index 2a99675348972c5a22f5cfaff359af8fa72b4c1a..e2c0a34c07463692e932283658541c12c2d426ee 100644 (file)
-Unit g_language;
+Unit g_language;
-{$MODE Delphi}
+{$INCLUDE ../shared/a_modes.inc}
Interface
I_ARRAY_ITEM_PLASMA_RIFLE,
I_ARRAY_ITEM_BFG,
I_ARRAY_ITEM_SUPER_MINIGUN,
+ I_ARRAY_ITEM_FLAMETHROWER,
I_ARRAY_ITEM_CLIP,
I_ARRAY_ITEM_AMMO_BOX,
I_ARRAY_ITEM_4_SHELLS,
I_ARRAY_ITEM_ROCKET_BOX,
I_ARRAY_ITEM_CELL,
I_ARRAY_ITEM_LARGE_CELL,
+ I_ARRAY_ITEM_FUELCAN,
I_ARRAY_ITEM_BACKPACK,
I_ARRAY_ITEM_KEY_RED,
I_ARRAY_ITEM_KEY_GREEN,
I_ARRAY_SHOT_BFG,
I_ARRAY_SHOT_EXPL,
I_ARRAY_SHOT_BFGEXPL,
+ I_ARRAY_SHOT_FLAME,
I_ARRAY_MON_DEMON,
I_ARRAY_MON_IMP,
I_PROP_TR_SCORE_CON,
I_PROP_TR_SCORE_MSG,
I_PROP_TR_DAMAGE_VALUE,
+ I_PROP_TR_DAMAGE_KIND,
+ I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_0,
+ I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_3,
+ I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_4,
+ I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_5,
+ I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_6,
+ I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_7,
+ I_PROP_TR_DAMAGE_KIND_8,
I_PROP_TR_HEALTH_MAX,
I_PROP_TR_SHOT_TYPE,
I_PROP_TR_SHOT_SOUND,
I_PROP_TR_SHOT_TO_4,
I_PROP_TR_SHOT_TO_5,
I_PROP_TR_SHOT_TO_6,
- I_PROP_TR_SHOT_ALLMAP,
+ I_PROP_TR_SHOT_AIM,
+ I_PROP_TR_SHOT_AIM_0,
+ I_PROP_TR_SHOT_AIM_1,
+ I_PROP_TR_SHOT_AIM_2,
+ I_PROP_TR_SHOT_AIM_3,
I_PROP_TR_SHOT_AMMO,
I_PROP_TR_SHOT_RELOAD,
I_PROP_TR_SHOT_SIGHT,
I_MSG_DEL_TEXTURE,
I_MSG_DEL_TEXTURE_PROMT,
I_MSG_DEL_TEXTURE_CANT,
+ I_MSG_DEL_RECENT,
+ I_MSG_DEL_RECENT_PROMT,
I_MSG_CLEAR_MAP,
I_MSG_CLEAR_MAP_PROMT,
I_MSG_DELETE_MAP,
I_MSG_DELETE_MAP_PROMT,
I_MSG_MAP_DELETED,
I_MSG_MAP_DELETED_PROMT,
+ I_MSG_REOPEN_MAP_PROMT,
I_MSG_EXEC_ERROR,
I_MSG_SOUND_ERROR,
I_MSG_WAD_ERROR,
I_MENU_FILE_SAVE,
I_MENU_FILE_SAVE_AS,
I_MENU_FILE_OPEN_WAD,
+ I_MENU_FILE_REOPEN,
I_MENU_FILE_SAVE_MINI,
I_MENU_FILE_DELETE,
I_MENU_FILE_PACK_MAP,
I_CAP_SAVE,
I_CAP_MINI,
I_CAP_SELECT,
-
+ I_CAP_OPEN,
+ I_CAP_REMOVE,
+ I_CAP_TEXTURE,
+ I_CAP_ANIMATION,
+ I_CAP_STAT_SELECTED,
+
I_CTRL_PROP_KEY,
I_CTRL_PROP_VALUE,
I_CTRL_PANELS,
I_CTRL_ES_GRID,
I_CTRL_ES_TEXTURE,
I_CTRL_ES_PANEL_SIZE,
+ I_CTRL_ES_CHECKERBOARD,
I_CTRL_PACK_TEXTURES,
I_CTRL_PACK_SKY,
I_LAB_LAUNCH_SECS,
I_LAB_LAUNCH_SCORE,
I_LAB_LAUNCH_PATH,
+ I_LAB_LAUNCH_ARGS,
I_LAB_ES_GRID,
I_LAB_ES_GRID_COLOR,
+ I_LAB_ES_GRID_SIZE,
I_LAB_ES_BACK,
I_LAB_ES_PREVIEW,
I_LAB_ES_MINIMAP,
I_LAB_ES_RECENT,
I_LAB_ES_LANGUAGE,
+ I_LAB_ES_COMPRESS,
+ I_LAB_ES_BACKUP,
I_LAB_PACK_SAVE_TO,
I_LAB_PACK_MAP_NAME,
LANGUAGE_ENGLISH_N = 2;
Var
- _lc: Array [TStrings_Locale] of String;
+ _lc: Array [TStrings_Locale] of String; // for the GUI (in UTF-8)
+ _glc: Array [TStrings_Locale] of String; // for GL text (in CP1251)
