DEADSOFTWARE

Add Texture: Show texture/animation stats
[d2df-editor.git] / src / editor / g_language.pas
index 7a9b194002a0a0f1ca487f542dc44d0307b509be..c38feac6c9e61a336b149aae594801ffac340037 100644 (file)
@@ -1,6 +1,6 @@
 Unit g_language;
 
 Unit g_language;
 
-{$MODE Delphi}
+{$INCLUDE ../shared/a_modes.inc}
 
 Interface
 
 
 Interface
 
@@ -62,6 +62,7 @@ Type
     I_ARRAY_ITEM_PLASMA_RIFLE,
     I_ARRAY_ITEM_BFG,
     I_ARRAY_ITEM_SUPER_MINIGUN,
     I_ARRAY_ITEM_PLASMA_RIFLE,
     I_ARRAY_ITEM_BFG,
     I_ARRAY_ITEM_SUPER_MINIGUN,
+    I_ARRAY_ITEM_FLAMETHROWER,
     I_ARRAY_ITEM_CLIP,
     I_ARRAY_ITEM_AMMO_BOX,
     I_ARRAY_ITEM_4_SHELLS,
     I_ARRAY_ITEM_CLIP,
     I_ARRAY_ITEM_AMMO_BOX,
     I_ARRAY_ITEM_4_SHELLS,
@@ -70,6 +71,7 @@ Type
     I_ARRAY_ITEM_ROCKET_BOX,
     I_ARRAY_ITEM_CELL,
     I_ARRAY_ITEM_LARGE_CELL,
     I_ARRAY_ITEM_ROCKET_BOX,
     I_ARRAY_ITEM_CELL,
     I_ARRAY_ITEM_LARGE_CELL,
+    I_ARRAY_ITEM_FUELCAN,
     I_ARRAY_ITEM_BACKPACK,
     I_ARRAY_ITEM_KEY_RED,
     I_ARRAY_ITEM_KEY_GREEN,
     I_ARRAY_ITEM_BACKPACK,
     I_ARRAY_ITEM_KEY_RED,
     I_ARRAY_ITEM_KEY_GREEN,
@@ -244,7 +246,11 @@ Type
     I_PROP_TR_SHOT_TO_4,
     I_PROP_TR_SHOT_TO_5,
     I_PROP_TR_SHOT_TO_6,
     I_PROP_TR_SHOT_TO_4,
     I_PROP_TR_SHOT_TO_5,
     I_PROP_TR_SHOT_TO_6,
-    I_PROP_TR_SHOT_ALLMAP,
+    I_PROP_TR_SHOT_AIM,
+    I_PROP_TR_SHOT_AIM_0,
+    I_PROP_TR_SHOT_AIM_1,
+    I_PROP_TR_SHOT_AIM_2,
+    I_PROP_TR_SHOT_AIM_3,
     I_PROP_TR_SHOT_AMMO,
     I_PROP_TR_SHOT_RELOAD,
     I_PROP_TR_SHOT_SIGHT,
     I_PROP_TR_SHOT_AMMO,
     I_PROP_TR_SHOT_RELOAD,
     I_PROP_TR_SHOT_SIGHT,
@@ -298,12 +304,15 @@ Type
     I_MSG_DEL_TEXTURE,
     I_MSG_DEL_TEXTURE_PROMT,
     I_MSG_DEL_TEXTURE_CANT,
     I_MSG_DEL_TEXTURE,
     I_MSG_DEL_TEXTURE_PROMT,
     I_MSG_DEL_TEXTURE_CANT,
+    I_MSG_DEL_RECENT,
+    I_MSG_DEL_RECENT_PROMT,
     I_MSG_CLEAR_MAP,
     I_MSG_CLEAR_MAP_PROMT,
     I_MSG_DELETE_MAP,
     I_MSG_DELETE_MAP_PROMT,
     I_MSG_MAP_DELETED,
     I_MSG_MAP_DELETED_PROMT,
     I_MSG_CLEAR_MAP,
     I_MSG_CLEAR_MAP_PROMT,
     I_MSG_DELETE_MAP,
     I_MSG_DELETE_MAP_PROMT,
     I_MSG_MAP_DELETED,
     I_MSG_MAP_DELETED_PROMT,
+    I_MSG_REOPEN_MAP_PROMT,
     I_MSG_EXEC_ERROR,
     I_MSG_SOUND_ERROR,
     I_MSG_WAD_ERROR,
     I_MSG_EXEC_ERROR,
     I_MSG_SOUND_ERROR,
     I_MSG_WAD_ERROR,
@@ -329,6 +338,7 @@ Type
     I_MENU_FILE_SAVE,
     I_MENU_FILE_SAVE_AS,
     I_MENU_FILE_OPEN_WAD,
     I_MENU_FILE_SAVE,
     I_MENU_FILE_SAVE_AS,
     I_MENU_FILE_OPEN_WAD,
+    I_MENU_FILE_REOPEN,
     I_MENU_FILE_SAVE_MINI,
     I_MENU_FILE_DELETE,
     I_MENU_FILE_PACK_MAP,
     I_MENU_FILE_SAVE_MINI,
     I_MENU_FILE_DELETE,
     I_MENU_FILE_PACK_MAP,
@@ -404,7 +414,11 @@ Type
     I_CAP_SAVE,
     I_CAP_MINI,
     I_CAP_SELECT,
     I_CAP_SAVE,
     I_CAP_MINI,
     I_CAP_SELECT,
-    
+    I_CAP_OPEN,
+    I_CAP_REMOVE,
+    I_CAP_TEXTURE,
+    I_CAP_ANIMATION,
+
     I_CTRL_PROP_KEY,
     I_CTRL_PROP_VALUE,
     I_CTRL_PANELS,
     I_CTRL_PROP_KEY,
     I_CTRL_PROP_VALUE,
     I_CTRL_PANELS,
@@ -473,6 +487,7 @@ Type
     I_CTRL_ES_GRID,
     I_CTRL_ES_TEXTURE,
     I_CTRL_ES_PANEL_SIZE,
     I_CTRL_ES_GRID,
     I_CTRL_ES_TEXTURE,
     I_CTRL_ES_PANEL_SIZE,
+    I_CTRL_ES_CHECKERBOARD,
 
