DEADSOFTWARE

files: add F_getsprid description
[flatwaifu.git] / src / files.c
index 2eab3a877e8a1cd07c4a1e82ada8ec1b6bf2b8a6..913a5eea0358792653067faeab92a248f74eee7a 100644 (file)
@@ -43,10 +43,6 @@ char savok[SAVE_MAX];
 static int m_start, m_end;
 static int s_start, s_end;
 
-void F_startup (void) {
-  logo("F_startup: setup file system\n");
-}
-
 void F_addwad (const char *fn) {
   static int i = 0;
   static FILE_Stream wadh[MAX_WADS];
@@ -69,9 +65,6 @@ void F_initwads (void) {
   if (!WADRES_rehash()) {
     ERR_failinit("F_initwads: failed rehash");
   }
-}
-
-void F_allocres (void) {
   d_start = F_getresid("D_START");
   d_end = F_getresid("D_END");
   m_start = F_getresid("M_START");
@@ -80,10 +73,6 @@ void F_allocres (void) {
   s_end = F_getresid("S_END");
 }
 
-void F_loadres (int r, void *p) {
-  WADRES_getdata(r, p);
-}
-
 int F_findres (const char n[8]) {
   return WADRES_find(n);
 }
@@ -100,6 +89,22 @@ void F_getresname (char n[8], int r) {
   WADRES_getname(r, n);
 }
 
+// Get sprite resource id.
+// Sprite name has following format:
+//  (nnnn)('A'+s)('0'+d)[('A'+s)('0'+d)]
+//  Letter means animation frame
+//    A for first, B for second...
+//  Number means direction
+//    0 = front
+//    1 = left
+//    2 = right
+//  Optional part means that this file can be used for differnt frame/direction.
+//  Note that if found FRONT direction for this frame than it UNCONDITIONALLY used.
+//  Note that search performed between markers S_START and S_END in order as paced in wad.
+//  int n[4]  -- sprite name
+//  int s     -- sprite frame
+//  int d     -- sprite direction
+//  char *dir -- out flag "alternative used" (
 int F_getsprid (const char n[4], int s, int d, char *dir) {
   s += 'A';
   d += '0';
@@ -126,6 +131,7 @@ int F_getreslen (int r) {
   return WADRES_getsize(r);
 }
 
+/*
 void F_nextmus (char *s) {
   int i = F_findres(s);
   if (i <= m_start || i >= m_end) {
@@ -154,6 +160,7 @@ void F_randmus (char *s) {
     F_nextmus(s);
   }
 }
+*/
 
 void F_loadmap (char n[8]) {
   int id = F_getresid(n);