BoolNames: Array [False..True] of String;
DirNames: Array [D_LEFT..D_RIGHT] of String;
f_addresource_sky, f_addresource_sound,
f_addresource_texture, f_choosetype, f_keys, f_mapcheck,
f_mapoptions, f_maptest, f_mapoptimization, f_options,
- f_packmap, f_savemap, f_saveminimap, f_selectmap, Forms;
+ f_packmap, f_savemap, f_saveminimap, f_selectmap, Forms, utils;
Const
g_lang_default: Array [TStrings_Locale] of Array [1..3] of String = (
('ARRAY ITEM LARGE MEDKIT', 'Medikit',
'Большая аптечка'),
('ARRAY ITEM BLACK MEDKIT', 'Berserk Pack',
- 'Черная аптечка'),
+ 'Чёрная аптечка'),
('ARRAY ITEM GREEN ARMOR', 'Green Armor',
'Зелёная броня'),
('ARRAY ITEM BLUE ARMOR', 'Blue Armor',
'BFG9000'),
('ARRAY ITEM SUPER MINIGUN', 'Super Chaingun',
'Суперпулемёт'),
+ ('ARRAY ITEM FLAMETHROWER', 'Flamethrower',
+ 'Огнемёт'),
('ARRAY ITEM CLIP', 'Clip',
'Патроны'),
('ARRAY ITEM AMMO BOX', 'Box of Bullets',
'Батарейка'),
('ARRAY ITEM LARGE CELL', 'Energy Cell Pack',
'Батарея'),
+ ('ARRAY ITEM FUELCAN', 'Fuel Canister',
+ 'Канистра'),
('ARRAY ITEM BACKPACK', 'Backpack',
'Рюкзак'),
('ARRAY ITEM KEY RED', 'Red Key',
'Красный ключ'),
('ARRAY ITEM KEY GREEN', 'Green Key',
- 'Зеленый ключ'),
+ 'Зелёный ключ'),
('ARRAY ITEM KEY BLUE', 'Blue Key',
'Синий ключ'),
('ARRAY ITEM BOTTLE', 'Health Globe',
('ARRAY SHOT PISTOL', 'Pistol shot',
'Выстрел пистолета'),
('ARRAY SHOT BULLET', 'Chaingun shot',
- 'Выстрел пулемета'),
+ 'Выстрел пулемёта'),
('ARRAY SHOT SHOTGUN', 'Shotgun shot',
'Выстрел ружья'),
('ARRAY SHOT SSG', 'Super Shotgun shot',
'Взрыв'),
('ARRAY SHOT BFGEXPL', 'BFG explosion',
'Взрыв BFG'),
+ ('ARRAY SHOT FLAME', 'Flame',
+ 'Огонь'),
('ARRAY MON DEMON', 'Pinky',
'Демон'),
('PROP TR TYPE', 'Trigger Type',
'Тип триггера'),
('PROP TR ENABLED', 'Enabled',
- 'Включен'),
+ 'Включён'),
('PROP TR TEXTURE PANEL', 'Textured Panel',
'Панель с текстурой'),
('PROP TR ACTIVATION', 'Activation Type',
'Сообщение в игру'),
('PROP TR DAMAGE VALUE', 'Damage',
'Ущерб'),
+ ('PROP TR DAMAGE KIND', 'Damage type',
+ 'Тип урона'),
+ ('PROP TR DAMAGE KIND 0', 'HIT_SOME',
+ 'HIT_SOME'),
+ ('PROP TR DAMAGE KIND 3', 'HIT_TRAP',
+ 'HIT_TRAP'),
+ ('PROP TR DAMAGE KIND 4', 'HIT_FALL',
+ 'HIT_FALL'),
+ ('PROP TR DAMAGE KIND 5', 'HIT_WATER',
+ 'HIT_WATER'),
+ ('PROP TR DAMAGE KIND 6', 'HIT_ACID',
+ 'HIT_ACID'),
+ ('PROP TR DAMAGE KIND 7', 'HIT_ELECTRO',
+ 'HIT_ELECTRO'),
+ ('PROP TR DAMAGE KIND 8', 'HIT_FLAME',
+ 'HIT_FLAME'),
('PROP TR HEALTH MAX', 'To maximum',
'До максимума'),
('PROP TR SHOT TYPE', 'Projectile',
'Монстры, игроки'),
('PROP TR SHOT TO 6', 'Players, monsters',
'Игроки, монстры'),
- ('PROP TR SHOT ALLMAP', 'On entire map',
+ ('PROP TR SHOT AIM', 'Auto-aiming mode',
+ 'Режим автонаведения'),
+ ('PROP TR SHOT AIM 0', 'Trigger area',
