DEADSOFTWARE

Add more formats to Map Open/Save/Pack dialogs
[d2df-editor.git] / src / editor / g_language.pas
index 7bb6fb3764c723810731e03d3c6f1ba9ea0c6b1e..e2c0a34c07463692e932283658541c12c2d426ee 100644 (file)
@@ -96,6 +96,7 @@ Type
     I_ARRAY_SHOT_BFG,
     I_ARRAY_SHOT_EXPL,
     I_ARRAY_SHOT_BFGEXPL,
+    I_ARRAY_SHOT_FLAME,
 
     I_ARRAY_MON_DEMON,
     I_ARRAY_MON_IMP,
@@ -233,6 +234,14 @@ Type
     I_PROP_TR_SCORE_CON,
     I_PROP_TR_SCORE_MSG,
     I_PROP_TR_DAMAGE_VALUE,
+    I_PROP_TR_DAMAGE_KIND,
+    I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_0,
+    I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_3,
+    I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_4,
+    I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_5,
+    I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_6,
+    I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_7,
+    I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_8,
     I_PROP_TR_HEALTH_MAX,
     I_PROP_TR_SHOT_TYPE,
     I_PROP_TR_SHOT_SOUND,
@@ -312,6 +321,7 @@ Type
     I_MSG_DELETE_MAP_PROMT,
     I_MSG_MAP_DELETED,
     I_MSG_MAP_DELETED_PROMT,
+    I_MSG_REOPEN_MAP_PROMT,
     I_MSG_EXEC_ERROR,
     I_MSG_SOUND_ERROR,
     I_MSG_WAD_ERROR,
@@ -337,6 +347,7 @@ Type
     I_MENU_FILE_SAVE,
     I_MENU_FILE_SAVE_AS,
     I_MENU_FILE_OPEN_WAD,
+    I_MENU_FILE_REOPEN,
     I_MENU_FILE_SAVE_MINI,
     I_MENU_FILE_DELETE,
     I_MENU_FILE_PACK_MAP,
@@ -414,6 +425,9 @@ Type
     I_CAP_SELECT,
     I_CAP_OPEN,
     I_CAP_REMOVE,
+    I_CAP_TEXTURE,
+    I_CAP_ANIMATION,
+    I_CAP_STAT_SELECTED,
 
     I_CTRL_PROP_KEY,
     I_CTRL_PROP_VALUE,
@@ -483,6 +497,7 @@ Type
     I_CTRL_ES_GRID,
     I_CTRL_ES_TEXTURE,
     I_CTRL_ES_PANEL_SIZE,
+    I_CTRL_ES_CHECKERBOARD,
 
     I_CTRL_PACK_TEXTURES,
     I_CTRL_PACK_SKY,
@@ -527,14 +542,18 @@ Type
     I_LAB_LAUNCH_SECS,
     I_LAB_LAUNCH_SCORE,
     I_LAB_LAUNCH_PATH,
+    I_LAB_LAUNCH_ARGS,
 
     I_LAB_ES_GRID,
     I_LAB_ES_GRID_COLOR,
+    I_LAB_ES_GRID_SIZE,
     I_LAB_ES_BACK,
     I_LAB_ES_PREVIEW,
     I_LAB_ES_MINIMAP,
     I_LAB_ES_RECENT,
     I_LAB_ES_LANGUAGE,
+    I_LAB_ES_COMPRESS,
+    I_LAB_ES_BACKUP,
 
     I_LAB_PACK_SAVE_TO,
     I_LAB_PACK_MAP_NAME,
@@ -810,6 +829,8 @@ Const
                                        'Взрыв'),
     ('ARRAY SHOT BFGEXPL',             'BFG explosion',
                                        'Взрыв BFG'),
+    ('ARRAY SHOT FLAME',               'Flame',
+                                       'Огонь'),
 
