DEADSOFTWARE

Main: Prompt to remove file from recent list
[d2df-editor.git] / src / editor / g_language.pas
index 2a99675348972c5a22f5cfaff359af8fa72b4c1a..8c6de06a7cf7209bc3ff500affa6087aba12a6f9 100644 (file)
@@ -1,6 +1,6 @@
-Unit g_language;
+Unit g_language;
 
-{$MODE Delphi}
+{$INCLUDE ../shared/a_modes.inc}
 
 Interface
 
@@ -62,6 +62,7 @@ Type
     I_ARRAY_ITEM_PLASMA_RIFLE,
     I_ARRAY_ITEM_BFG,
     I_ARRAY_ITEM_SUPER_MINIGUN,
+    I_ARRAY_ITEM_FLAMETHROWER,
     I_ARRAY_ITEM_CLIP,
     I_ARRAY_ITEM_AMMO_BOX,
     I_ARRAY_ITEM_4_SHELLS,
@@ -70,6 +71,7 @@ Type
     I_ARRAY_ITEM_ROCKET_BOX,
     I_ARRAY_ITEM_CELL,
     I_ARRAY_ITEM_LARGE_CELL,
+    I_ARRAY_ITEM_FUELCAN,
     I_ARRAY_ITEM_BACKPACK,
     I_ARRAY_ITEM_KEY_RED,
     I_ARRAY_ITEM_KEY_GREEN,
@@ -244,7 +246,11 @@ Type
     I_PROP_TR_SHOT_TO_4,
     I_PROP_TR_SHOT_TO_5,
     I_PROP_TR_SHOT_TO_6,
-    I_PROP_TR_SHOT_ALLMAP,
+    I_PROP_TR_SHOT_AIM,
+    I_PROP_TR_SHOT_AIM_0,
+    I_PROP_TR_SHOT_AIM_1,
+    I_PROP_TR_SHOT_AIM_2,
+    I_PROP_TR_SHOT_AIM_3,
     I_PROP_TR_SHOT_AMMO,
     I_PROP_TR_SHOT_RELOAD,
     I_PROP_TR_SHOT_SIGHT,
@@ -298,6 +304,8 @@ Type
     I_MSG_DEL_TEXTURE,
     I_MSG_DEL_TEXTURE_PROMT,
     I_MSG_DEL_TEXTURE_CANT,
+    I_MSG_DEL_RECENT,
+    I_MSG_DEL_RECENT_PROMT,
     I_MSG_CLEAR_MAP,
     I_MSG_CLEAR_MAP_PROMT,
     I_MSG_DELETE_MAP,
@@ -602,7 +610,8 @@ Const
   LANGUAGE_ENGLISH_N = 2;
 
 Var
-  _lc: Array [TStrings_Locale] of String;
+  _lc: Array [TStrings_Locale] of String;  // for the GUI (in UTF-8)
+  _glc: Array [TStrings_Locale] of String; // for GL text (in CP1251)
 
   BoolNames: Array [False..True] of String;
   DirNames: Array [D_LEFT..D_RIGHT] of String;
@@ -628,7 +637,7 @@ Uses
   f_addresource_sky, f_addresource_sound,
   f_addresource_texture, f_choosetype, f_keys, f_mapcheck,
   f_mapoptions, f_maptest, f_mapoptimization, f_options,
-  f_packmap, f_savemap, f_saveminimap, f_selectmap, Forms;
+  f_packmap, f_savemap, f_saveminimap, f_selectmap, Forms, utils;
 
