DEADSOFTWARE

get rid of "kastet" and "pulemet" in symbols
[d2df-editor.git] / lang / editor.ru_RU.lng
index 681f634a2b843edfee718af889cfb77933506d24..233cf74a2fedd343109a3d47fd0a833863253ece 100644 (file)
@@ -6,7 +6,7 @@ imaginggif        = true
 imagingcanvases   = true
 imagingnetworkgraphics = true
 
-; don't care about rtl, lazarus libraris and standard libraries
+; don't care about rtl, lazarus libraries and standard libraries
 math              = true
 custapp           = true
 rtlconsts         = true
@@ -122,11 +122,11 @@ g_language.MsgArrayItemChaingun  = "Пулемёт"
 g_language.MsgArrayItemRocketLauncher$ = "Rocket Launcher"
 g_language.MsgArrayItemRocketLauncher  = "Ракетница"
 g_language.MsgArrayItemPlasmaRifle$ = "Plasma Rifle"
-g_language.MsgArrayItemPlasmaRifle  = "Ð\9fлазмаган"
+g_language.MsgArrayItemPlasmaRifle  = "Ð\9fлазмопÑ\83Ñ\88ка"
 g_language.MsgArrayItemBfg$ = "BFG9000"
 g_language.MsgArrayItemBfg  = "BFG9000"
-g_language.MsgArrayItemSuperMinigun$ = "Super Chaingun"
-g_language.MsgArrayItemSuperMinigun  = "Суперпулемёт"
+g_language.MsgArrayItemSuperChaingun$ = "Super Chaingun"
+g_language.MsgArrayItemSuperChaingun  = "Суперпулемёт"
 g_language.MsgArrayItemFlamethrower$ = "Flamethrower"
 g_language.MsgArrayItemFlamethrower  = "Огнемёт"
 g_language.MsgArrayItemClip$ = "Clip"
@@ -691,7 +691,7 @@ g_language.MsgMenuFileOpen  = "Открыть..."
 g_language.MsgMenuFileRecentMac$ = "Open Recent"
 g_language.MsgMenuFileRecentMac  = "Открыть недавно использованные"
 g_language.MsgMenuFileRecentClearMac$ = "Clear Recent"
-g_language.MsgMenuFileRecentClearMac  = "Ð\9eÑ\82Ñ\87иÑ\81Ñ\82иÑ\82Ñ\8c Ð¼ÐµÐ½Ñ\8e"
+g_language.MsgMenuFileRecentClearMac  = "Очистить меню"
 g_language.MsgMenuFileSave$ = "Save"
 g_language.MsgMenuFileSave  = "Сохранить"
 g_language.MsgMenuFileSaveAs$ = "Save As..."
@@ -699,7 +699,7 @@ g_language.MsgMenuFileSaveAs  = "Сохранить как..."
 g_language.MsgMenuFileOpenWad$ = "Select Map..."
 g_language.MsgMenuFileOpenWad  = "Выбрать карту..."
 g_language.MsgMenuFileReopen$ = "Revert to Saved"
-g_language.MsgMenuFileReopen  = "Ð\92еÑ\80нÑ\83Ñ\82Ñ\8cÑ\81Ñ\8f Ðº Ñ\81оÑ\85Ñ\80аненномÑ\83"
+g_language.MsgMenuFileReopen  = "Ð\9fеÑ\80еоÑ\82кÑ\80Ñ\8bÑ\82Ñ\8c Ð·Ð°Ð½Ð¾Ð²Ð¾"
 g_language.MsgMenuFileSaveMini$ = "Save Minimap..."
 g_language.MsgMenuFileSaveMini  = "Сохранить мини-карту..."
 g_language.MsgMenuFileDelete$ = "Remove from WAD..."
@@ -725,7 +725,7 @@ g_language.MsgMenuEditSelectAll$ = "Select All"
 g_language.MsgMenuEditSelectAll  = "Выделить всё"
 g_language.MsgMenuEditSnapGrid$ = "Snap to Grid"
 g_language.MsgMenuEditSnapGrid  = "Привязывать к сетке"
-g_language.MsgMenuEditStepGrid$ = "Switch Grid Granularity"
+g_language.MsgMenuEditStepGrid$ = "Switch Grid Step"
 g_language.MsgMenuEditStepGrid  = "Переключить шаг сетки"
 g_language.MsgMenuEditToFore$ = "Bring to Front"
 g_language.MsgMenuEditToFore  = "Передвинуть вперёд"
@@ -740,8 +740,8 @@ g_language.MsgMenuView$ = "View"
 g_language.MsgMenuView  = "Вид"
 g_language.MsgMenuViewLayers$ = "Layers"
 g_language.MsgMenuViewLayers  = "Слои"
-g_language.MsgMenuViewMinimap$ = "Show Minimap"
-g_language.MsgMenuViewMinimap  = "Ð\9fоказÑ\8bваÑ\82Ñ\8c Ð¼Ð¸Ð½Ð¸-каÑ\80Ñ\82Ñ\83"
+g_language.MsgMenuViewMinimap$ = "Show Minimap Navigator"
+g_language.MsgMenuViewMinimap  = "Ð\9fоказÑ\8bваÑ\82Ñ\8c Ð½Ð°Ð²Ð¸Ð³Ð°Ñ\82оÑ\80 (мини-каÑ\80Ñ\82Ñ\83)"
 g_language.MsgMenuViewBounds$ = "Show Map Bounds"
 g_language.MsgMenuViewBounds  = "Показывать границы карты"
 g_language.MsgMenuViewPreview$ = "Preview Mode"
@@ -1219,13 +1219,17 @@ g_language.MsgOptPanelsAfter  = "Панелей после оптимизаци
 
