DEADSOFTWARE

Main: Proper captions for map selector
[d2df-editor.git] / src / editor / g_language.pas
index d8ee27f00c4b829c3086222d8bc208d2aba7b68c..7bb6fb3764c723810731e03d3c6f1ba9ea0c6b1e 100644 (file)
@@ -1,6 +1,6 @@
 Unit g_language;
 
-{$MODE Delphi}
+{$INCLUDE ../shared/a_modes.inc}
 
 Interface
 
@@ -62,6 +62,7 @@ Type
     I_ARRAY_ITEM_PLASMA_RIFLE,
     I_ARRAY_ITEM_BFG,
     I_ARRAY_ITEM_SUPER_MINIGUN,
+    I_ARRAY_ITEM_FLAMETHROWER,
     I_ARRAY_ITEM_CLIP,
     I_ARRAY_ITEM_AMMO_BOX,
     I_ARRAY_ITEM_4_SHELLS,
@@ -70,6 +71,7 @@ Type
     I_ARRAY_ITEM_ROCKET_BOX,
     I_ARRAY_ITEM_CELL,
     I_ARRAY_ITEM_LARGE_CELL,
+    I_ARRAY_ITEM_FUELCAN,
     I_ARRAY_ITEM_BACKPACK,
     I_ARRAY_ITEM_KEY_RED,
     I_ARRAY_ITEM_KEY_GREEN,
@@ -302,6 +304,8 @@ Type
     I_MSG_DEL_TEXTURE,
     I_MSG_DEL_TEXTURE_PROMT,
     I_MSG_DEL_TEXTURE_CANT,
+    I_MSG_DEL_RECENT,
+    I_MSG_DEL_RECENT_PROMT,
     I_MSG_CLEAR_MAP,
     I_MSG_CLEAR_MAP_PROMT,
     I_MSG_DELETE_MAP,
@@ -408,7 +412,9 @@ Type
     I_CAP_SAVE,
     I_CAP_MINI,
     I_CAP_SELECT,
-    
+    I_CAP_OPEN,
+    I_CAP_REMOVE,
+
     I_CTRL_PROP_KEY,
     I_CTRL_PROP_VALUE,
     I_CTRL_PANELS,
@@ -706,7 +712,7 @@ Const
     ('ARRAY ITEM LARGE MEDKIT',        'Medikit',
                                        'Большая аптечка'),
     ('ARRAY ITEM BLACK MEDKIT',        'Berserk Pack',
-                                       'Черная аптечка'),
+                                       'Чёрная аптечка'),
     ('ARRAY ITEM GREEN ARMOR',         'Green Armor',
                                        'Зелёная броня'),
     ('ARRAY ITEM BLUE ARMOR',          'Blue Armor',
@@ -737,6 +743,8 @@ Const
                                        'BFG9000'),
     ('ARRAY ITEM SUPER MINIGUN',       'Super Chaingun',
                                        'Суперпулемёт'),
+    ('ARRAY ITEM FLAMETHROWER',        'Flamethrower',
+                                       'Огнемёт'),
     ('ARRAY ITEM CLIP',                'Clip',
                                        'Патроны'),
     ('ARRAY ITEM AMMO BOX',            'Box of Bullets',
@@ -753,12 +761,14 @@ Const
                                        'Батарейка'),
     ('ARRAY ITEM LARGE CELL',          'Energy Cell Pack',
                                        'Батарея'),
+    ('ARRAY ITEM FUELCAN',             'Fuel Canister',
+                                       'Канистра'),
     ('ARRAY ITEM BACKPACK',            'Backpack',
                                        'Рюкзак'),
     ('ARRAY ITEM KEY RED',             'Red Key',
                                        'Красный ключ'),
     ('ARRAY ITEM KEY GREEN',           'Green Key',
-                                       'Зеленый ключ'),
+                                       'Зелёный ключ'),
     ('ARRAY ITEM KEY BLUE',            'Blue Key',
                                        'Синий ключ'),
     ('ARRAY ITEM BOTTLE',              'Health Globe',
@@ -773,7 +783,7 @@ Const
     ('ARRAY SHOT PISTOL',              'Pistol shot',
                                        'Выстрел пистолета'),
     ('ARRAY SHOT BULLET',              'Chaingun shot',
-                                       'Выстрел пулемета'),
+                                       'Выстрел пулемёта'),
     ('ARRAY SHOT SHOTGUN',             'Shotgun shot',
                                        'Выстрел ружья'),
     ('ARRAY SHOT SSG',                 'Super Shotgun shot',
@@ -944,7 +954,7 @@ Const
     ('PROP TR TYPE',                   'Trigger Type',
                                        'Тип триггера'),
     ('PROP TR ENABLED',                'Enabled',
-                                       'Включен'),
+                                       'Включён'),
     ('PROP TR TEXTURE PANEL',          'Textured Panel',
                                        'Панель с текстурой'),
     ('PROP TR ACTIVATION',             'Activation Type',
@@ -1210,6 +1220,10 @@ Const
                                        'Удалить текстуру "%s" ?'),
     ('MSG DEL TEXTURE CANT',           'Can''t delete texture in use. Replace it on all panels with this texture.',
                                        'Нельзя удалить используемую текстуру. Замените её на каждой панели с ней.'),
+    ('MSG DEL RECENT',                 'File does not longer exist',
+                                       'Этого файла больше нет'),
+    ('MSG DEL RECENT PROMT',           'Remove entry from recent list?',
+                                       'Убрать запись из истории?'),
     ('MSG CLEAR MAP',                  'New map',
                                        'Новая карта'),
     ('MSG CLEAR MAP PROMT',            'Clear the entire map?',
@@ -1222,7 +1236,7 @@ Const
                                        'Карта удалена'),
     ('MSG MAP DELETED PROMT',          'Map "%s" is deleted',
                                        'Карта "%s" удалена'),
-    ('MSG EXEC ERROR',                 'Game execution error',
+    ('MSG EXEC ERROR',                 'Game start error',
                                        'Ошибка запуска игры'),
     ('MSG SOUND ERROR',                'Can''t play sound',
                                        'Не удалось проиграть звук'),
@@ -1292,7 +1306,7 @@ Const
     ('MENU EDIT SELECT ALL',           'Select All',
                                        'Выделить всё'),
     ('MENU EDIT TO FORE',              'Bring to Front',
-                                       'Передвинуть вперед'),
+                                       'Передвинуть вперёд'),
     ('MENU EDIT TO BACK',              'Send to Back',
                                        'Передвинуть назад'),
 