     I_CTRL_PACK_TEXTURES,
     I_CTRL_PACK_SKY,
 
     I_CTRL_PACK_TEXTURES,
     I_CTRL_PACK_SKY,
@@ -702,7 +717,7 @@ Const
     ('ARRAY ITEM LARGE MEDKIT',        'Medikit',
                                        'Большая аптечка'),
     ('ARRAY ITEM BLACK MEDKIT',        'Berserk Pack',
     ('ARRAY ITEM LARGE MEDKIT',        'Medikit',
                                        'Большая аптечка'),
     ('ARRAY ITEM BLACK MEDKIT',        'Berserk Pack',
-                                       'Черная аптечка'),
+                                       'Чёрная аптечка'),
     ('ARRAY ITEM GREEN ARMOR',         'Green Armor',
                                        'Зелёная броня'),
     ('ARRAY ITEM BLUE ARMOR',          'Blue Armor',
     ('ARRAY ITEM GREEN ARMOR',         'Green Armor',
                                        'Зелёная броня'),
     ('ARRAY ITEM BLUE ARMOR',          'Blue Armor',
@@ -733,6 +748,8 @@ Const
                                        'BFG9000'),
     ('ARRAY ITEM SUPER MINIGUN',       'Super Chaingun',
                                        'Суперпулемёт'),
                                        'BFG9000'),
     ('ARRAY ITEM SUPER MINIGUN',       'Super Chaingun',
                                        'Суперпулемёт'),
+    ('ARRAY ITEM FLAMETHROWER',        'Flamethrower',
+                                       'Огнемёт'),
     ('ARRAY ITEM CLIP',                'Clip',
                                        'Патроны'),
     ('ARRAY ITEM AMMO BOX',            'Box of Bullets',
     ('ARRAY ITEM CLIP',                'Clip',
                                        'Патроны'),
     ('ARRAY ITEM AMMO BOX',            'Box of Bullets',
@@ -749,12 +766,14 @@ Const
                                        'Батарейка'),
     ('ARRAY ITEM LARGE CELL',          'Energy Cell Pack',
                                        'Батарея'),
                                        'Батарейка'),
     ('ARRAY ITEM LARGE CELL',          'Energy Cell Pack',
                                        'Батарея'),
+    ('ARRAY ITEM FUELCAN',             'Fuel Canister',
+                                       'Канистра'),
     ('ARRAY ITEM BACKPACK',            'Backpack',
                                        'Рюкзак'),
     ('ARRAY ITEM KEY RED',             'Red Key',
                                        'Красный ключ'),
     ('ARRAY ITEM KEY GREEN',           'Green Key',
     ('ARRAY ITEM BACKPACK',            'Backpack',
                                        'Рюкзак'),
     ('ARRAY ITEM KEY RED',             'Red Key',
                                        'Красный ключ'),
     ('ARRAY ITEM KEY GREEN',           'Green Key',
-                                       'Зеленый ключ'),
+                                       'Зелёный ключ'),
     ('ARRAY ITEM KEY BLUE',            'Blue Key',
                                        'Синий ключ'),
     ('ARRAY ITEM BOTTLE',              'Health Globe',
     ('ARRAY ITEM KEY BLUE',            'Blue Key',
                                        'Синий ключ'),
     ('ARRAY ITEM BOTTLE',              'Health Globe',
@@ -769,7 +788,7 @@ Const
     ('ARRAY SHOT PISTOL',              'Pistol shot',
                                        'Выстрел пистолета'),
     ('ARRAY SHOT BULLET',              'Chaingun shot',
     ('ARRAY SHOT PISTOL',              'Pistol shot',
                                        'Выстрел пистолета'),
     ('ARRAY SHOT BULLET',              'Chaingun shot',
-                                       'Выстрел пулемета'),
+                                       'Выстрел пулемёта'),
     ('ARRAY SHOT SHOTGUN',             'Shotgun shot',
                                        'Выстрел ружья'),
     ('ARRAY SHOT SSG',                 'Super Shotgun shot',
     ('ARRAY SHOT SHOTGUN',             'Shotgun shot',
                                        'Выстрел ружья'),
     ('ARRAY SHOT SSG',                 'Super Shotgun shot',
@@ -940,7 +959,7 @@ Const
     ('PROP TR TYPE',                   'Trigger Type',
                                        'Тип триггера'),
     ('PROP TR ENABLED',                'Enabled',
     ('PROP TR TYPE',                   'Trigger Type',
                                        'Тип триггера'),
     ('PROP TR ENABLED',                'Enabled',
-                                       'Включен'),
+                                       'Включён'),
     ('PROP TR TEXTURE PANEL',          'Textured Panel',
                                        'Панель с текстурой'),
     ('PROP TR ACTIVATION',             'Activation Type',
     ('PROP TR TEXTURE PANEL',          'Textured Panel',
                                        'Панель с текстурой'),
     ('PROP TR ACTIVATION',             'Activation Type',
@@ -1091,8 +1110,16 @@ Const
                                        'Монстры, игроки'),
     ('PROP TR SHOT TO 6',              'Players, monsters',
                                        'Игроки, монстры'),