+ 'Область триггера'),
+ ('PROP TR SHOT AIM 1', 'Entire map',
'По всей карте'),
+ ('PROP TR SHOT AIM 2', 'Trace trigger area',
+ 'Область триггера с трассировкой'),
+ ('PROP TR SHOT AIM 3', 'Trace entire map',
+ 'Вся карта с трассировкой'),
('PROP TR SHOT AMMO', 'Ammo limit',
'Кол-во патронов'),
('PROP TR SHOT RELOAD', 'Reload interval (in ticks)',
'Удалить текстуру "%s" ?'),
('MSG DEL TEXTURE CANT', 'Can''t delete texture in use. Replace it on all panels with this texture.',
'Нельзя удалить используемую текстуру. Замените её на каждой панели с ней.'),
+ ('MSG DEL RECENT', 'File does not longer exist',
+ 'Этого файла больше нет'),
+ ('MSG DEL RECENT PROMT', 'Remove entry from recent list?',
+ 'Убрать запись из истории?'),
('MSG CLEAR MAP', 'New map',
'Новая карта'),
('MSG CLEAR MAP PROMT', 'Clear the entire map?',
'Карта удалена'),
('MSG MAP DELETED PROMT', 'Map "%s" is deleted',
'Карта "%s" удалена'),
- ('MSG EXEC ERROR', 'Game execution error',
+ ('MSG REOPEN MAP PROMT', 'Reopen this map?',
+ 'Загрузить карту заново?'),
+ ('MSG EXEC ERROR', 'Game start error',
'Ошибка запуска игры'),
('MSG SOUND ERROR', 'Can''t play sound',
'Не удалось проиграть звук'),
'Сохранить карту как...'),
('MENU FILE OPEN WAD', 'Select Map',
'Выбрать карту'),
+ ('MENU FILE REOPEN', 'Reopen Map',
+ 'Открыть заново'),
('MENU FILE SAVE MINI', 'Save Mini-map',
'Сохранить мини-карту'),
('MENU FILE DELETE', 'Delete Map from WAD...',
('MENU EDIT SELECT ALL', 'Select All',
'Выделить всё'),
('MENU EDIT TO FORE', 'Bring to Front',
- 'Передвинуть вперед'),
+ 'Передвинуть вперёд'),
('MENU EDIT TO BACK', 'Send to Back',
'Передвинуть назад'),
'Сохранить мини-карту'),
('CAP SELECT', 'Select Map',
'Выберите карту'),
+ ('CAP OPEN', 'Open Map',
+ 'Открыть карту'),
+ ('CAP REMOVE', 'Remove Map',
+ 'Удалить карту'),
+ ('CAP TEXTURE', 'Texture: %dx%d',
+ 'Текстура: %dx%d'),
+ ('CAP ANIMATION', 'Animation: %dx%d, %d frames',
+ 'Анимация: %dx%d, %d кадров'),
+ ('CAP STAT SELECTED', 'Selected objects: %d',
+ 'Выделено объектов: %d'),
('CTRL PROP KEY', 'Property',
'Свойство'),
('CTRL KEYS RED', 'Red Key',
'Красный ключ'),
('CTRL KEYS GREEN', 'Green Key',
- 'Зеленый ключ'),
+ 'Зелёный ключ'),
('CTRL KEYS BLUE', 'Blue Key',
'Синий ключ'),
('CTRL KEYS TEAM RED', 'Red Team',
'Монстры в DM'),
('CTRL LAUNCH CLOSE', 'Close the game after exiting the map',
'Закрыть игру после выхода из карты'),
- ('CTRL LAUNCH OPEN', 'Select Doom 2D: Forever .exe',
+ ('CTRL LAUNCH OPEN', 'Select Doom 2D: Forever executable',
'Выберите файл игры Doom 2D: Forever'),
('CTRL ES GRID', 'Show Grid',
'Показывать текстуру панели'),
('CTRL ES PANEL SIZE', 'Show Panel Size',
'Показывать размеры панели '),
+ ('CTRL ES CHECKERBOARD', 'Use Checkerboard',
+ 'Использовать шахматку'),