@@ -1411,6 +1425,10 @@ Const
                                        'Сохранить мини-карту'),
     ('CAP SELECT',                     'Select Map',
                                        'Выберите карту'),
+    ('CAP OPEN',                       'Open Map',
+                                       'Открыть карту'),
+    ('CAP REMOVE',                     'Remove Map',
+                                       'Удалить карту'),
 
     ('CTRL PROP KEY',                  'Property',
                                        'Свойство'),
@@ -1470,7 +1488,7 @@ Const
     ('CTRL KEYS RED',                  'Red Key',
                                        'Красный ключ'),
     ('CTRL KEYS GREEN',                'Green Key',
-                                       'Зеленый ключ'),
+                                       'Зелёный ключ'),
     ('CTRL KEYS BLUE',                 'Blue Key',
                                        'Синий ключ'),
     ('CTRL KEYS TEAM RED',             'Red Team',
@@ -1531,7 +1549,7 @@ Const
                                        'Монстры в DM'),
     ('CTRL LAUNCH CLOSE',              'Close the game after exiting the map',
                                        'Закрыть игру после выхода из карты'),
-    ('CTRL LAUNCH OPEN',               'Select Doom 2D: Forever .exe',
+    ('CTRL LAUNCH OPEN',               'Select Doom 2D: Forever executable',
                                        'Выберите файл игры Doom 2D: Forever'),
 
     ('CTRL ES GRID',                   'Show Grid',
@@ -1608,7 +1626,7 @@ Const
                                        'Ширина:'),
     ('LAB SETS HEIGHT',                'Height:',
                                        'Высота:'),
-    ('LAB SETS MAPMOVE',               'Direction of shifting map objects:',
+    ('LAB SETS MAPMOVE',               'Direction to shift map objects:',
                                        'Направление смещения объектов карты:'),
     ('LAB SETS SNAPPING',              'Preserve snapping',
                                        'Сохранять привязку'),
@@ -1832,6 +1850,7 @@ begin
   ItemNames[ITEM_WEAPON_PLASMA] := _lc[I_ARRAY_ITEM_PLASMA_RIFLE];
   ItemNames[ITEM_WEAPON_BFG] := _lc[I_ARRAY_ITEM_BFG];
   ItemNames[ITEM_WEAPON_SUPERPULEMET] := _lc[I_ARRAY_ITEM_SUPER_MINIGUN];
+  ItemNames[ITEM_WEAPON_FLAMETHROWER] := _lc[I_ARRAY_ITEM_FLAMETHROWER];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BULLETS] := _lc[I_ARRAY_ITEM_CLIP];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BULLETS_BOX] := _lc[I_ARRAY_ITEM_AMMO_BOX];
   ItemNames[ITEM_AMMO_SHELLS] := _lc[I_ARRAY_ITEM_4_SHELLS];
@@ -1840,6 +1859,7 @@ begin
   ItemNames[ITEM_AMMO_ROCKET_BOX] := _lc[I_ARRAY_ITEM_ROCKET_BOX];
   ItemNames[ITEM_AMMO_CELL] := _lc[I_ARRAY_ITEM_CELL];
   ItemNames[ITEM_AMMO_CELL_BIG] := _lc[I_ARRAY_ITEM_LARGE_CELL];
+  ItemNames[ITEM_AMMO_FUELCAN] := _lc[I_ARRAY_ITEM_FUELCAN];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BACKPACK] := _lc[I_ARRAY_ITEM_BACKPACK];
   ItemNames[ITEM_KEY_RED] := _lc[I_ARRAY_ITEM_KEY_RED];
   ItemNames[ITEM_KEY_GREEN] := _lc[I_ARRAY_ITEM_KEY_GREEN];
@@ -1945,6 +1965,8 @@ begin
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_HELMET]);
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_JETPACK]);
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_INVIS]);
+    lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_WEAPON_FLAMETHROWER]);
+    lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_AMMO_FUELCAN]);
 
     lbMonsterList.Clear();
     for i := MONSTER_DEMON to MONSTER_MAN do