                                        'Монстры, игроки'),
     ('PROP TR SHOT TO 6',              'Players, monsters',
                                        'Игроки, монстры'),
-    ('PROP TR SHOT ALLMAP',            'On entire map',
+    ('PROP TR SHOT AIM',               'Auto-aiming mode',
+                                       'Режим автонаведения'),
+    ('PROP TR SHOT AIM 0',             'Trigger area',
+                                       'Область триггера'),
+    ('PROP TR SHOT AIM 1',             'Entire map',
                                        'По всей карте'),
                                        'По всей карте'),
+    ('PROP TR SHOT AIM 2',             'Trace trigger area',
+                                       'Область триггера с трассировкой'),
+    ('PROP TR SHOT AIM 3',             'Trace entire map',
+                                       'Вся карта с трассировкой'),
     ('PROP TR SHOT AMMO',              'Ammo limit',
                                        'Кол-во патронов'),
     ('PROP TR SHOT RELOAD',            'Reload interval (in ticks)',
     ('PROP TR SHOT AMMO',              'Ammo limit',
                                        'Кол-во патронов'),
     ('PROP TR SHOT RELOAD',            'Reload interval (in ticks)',
@@ -1198,6 +1225,10 @@ Const
                                        'Удалить текстуру "%s" ?'),
     ('MSG DEL TEXTURE CANT',           'Can''t delete texture in use. Replace it on all panels with this texture.',
                                        'Нельзя удалить используемую текстуру. Замените её на каждой панели с ней.'),
                                        'Удалить текстуру "%s" ?'),
     ('MSG DEL TEXTURE CANT',           'Can''t delete texture in use. Replace it on all panels with this texture.',
                                        'Нельзя удалить используемую текстуру. Замените её на каждой панели с ней.'),
+    ('MSG DEL RECENT',                 'File does not longer exist',
+                                       'Этого файла больше нет'),
+    ('MSG DEL RECENT PROMT',           'Remove entry from recent list?',
+                                       'Убрать запись из истории?'),
     ('MSG CLEAR MAP',                  'New map',
                                        'Новая карта'),
     ('MSG CLEAR MAP PROMT',            'Clear the entire map?',
     ('MSG CLEAR MAP',                  'New map',
                                        'Новая карта'),
     ('MSG CLEAR MAP PROMT',            'Clear the entire map?',
@@ -1210,7 +1241,9 @@ Const
                                        'Карта удалена'),
     ('MSG MAP DELETED PROMT',          'Map "%s" is deleted',
                                        'Карта "%s" удалена'),
                                        'Карта удалена'),
     ('MSG MAP DELETED PROMT',          'Map "%s" is deleted',
                                        'Карта "%s" удалена'),
-    ('MSG EXEC ERROR',                 'Game execution error',
+    ('MSG REOPEN MAP PROMT',           'Reopen this map?',
+                                       'Загрузить карту заново?'),
+    ('MSG EXEC ERROR',                 'Game start error',
                                        'Ошибка запуска игры'),
     ('MSG SOUND ERROR',                'Can''t play sound',
                                        'Не удалось проиграть звук'),
                                        'Ошибка запуска игры'),
     ('MSG SOUND ERROR',                'Can''t play sound',
                                        'Не удалось проиграть звук'),
@@ -1258,6 +1291,8 @@ Const
                                        'Сохранить карту как...'),
     ('MENU FILE OPEN WAD',             'Select Map',
                                        'Выбрать карту'),
                                        'Сохранить карту как...'),
     ('MENU FILE OPEN WAD',             'Select Map',
                                        'Выбрать карту'),
+    ('MENU FILE REOPEN',               'Reopen Map',
+                                       'Открыть заново'),
     ('MENU FILE SAVE MINI',            'Save Mini-map',
                                        'Сохранить мини-карту'),
     ('MENU FILE DELETE',               'Delete Map from WAD...',
     ('MENU FILE SAVE MINI',            'Save Mini-map',
                                        'Сохранить мини-карту'),
     ('MENU FILE DELETE',               'Delete Map from WAD...',
@@ -1280,7 +1315,7 @@ Const
     ('MENU EDIT SELECT ALL',           'Select All',
                                        'Выделить всё'),
     ('MENU EDIT TO FORE',              'Bring to Front',
     ('MENU EDIT SELECT ALL',           'Select All',
                                        'Выделить всё'),
     ('MENU EDIT TO FORE',              'Bring to Front',
-                                       'Передвинуть вперед'),
+                                       'Передвинуть вперёд'),
     ('MENU EDIT TO BACK',              'Send to Back',
                                        'Передвинуть назад'),
 