('CTRL PACK TEXTURES', 'Textures',
'Текстуры'),
'Ширина:'),
('LAB SETS HEIGHT', 'Height:',
'Высота:'),
- ('LAB SETS MAPMOVE', 'Direction of shifting map objects:',
+ ('LAB SETS MAPMOVE', 'Direction to shift map objects:',
'Направление смещения объектов карты:'),
('LAB SETS SNAPPING', 'Preserve snapping',
'Сохранять привязку'),
'Лимит очков:'),
('LAB LAUNCH PATH', 'Path to Doom2DF.exe:',
'Путь к Doom2DF.exe:'),
+ ('LAB LAUNCH ARGS', 'Launch Arguments:',
+ 'Параметры запуска:'),
('LAB ES GRID', 'Grid Step:',
'Шаг сетки:'),
('LAB ES GRID COLOR', 'Grid Color:',
'Цвет сетки:'),
+ ('LAB ES GRID SIZE', 'Grid Dot Size:',
+ 'Размер точек сетки:'),
('LAB ES BACK', 'Background Color:',
'Цвет фона:'),
('LAB ES PREVIEW', 'Texture Preview Background Color:',
'Запоминать последних открытых карт:'),
('LAB ES LANGUAGE', 'Language:',
'Язык:'),
+ ('LAB ES COMPRESS', 'Compress archive when save',
+ 'Сжимать архив при сохранении'),
+ ('LAB ES BACKUP', 'Make backup before save',
+ 'Резервная копия при сохранении'),
('LAB PACK SAVE TO', 'Save to:',
'Сохранить в:'),
('WAD SPECIAL TEXS', '<EXTRA TEXTURES>',
'<СПЕЦТЕКСТУРЫ>'),
- ('FILE FILTER ALL', 'Doom 2D: Forever Maps (*.wad)|*.wad|Old Doom 2D: Forever 0.30 Maps (*.ini)|*.ini|All Files (*.*)|*.*',
- 'Карты Doom 2D: Forever (*.wad)|*.wad|Старые карты Doom 2D: Forever 0.30 (*.ini)|*.ini|Все файлы (*.*)|*.*'),
- ('FILE FILTER WAD', 'Doom 2D: Forever Maps (*.wad)|*.wad|All Files (*.*)|*.*',
- 'Карты Doom 2D: Forever (*.wad)|*.wad|Все файлы (*.*)|*.*'),
+ ('FILE FILTER ALL', 'Doom 2D: Forever Maps (*.dfz, *.dfzip, *.zip, *.wad)|*.dfz;*.dfzip;*.zip;*.wad|Doom 2D: Forever 0.30 Maps (*.ini)|*.ini|All Files (*.*)|*.*',
+ 'Карты Doom 2D: Forever (*.dfz, *.dfzip, *.zip, *.wad)|*.dfz;*.dfzip;*.zip;*.wad|Старые карты Doom 2D: Forever 0.30 (*.ini)|*.ini|Все файлы (*.*)|*.*'),
+ ('FILE FILTER WAD', 'Doom 2D: Forever Maps (*.dfz)|*.dfz|Doom 2D: Forever Maps (*.dfzip)|*.dfzip|Doom 2D: Forever Maps (*.zip)|*.zip|Doom 2D: Forever Maps (*.wad)|*.wad|All Files (*.*)|*.*',
+ 'Карты Doom 2D: Forever (*.dfz)|*.dfz|Карты Doom 2D: Forever (*.dfzip)|*.dfzip|Карты Doom 2D: Forever (*.zip)|*.zip|Карты Doom 2D: Forever (*.wad)|*.wad|Все файлы (*.*)|*.*'),
('EDITOR TITLE', 'Doom 2D: Forever Map Editor',
'Редактор карт Doom 2D: Forever'),
ItemNames[ITEM_WEAPON_PLASMA] := _lc[I_ARRAY_ITEM_PLASMA_RIFLE];
ItemNames[ITEM_WEAPON_BFG] := _lc[I_ARRAY_ITEM_BFG];
ItemNames[ITEM_WEAPON_SUPERPULEMET] := _lc[I_ARRAY_ITEM_SUPER_MINIGUN];
+ ItemNames[ITEM_WEAPON_FLAMETHROWER] := _lc[I_ARRAY_ITEM_FLAMETHROWER];
ItemNames[ITEM_AMMO_BULLETS] := _lc[I_ARRAY_ITEM_CLIP];
ItemNames[ITEM_AMMO_BULLETS_BOX] := _lc[I_ARRAY_ITEM_AMMO_BOX];
ItemNames[ITEM_AMMO_SHELLS] := _lc[I_ARRAY_ITEM_4_SHELLS];
ItemNames[ITEM_AMMO_ROCKET_BOX] := _lc[I_ARRAY_ITEM_ROCKET_BOX];
