 22bbcd99fa87e6f298419a021677baf85b43b349..f68327a051e0572b51c0d0f428e737c330d868ff 100644 (file)
@@ -80,8 +80,15 @@ typedef struct image {
 } image;
 
 /* Render Specific */
-int SCRW = 320; // public
-int SCRH = 200; // public
+static int SCRW;
+static int SCRH;
+static float screen_scale;
+static int screen_width = 320;
+static int screen_height = 200;
+static byte screen_full = 0;
+static int init_screen_width = 0;
+static int init_screen_height = 0;
+static byte init_screen_full = 0xFF;
 static rgb playpal[256];
 static byte bright[256];
 static GLuint lastTexture;
@@ -150,6 +157,7 @@ static const char *anm[ANIT - 1][5] = {
   {"W73A_1",   "W73A_2",   NULL,       NULL,    NULL},
   {"RP2_1",    "RP2_2",    "RP2_3",    "RP2_4", NULL}
 };
+static byte w_horiz = 1;
 static int max_wall_width;
 static int max_wall_height;
 static int max_textures;
@@ -544,12 +552,16 @@ static void R_gl_free_image (image *img) {
   img->res = -1;
 }
 
-static void R_gl_draw_quad (int x, int y, int w, int h) {
-  glBegin(GL_QUADS);
+static void R_gl_quad_vetexes (int x, int y, int w, int h) {
   glVertex2i(x + w, y);
   glVertex2i(x,     y);
   glVertex2i(x,     y + h);
   glVertex2i(x + w, y + h);
+}
+
+static void R_gl_draw_quad (int x, int y, int w, int h) {
+  glBegin(GL_QUADS);
+  R_gl_quad_vetexes(x, y, w, h);
   glEnd();
 }
 
@@ -605,12 +617,14 @@ static void R_gl_set_color (byte c) {
 }
 
 static void R_gl_setclip (int x, int y, int w, int h) {
-  glScissor(x, SCRH - h - y, w, h);
+  glScissor(x * screen_scale, (SCRH - h - y) * screen_scale, w * screen_scale, h * screen_scale);
 }
 
 static void R_gl_setmatrix (void) {
-  glScissor(0, 0, SCRW, SCRH);
-  glViewport(0, 0, SCRW, SCRH);
+  SCRW = screen_width / screen_scale;
+  SCRH = screen_height / screen_scale;
+  glScissor(0, 0, screen_width, screen_height);
+  glViewport(0, 0, screen_width, screen_height);
   glMatrixMode(GL_PROJECTION);
   glLoadIdentity();
   glOrtho(0, SCRW, SCRH, 0, 0, 1);
@@ -1031,11 +1045,11 @@ static void R_draw_dots (void) {
   glDisable(GL_BLEND);
   glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
   glDisable(GL_TEXTURE_2D);
-  glBegin(GL_POINTS);
+  glBegin(GL_QUADS);
   for (i = 0; i < MAXDOT; i++) {
     if (dot[i].t != 0) {
       R_gl_set_color(dot[i].c);
-      glVertex2i(dot[i].o.x, dot[i].o.y + 1);
+      R_gl_quad_vetexes(dot[i].o.x, dot[i].o.y, 1, 1);
     }
   }
   glEnd();
@@ -1325,6 +1339,7 @@ static void R_draw_smoke (void) {
 static void R_draw_effects (void) {
   enum {NONE, TFOG, IFOG, BUBL}; // copypasted from fx.c
   int i, s;
+  glPointSize(screen_scale);
   for (i = 0; i < MAXFX; ++i) {
     switch (fx[i].t) {
       case TFOG:
@@ -1339,10 +1354,8 @@ static void R_draw_effects (void) {
         glDisable(GL_BLEND);
         glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
         glDisable(GL_TEXTURE_2D);
-        glBegin(GL_POINTS);
         R_gl_set_color(0xC0 + fx[i].s);
-        glVertex2i(fx[i].x >> 8, (fx[i].y >> 8) + 1);
-        glEnd();
+        R_gl_draw_quad(fx[i].x >> 8, fx[i].y >> 8, 1, 1);
         break;
     }
   }
@@ -1853,7 +1866,9 @@ void R_set_videomode (int w, int h, int fullscreen) {
       ERR_failinit("Unable to set video mode\n");
     }
   }
-  Y_get_videomode(&SCRW, &SCRH);
+  Y_get_videomode(&screen_width, &screen_height);
+  screen_full = Y_get_fullscreen();
+  screen_scale = max(1, screen_width / 320);
   root = R_cache_new();
   assert(root);
   R_alloc();
@@ -1929,10 +1944,35 @@ const menu_t *R_menu (void) {
   return &video_menu;
 }
 
+const cfg_t *R_args (void) {
+  static const cfg_t args[] = {
+    { "fullscr", &init_screen_full, Y_SW_ON },
+    { "window", &init_screen_full, Y_SW_OFF },
+    { "width", &init_screen_width, Y_DWORD },
+    { "height", &init_screen_height, Y_DWORD },
+    { NULL, NULL, 0 } // end
+  };
+  return args;
+}
+
+const cfg_t *R_conf (void) {
+  static const cfg_t conf[] = {
+    { "sky", &w_horiz, Y_SW_ON },
+    { "fullscreen", &screen_full, Y_SW_ON },
+    { "screen_width", &screen_width, Y_DWORD },
+    { "screen_height", &screen_height, Y_DWORD },
+    { NULL, NULL, 0 } // end
+  };
+  return conf;
+}
+
 void R_init (void) {
   logo("R_init: intialize opengl render\n");
   R_init_playpal();
-  R_set_videomode(SCRW, SCRH, 0);
+  init_screen_width = init_screen_width > 0 ? init_screen_width : screen_width;
+  init_screen_height = init_screen_height > 0 ? init_screen_height : screen_height;
+  init_screen_full = init_screen_full != 0xFF ? init_screen_full : screen_full;
+  R_set_videomode(init_screen_width, init_screen_height, init_screen_full);
 }
 
 void R_done (void) {