     ('ARRAY MON DEMON',                'Pinky',
                                        'Демон'),
@@ -1079,6 +1100,22 @@ Const
                                        'Сообщение в игру'),
     ('PROP TR DAMAGE VALUE',           'Damage',
                                        'Ущерб'),
+    ('PROP TR DAMAGE KIND',            'Damage type',
+                                       'Тип урона'),
+    ('PROP TR DAMAGE KIND 0',          'HIT_SOME',
+                                       'HIT_SOME'),
+    ('PROP TR DAMAGE KIND 3',          'HIT_TRAP',
+                                       'HIT_TRAP'),
+    ('PROP TR DAMAGE KIND 4',          'HIT_FALL',
+                                       'HIT_FALL'),
+    ('PROP TR DAMAGE KIND 5',          'HIT_WATER',
+                                       'HIT_WATER'),
+    ('PROP TR DAMAGE KIND 6',          'HIT_ACID',
+                                       'HIT_ACID'),
+    ('PROP TR DAMAGE KIND 7',          'HIT_ELECTRO',
+                                       'HIT_ELECTRO'),
+    ('PROP TR DAMAGE KIND 8',          'HIT_FLAME',
+                                       'HIT_FLAME'),
     ('PROP TR HEALTH MAX',             'To maximum',
                                        'До максимума'),
     ('PROP TR SHOT TYPE',              'Projectile',
@@ -1236,6 +1273,8 @@ Const
                                        'Карта удалена'),
     ('MSG MAP DELETED PROMT',          'Map "%s" is deleted',
                                        'Карта "%s" удалена'),
+    ('MSG REOPEN MAP PROMT',           'Reopen this map?',
+                                       'Загрузить карту заново?'),
     ('MSG EXEC ERROR',                 'Game start error',
                                        'Ошибка запуска игры'),
     ('MSG SOUND ERROR',                'Can''t play sound',
@@ -1284,6 +1323,8 @@ Const
                                        'Сохранить карту как...'),
     ('MENU FILE OPEN WAD',             'Select Map',
                                        'Выбрать карту'),
+    ('MENU FILE REOPEN',               'Reopen Map',
+                                       'Открыть заново'),
     ('MENU FILE SAVE MINI',            'Save Mini-map',
                                        'Сохранить мини-карту'),
     ('MENU FILE DELETE',               'Delete Map from WAD...',
@@ -1429,6 +1470,12 @@ Const
                                        'Открыть карту'),
     ('CAP REMOVE',                     'Remove Map',
                                        'Удалить карту'),
+    ('CAP TEXTURE',                    'Texture: %dx%d',
+                                       'Текстура: %dx%d'),
+    ('CAP ANIMATION',                  'Animation: %dx%d, %d frames',
+                                       'Анимация: %dx%d, %d кадров'),
+    ('CAP STAT SELECTED',              'Selected objects: %d',
+                                       'Выделено объектов: %d'),
 
     ('CTRL PROP KEY',                  'Property',
                                        'Свойство'),
@@ -1558,6 +1605,8 @@ Const
                                        'Показывать текстуру панели'),
     ('CTRL ES PANEL SIZE',             'Show Panel Size',
                                        'Показывать размеры панели '),
+    ('CTRL ES CHECKERBOARD',           'Use Checkerboard',
+                                       'Использовать шахматку'),
 
     ('CTRL PACK TEXTURES',             'Textures',
                                        'Текстуры'),
@@ -1639,11 +1688,15 @@ Const
                                        'Лимит очков:'),
     ('LAB LAUNCH PATH',                'Path to Doom2DF.exe:',
                                        'Путь к Doom2DF.exe:'),
+    ('LAB LAUNCH ARGS',                'Launch Arguments:',
+                                       'Параметры запуска:'),
 
     ('LAB ES GRID',                    'Grid Step:',
                                        'Шаг сетки:'),
     ('LAB ES GRID COLOR',              'Grid Color:',
                                        'Цвет сетки:'),
+    ('LAB ES GRID SIZE',               'Grid Dot Size:',
+                                       'Размер точек сетки:'),
     ('LAB ES BACK',                    'Background Color:',
                                        'Цвет фона:'),
     ('LAB ES PREVIEW',                 'Texture Preview Background Color:',
@@ -1654,6 +1707,10 @@ Const
                                        'Запоминать последних открытых карт:'),
     ('LAB ES LANGUAGE',                'Language:',
                                        'Язык:'),
+    ('LAB ES COMPRESS',                'Compress archive when save',
+                                       'Сжимать архив при сохранении'),
+    ('LAB ES BACKUP',                  'Make backup before save',
+                                       'Резервная копия при сохранении'),
 
     ('LAB PACK SAVE TO',               'Save to:',
                                        'Сохранить в:'),
@@ -1772,10 +1829,10 @@ Const
     ('WAD SPECIAL TEXS',               '<EXTRA TEXTURES>',
                                        '<СПЕЦТЕКСТУРЫ>'),
 