 Const
   g_lang_default: Array [TStrings_Locale] of Array [1..3] of String = (
@@ -732,6 +741,8 @@ Const
                                        'BFG9000'),
     ('ARRAY ITEM SUPER MINIGUN',       'Super Chaingun',
                                        'Суперпулемёт'),
+    ('ARRAY ITEM FLAMETHROWER',        'Flamethrower',
+                                       'Огнемёт'),
     ('ARRAY ITEM CLIP',                'Clip',
                                        'Патроны'),
     ('ARRAY ITEM AMMO BOX',            'Box of Bullets',
@@ -748,6 +759,8 @@ Const
                                        'Батарейка'),
     ('ARRAY ITEM LARGE CELL',          'Energy Cell Pack',
                                        'Батарея'),
+    ('ARRAY ITEM FUELCAN',             'Fuel Canister',
+                                       'Канистра'),
     ('ARRAY ITEM BACKPACK',            'Backpack',
                                        'Рюкзак'),
     ('ARRAY ITEM KEY RED',             'Red Key',
@@ -1090,8 +1103,16 @@ Const
                                        'Монстры, игроки'),
     ('PROP TR SHOT TO 6',              'Players, monsters',
                                        'Игроки, монстры'),
-    ('PROP TR SHOT ALLMAP',            'On entire map',
+    ('PROP TR SHOT AIM',               'Auto-aiming mode',
+                                       'Режим автонаведения'),
+    ('PROP TR SHOT AIM 0',             'Trigger area',
+                                       'Область триггера'),
+    ('PROP TR SHOT AIM 1',             'Entire map',
                                        'По всей карте'),
+    ('PROP TR SHOT AIM 2',             'Trace trigger area',
+                                       'Область триггера с трассировкой'),
+    ('PROP TR SHOT AIM 3',             'Trace entire map',
+                                       'Вся карта с трассировкой'),
     ('PROP TR SHOT AMMO',              'Ammo limit',
                                        'Кол-во патронов'),
     ('PROP TR SHOT RELOAD',            'Reload interval (in ticks)',
@@ -1197,6 +1218,10 @@ Const
                                        'Удалить текстуру "%s" ?'),
     ('MSG DEL TEXTURE CANT',           'Can''t delete texture in use. Replace it on all panels with this texture.',
                                        'Нельзя удалить используемую текстуру. Замените её на каждой панели с ней.'),
+    ('MSG DEL RECENT',                 'File does not longer exist',
+                                       'Этого файла больше нет'),
+    ('MSG DEL RECENT PROMT',           'Remove entry from recent list?',
+                                       'Убрать запись из истории?'),
     ('MSG CLEAR MAP',                  'New map',
                                        'Новая карта'),
     ('MSG CLEAR MAP PROMT',            'Clear the entire map?',
@@ -1819,6 +1844,7 @@ begin
   ItemNames[ITEM_WEAPON_PLASMA] := _lc[I_ARRAY_ITEM_PLASMA_RIFLE];
   ItemNames[ITEM_WEAPON_BFG] := _lc[I_ARRAY_ITEM_BFG];
   ItemNames[ITEM_WEAPON_SUPERPULEMET] := _lc[I_ARRAY_ITEM_SUPER_MINIGUN];
+  ItemNames[ITEM_WEAPON_FLAMETHROWER] := _lc[I_ARRAY_ITEM_FLAMETHROWER];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BULLETS] := _lc[I_ARRAY_ITEM_CLIP];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BULLETS_BOX] := _lc[I_ARRAY_ITEM_AMMO_BOX];
   ItemNames[ITEM_AMMO_SHELLS] := _lc[I_ARRAY_ITEM_4_SHELLS];
@@ -1827,6 +1853,7 @@ begin
   ItemNames[ITEM_AMMO_ROCKET_BOX] := _lc[I_ARRAY_ITEM_ROCKET_BOX];
   ItemNames[ITEM_AMMO_CELL] := _lc[I_ARRAY_ITEM_CELL];
   ItemNames[ITEM_AMMO_CELL_BIG] := _lc[I_ARRAY_ITEM_LARGE_CELL];
+  ItemNames[ITEM_AMMO_FUELCAN] := _lc[I_ARRAY_ITEM_FUELCAN];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BACKPACK] := _lc[I_ARRAY_ITEM_BACKPACK];
   ItemNames[ITEM_KEY_RED] := _lc[I_ARRAY_ITEM_KEY_RED];
   ItemNames[ITEM_KEY_GREEN] := _lc[I_ARRAY_ITEM_KEY_GREEN];
@@ -1932,6 +1959,8 @@ begin
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_HELMET]);
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_JETPACK]);
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_INVIS]);
+    lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_WEAPON_FLAMETHROWER]);
+    lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_AMMO_FUELCAN]);
 
     lbMonsterList.Clear();
     for i := MONSTER_DEMON to MONSTER_MAN do
@@ -2441,7 +2470,11 @@ begin
     n := LANGUAGE_RUSSIAN_N;
 
   for i := Low(TStrings_Locale) to High(TStrings_Locale) do
+  begin
     _lc[i] := g_lang_default[i][n];
+    // have to cache a CP1251 version for GL text
+    _glc[i] := utf8to1251(g_lang_default[i][n]);
+  end;
 
   SetupArrays();
   SetupCaptions();
@@ -2463,4 +2496,4 @@ begin
   CloseFile(F);
 end;
 
-End.
\ No newline at end of file
+End.