 g_language.MsgWadSpecialMap$ = "<MAP WAD-FILE>"
 g_language.MsgWadSpecialMap  = "<WAD-ФАЙЛ КАРТЫ>"
-g_language.MsgWadSpecialTexs$ = "<EXTRA TEXTURES>"
+g_language.MsgWadSpecialTexs$ = "<COLORFILTERS>"
 g_language.MsgWadSpecialTexs  = "<СПЕЦТЕКСТУРЫ>"
 
-g_language.MsgFileFilterAll$ = "Doom 2D: Forever Maps (*.dfz, *.dfzip, *.zip, *.wad)|*.dfz;*.dfzip;*.zip;*.wad|Doom 2D: Forever 0.30 Maps (*.ini)|*.ini|All Files (*.*)|*.*"
-g_language.MsgFileFilterAll  = "Карты Doom 2D: Forever (*.dfz, *.dfzip, *.zip, *.wad)|*.dfz;*.dfzip;*.zip;*.wad|Старые карты Doom 2D: Forever 0.30 (*.ini)|*.ini|Все файлы (*.*)|*.*"
-g_language.MsgFileFilterWad$ = "Doom 2D: Forever Maps (*.dfz)|*.dfz|Doom 2D: Forever Maps (*.dfzip)|*.dfzip|Doom 2D: Forever Maps (*.zip)|*.zip|Doom 2D: Forever Maps (*.wad)|*.wad|All Files (*.*)|*.*"
-g_language.MsgFileFilterWad  = "Карты Doom 2D: Forever (*.dfz)|*.dfz|Карты Doom 2D: Forever (*.dfzip)|*.dfzip|Карты Doom 2D: Forever (*.zip)|*.zip|Карты Doom 2D: Forever (*.wad)|*.wad|Все файлы (*.*)|*.*"
+g_language.MsgFileFilterSaveDFWAD$ = "Doom 2D: Forever Maps in DFWAD packages (*.wad)|*.wad"
+g_language.MsgFileFilterSaveDFWAD  = "Карты Doom 2D: Forever в DFWAD-сборках (*.wad)|*.wad"
+g_language.MsgFileFilterSaveDFZIP$ = "Doom 2D: Forever Maps in DFZIP archives (*.dfz)|*.dfz"
+g_language.MsgFileFilterSaveDFZIP  = "Карты Doom 2D: Forever в DFZIP-архивах (*.dfz)|*.dfz"
+g_language.MsgFileFilterAll$ = "Doom 2D: Forever Maps (*.dfz, *.wad)|*.wad;*.dfz|Doom 2D: Forever 0.30 Maps (*.ini)|*.ini|All Files (*.*)|*.*"
+g_language.MsgFileFilterAll  = "Карты Doom 2D: Forever Maps (*.dfz, *.wad)|*.wad;*.dfz|Старые карты Doom 2D: Forever 0.30 (*.ini)|*.ini|Все файлы (*.*)|*.*"
+g_language.MsgFileFilterWad$ = "Doom 2D: Forever Maps (*.dfz, *.wad)|*.wad;*.dfz|All Files (*.*)|*.*"
+g_language.MsgFileFilterWad  = "Карты Doom 2D: Forever (*.dfz, *.wad)|*.wad;*.dfz|Все файлы (*.*)|*.*"
 g_language.MsgFileFilterExeMac$ = "Doom 2D Forever.app|*.app|Doom 2D Forever (Unix Executable)|Doom2DF;*"
 g_language.MsgFileFilterExeMac  = "Doom 2D Forever.app|*.app|Doom 2D Forever (Исполняемый файл)|Doom2DF;*"
 g_language.MsgFileFilterExeWin$ = "Doom2DF.exe|Doom2DF.exe;*.exe"
@@ -1375,4 +1379,4 @@ rsWin32Warning  = "Предупреждение:"
 rsWin32Error$   = "Error:"
 rsWin32Error    = "Ошибка:"
 
-; probably need more strings to translatate
+; probably need more strings to translate