-    ('FILE FILTER ALL',                'Doom 2D: Forever Maps (*.wad)|*.wad|Old Doom 2D: Forever 0.30 Maps (*.ini)|*.ini|All Files (*.*)|*.*',
-                                       'Карты Doom 2D: Forever (*.wad)|*.wad|Старые карты Doom 2D: Forever 0.30 (*.ini)|*.ini|Все файлы (*.*)|*.*'),
-    ('FILE FILTER WAD',                'Doom 2D: Forever Maps (*.wad)|*.wad|All Files (*.*)|*.*',
-                                       'Карты Doom 2D: Forever (*.wad)|*.wad|Все файлы (*.*)|*.*'),
+    ('FILE FILTER ALL',                'Doom 2D: Forever Maps (*.dfz, *.dfzip, *.zip, *.wad)|*.dfz;*.dfzip;*.zip;*.wad|Doom 2D: Forever 0.30 Maps (*.ini)|*.ini|All Files (*.*)|*.*',
+                                       'Карты Doom 2D: Forever (*.dfz, *.dfzip, *.zip, *.wad)|*.dfz;*.dfzip;*.zip;*.wad|Старые карты Doom 2D: Forever 0.30 (*.ini)|*.ini|Все файлы (*.*)|*.*'),
+    ('FILE FILTER WAD',                'Doom 2D: Forever Maps (*.dfz)|*.dfz|Doom 2D: Forever Maps (*.dfzip)|*.dfzip|Doom 2D: Forever Maps (*.zip)|*.zip|Doom 2D: Forever Maps (*.wad)|*.wad|All Files (*.*)|*.*',
+                                       'Карты Doom 2D: Forever (*.dfz)|*.dfz|Карты Doom 2D: Forever (*.dfzip)|*.dfzip|Карты Doom 2D: Forever (*.zip)|*.zip|Карты Doom 2D: Forever (*.wad)|*.wad|Все файлы (*.*)|*.*'),
 
     ('EDITOR TITLE',                   'Doom 2D: Forever Map Editor',
                                        'Редактор карт Doom 2D: Forever'),
@@ -1887,6 +1944,7 @@ begin
   ShotNames[TRIGGER_SHOT_BFG] := _lc[I_ARRAY_SHOT_BFG];
   ShotNames[TRIGGER_SHOT_EXPL] := _lc[I_ARRAY_SHOT_EXPL];
   ShotNames[TRIGGER_SHOT_BFGEXPL] := _lc[I_ARRAY_SHOT_BFGEXPL];
+  ShotNames[TRIGGER_SHOT_FLAME] := _lc[I_ARRAY_SHOT_FLAME];
 
 // Названия монстров:
   MonsterNames[MONSTER_DEMON] := _lc[I_ARRAY_MON_DEMON];
@@ -2022,6 +2080,7 @@ begin
     miSaveMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE];
     miSaveMapAs.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_AS];
     miOpenWadMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_OPEN_WAD];
+    miReopenMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_REOPEN];
     miSaveMiniMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_MINI];
     miDeleteMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_DELETE];
     miPackMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_PACK_MAP];
@@ -2291,6 +2350,8 @@ begin
   // Путь:
     LabelPath.Caption := _lc[I_LAB_LAUNCH_PATH];
     FindD2dDialog.Title := _lc[I_CTRL_LAUNCH_OPEN];
+
+    LabelArgs.Caption := _lc[I_LAB_LAUNCH_ARGS];
   end;
 
 // Форма "Настройки редактора":
@@ -2303,8 +2364,12 @@ begin
     cbShowDots.Caption := _lc[I_CTRL_ES_GRID];
     cbShowTexture.Caption := _lc[I_CTRL_ES_TEXTURE];
     cbShowSize.Caption := _lc[I_CTRL_ES_PANEL_SIZE];
+    cbCheckerboard.Caption := _lc[I_CTRL_ES_CHECKERBOARD];
+    cbCompress.Caption := _lc[I_LAB_ES_COMPRESS];
+    cbBackup.Caption := _lc[I_LAB_ES_BACKUP];
     LabelGrid.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID];
     LabelGridCol.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID_COLOR];
+    LabelGridSize.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID_SIZE];
     LabelBack.Caption := _lc[I_LAB_ES_BACK];
     LabelPreview.Caption := _lc[I_LAB_ES_PREVIEW];
     LabelMinimap.Caption := _lc[I_LAB_ES_MINIMAP];