ItemNames[ITEM_AMMO_CELL] := _lc[I_ARRAY_ITEM_CELL];
ItemNames[ITEM_AMMO_CELL_BIG] := _lc[I_ARRAY_ITEM_LARGE_CELL];
+ ItemNames[ITEM_AMMO_FUELCAN] := _lc[I_ARRAY_ITEM_FUELCAN];
ItemNames[ITEM_AMMO_BACKPACK] := _lc[I_ARRAY_ITEM_BACKPACK];
ItemNames[ITEM_KEY_RED] := _lc[I_ARRAY_ITEM_KEY_RED];
ItemNames[ITEM_KEY_GREEN] := _lc[I_ARRAY_ITEM_KEY_GREEN];
ShotNames[TRIGGER_SHOT_BFG] := _lc[I_ARRAY_SHOT_BFG];
ShotNames[TRIGGER_SHOT_EXPL] := _lc[I_ARRAY_SHOT_EXPL];
ShotNames[TRIGGER_SHOT_BFGEXPL] := _lc[I_ARRAY_SHOT_BFGEXPL];
+ ShotNames[TRIGGER_SHOT_FLAME] := _lc[I_ARRAY_SHOT_FLAME];
// Названия монстров:
MonsterNames[MONSTER_DEMON] := _lc[I_ARRAY_MON_DEMON];
lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_HELMET]);
lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_JETPACK]);
lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_INVIS]);
+ lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_WEAPON_FLAMETHROWER]);
+ lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_AMMO_FUELCAN]);
lbMonsterList.Clear();
for i := MONSTER_DEMON to MONSTER_MAN do
miSaveMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE];
miSaveMapAs.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_AS];
miOpenWadMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_OPEN_WAD];
+ miReopenMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_REOPEN];
miSaveMiniMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_MINI];
miDeleteMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_DELETE];
miPackMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_PACK_MAP];
// Путь:
LabelPath.Caption := _lc[I_LAB_LAUNCH_PATH];
FindD2dDialog.Title := _lc[I_CTRL_LAUNCH_OPEN];
+
+ LabelArgs.Caption := _lc[I_LAB_LAUNCH_ARGS];
end;
// Форма "Настройки редактора":
cbShowDots.Caption := _lc[I_CTRL_ES_GRID];
cbShowTexture.Caption := _lc[I_CTRL_ES_TEXTURE];
cbShowSize.Caption := _lc[I_CTRL_ES_PANEL_SIZE];
+ cbCheckerboard.Caption := _lc[I_CTRL_ES_CHECKERBOARD];
+ cbCompress.Caption := _lc[I_LAB_ES_COMPRESS];
+ cbBackup.Caption := _lc[I_LAB_ES_BACKUP];
LabelGrid.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID];
LabelGridCol.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID_COLOR];
+ LabelGridSize.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID_SIZE];
LabelBack.Caption := _lc[I_LAB_ES_BACK];
LabelPreview.Caption := _lc[I_LAB_ES_PREVIEW];
LabelMinimap.Caption := _lc[I_LAB_ES_MINIMAP];
n := LANGUAGE_RUSSIAN_N;
for i := Low(TStrings_Locale) to High(TStrings_Locale) do
+ begin
_lc[i] := g_lang_default[i][n];
+ // have to cache a CP1251 version for GL text
+ _glc[i] := utf8to1251(g_lang_default[i][n]);
+ end;
SetupArrays();
SetupCaptions();
CloseFile(F);
end;
-End.
\ No newline at end of file
+End.