DEADSOFTWARE

windows: fix build with mingw
[flatwaifu.git] / src / gl / render.c
index e38e63c9184730c4daeb6911df6cb1b3aa122605..b7b5c248c67c68ccc7cb9c0a40862ef7ded56596 100644 (file)
@@ -568,16 +568,12 @@ static void R_gl_free_image (image *img) {
   img->res = -1;
 }
 
-static void R_gl_quad_vetexes (int x, int y, int w, int h) {
+static void R_gl_draw_quad (int x, int y, int w, int h) {
+  glBegin(GL_QUADS);
   glVertex2i(x + w, y);
   glVertex2i(x,     y);
   glVertex2i(x,     y + h);
   glVertex2i(x + w, y + h);
-}
-
-static void R_gl_draw_quad (int x, int y, int w, int h) {
-  glBegin(GL_QUADS);
-  R_gl_quad_vetexes(x, y, w, h);
   glEnd();
 }
 
@@ -1062,8 +1058,12 @@ static void R_draw_dots (void) {
   glBegin(GL_QUADS);
   for (i = 0; i < MAXDOT; i++) {
     if (dot[i].t != 0) {
-      R_gl_set_color(dot[i].c);
-      R_gl_quad_vetexes(dot[i].o.x, dot[i].o.y, 1, 1);
+      int x = dot[i].o.x;
+      int y = dot[i].o.y;
+      R_gl_set_color(dot[i].c); glVertex2i(x + 1, y);
+      R_gl_set_color(dot[i].c); glVertex2i(x, y);
+      R_gl_set_color(dot[i].c); glVertex2i(x, y + 1);
+      R_gl_set_color(dot[i].c); glVertex2i(x + 1, y + 1);
     }
   }
   glEnd();
@@ -1141,7 +1141,7 @@ static int wpnspr (player_t *p) {
 }
 
 static void R_draw_player (player_t *p) {
-  enum {STAND, GO, DIE, SLOP, DEAD, MESS, OUT, FALL}; // copypasted from player.c!
+  enum {STAND, GO, DIE, SLOP, DEAD, MESS, OUT_, FALL}; // copypasted from player.c!
   static const int wytab[] = {-1, -2, -1, 0};
   int s = 'A';
   int w = 0;
@@ -1187,7 +1187,7 @@ static void R_draw_player (player_t *p) {
     case SLOP:
       s = plr_slopanim[p->s];
       break;
-    case OUT:
+    case OUT_:
       s = 0;
       break;
   }
@@ -1353,7 +1353,6 @@ static void R_draw_smoke (void) {
 static void R_draw_effects (void) {
   enum {NONE, TFOG, IFOG, BUBL}; // copypasted from fx.c
   int i, s;
-  glPointSize(screen_scale);
   for (i = 0; i < MAXFX; ++i) {
     switch (fx[i].t) {
       case TFOG: