DEADSOFTWARE

opengl: fix node allocation error on start
[flatwaifu.git] / src / gl / render.c
index 73ce92a4390892e76009478be58d04f916003c08..426f43ccc1eb7ce1cf5d53723721cfe66bc5dacb 100644 (file)
@@ -345,7 +345,7 @@ static node *R_cache_alloc (cache *root, int w, int h) {
   if (n) {
     //logo("new node %p {%i:%i:%i:%i}\n", n, n->l, n->t, n->r, n->b);
   } else {
-    logo("new node failed\n");
+    logo("new node failed {%i:%i}\n", w, h);
   }
   return n;
 }
@@ -504,6 +504,9 @@ static image R_gl_create_image (const rgba *buf, int w, int h) {
 
 static image R_gl_get_special_image (int id, rgba *(*fn)(vgaimg*)) {
   image img;
+  //char name[8];
+  //F_getresname(name, id);
+  //logo("load image: %.8s\n", name);
   vgaimg *v = R_getvga(id);
   if (v != NULL) {
     rgba *buf = (*fn)(v);
@@ -1450,7 +1453,6 @@ void R_alloc (void) {
   logo("R_alloc: load graphics\n");
   /* Game */
   scrnh[0] = R_gl_loadimage("TITLEPIC");
-  assert(scrnh[0].n);
   scrnh[1] = R_gl_loadimage("INTERPIC");
   scrnh[2] = R_gl_loadimage("ENDPIC");
   for (i = 0; i < 2; i++) {
@@ -1656,7 +1658,7 @@ void R_alloc (void) {
   mslotr = R_gl_loadimage("M_LSRGHT");
   // walls
   for (i = 1; i < ANIT; i++) {
-    for (j = 0; anm[i - 1][j]; j++) {
+    for (j = 0; j < 5 && anm[i - 1][j]; j++) {
       anip[i][j] = R_gl_loadimage(anm[i - 1][j]);
     }
     for(; j < 5; j++) {
@@ -1670,6 +1672,8 @@ void R_alloc (void) {
   }
 }
 
+static void R_reload_textures (void);
+
 void R_set_videomode (int w, int h, int fullscreen) {
   assert(w > 0);
   assert(h > 0);
@@ -1678,29 +1682,39 @@ void R_set_videomode (int w, int h, int fullscreen) {
   if (fullscreen) {
     flags |= SYSTEM_USE_FULLSCREEN;
   }
+  if (root != NULL) {
+    R_cache_free(root, 0);
+    root = NULL;
+  }
   int res = Y_set_videomode(w, h, flags);
   if (res == 0) {
     if (was == 0) {
       ERR_failinit("Unable to set video mode\n");
     }
   } else {
-    SCRW = w;
-    SCRH = h;
+    Y_get_videomode(&SCRW, &SCRH);
+    root = R_cache_new();
+    assert(root);
+    R_alloc();
+    R_reload_textures();
   }
 }
 
 void R_toggle_fullscreen (void) {
+  R_cache_free(root, 0);
   Y_set_fullscreen(!Y_get_fullscreen());
   fullscreen = Y_get_fullscreen();
+  Y_get_videomode(&SCRW, &SCRH);
+  root = R_cache_new();
+  assert(root);
+  R_alloc();
+  R_reload_textures();
 }
 
 void R_init (void) {
   logo("R_init: intialize opengl render\n");
   R_init_playpal();
   R_set_videomode(SCRW, SCRH, fullscreen);
-  root = R_cache_new();
-  assert(root);
-  R_alloc();
 }
 
 void R_done (void) {
@@ -1744,6 +1758,20 @@ int R_get_special_id (int n) {
   return walp[n].res == -2 ? (intptr_t)walp[n].n : -1;
 }
 
+static void R_reload_textures (void) {
+  int i;
+  char s[8];
+  for (i = 0; i < max_textures; i++) {
+    R_get_name(i, s);
+    if (walp[i].res >= 0) {
+      walp[i] = R_gl_getimage(walp[i].res);
+    }
+  }
+  if (horiz.n) {
+    horiz = R_gl_getimage(horiz.res);
+  }
+}
+
 void R_begin_load (void) {
   int i;
   for (i = 0; i < 256; i++) {
@@ -1812,6 +1840,7 @@ void R_end_load (void) {
       if (k >= 256) {
         k = j;
         j += 1;
+        max_textures += 1;
         walp[k] = R_gl_getimage(g);
         walf[k] = g & 0x8000 ? 1 : 0;
       }