     ('MENU EDIT TO BACK',              'Send to Back',
                                        'Передвинуть назад'),
 
@@ -1399,6 +1434,14 @@ Const
                                        'Сохранить мини-карту'),
     ('CAP SELECT',                     'Select Map',
                                        'Выберите карту'),
                                        'Сохранить мини-карту'),
     ('CAP SELECT',                     'Select Map',
                                        'Выберите карту'),
+    ('CAP OPEN',                       'Open Map',
+                                       'Открыть карту'),
+    ('CAP REMOVE',                     'Remove Map',
+                                       'Удалить карту'),
+    ('CAP TEXTURE',                    'Texture: %dx%d',
+                                       'Текстура: %dx%d'),
+    ('CAP ANIMATION',                  'Animation: %dx%d, %d frames',
+                                       'Анимация: %dx%d, %d кадров'),
 
     ('CTRL PROP KEY',                  'Property',
                                        'Свойство'),
 
     ('CTRL PROP KEY',                  'Property',
                                        'Свойство'),
@@ -1458,7 +1501,7 @@ Const
     ('CTRL KEYS RED',                  'Red Key',
                                        'Красный ключ'),
     ('CTRL KEYS GREEN',                'Green Key',
     ('CTRL KEYS RED',                  'Red Key',
                                        'Красный ключ'),
     ('CTRL KEYS GREEN',                'Green Key',
-                                       'Зеленый ключ'),
+                                       'Зелёный ключ'),
     ('CTRL KEYS BLUE',                 'Blue Key',
                                        'Синий ключ'),
     ('CTRL KEYS TEAM RED',             'Red Team',
     ('CTRL KEYS BLUE',                 'Blue Key',
                                        'Синий ключ'),
     ('CTRL KEYS TEAM RED',             'Red Team',
@@ -1519,7 +1562,7 @@ Const
                                        'Монстры в DM'),
     ('CTRL LAUNCH CLOSE',              'Close the game after exiting the map',
                                        'Закрыть игру после выхода из карты'),
                                        'Монстры в DM'),
     ('CTRL LAUNCH CLOSE',              'Close the game after exiting the map',
                                        'Закрыть игру после выхода из карты'),
-    ('CTRL LAUNCH OPEN',               'Select Doom 2D: Forever .exe',
+    ('CTRL LAUNCH OPEN',               'Select Doom 2D: Forever executable',
                                        'Выберите файл игры Doom 2D: Forever'),
 
     ('CTRL ES GRID',                   'Show Grid',
                                        'Выберите файл игры Doom 2D: Forever'),
 
     ('CTRL ES GRID',                   'Show Grid',
@@ -1528,6 +1571,8 @@ Const
                                        'Показывать текстуру панели'),
     ('CTRL ES PANEL SIZE',             'Show Panel Size',
                                        'Показывать размеры панели '),
                                        'Показывать текстуру панели'),
     ('CTRL ES PANEL SIZE',             'Show Panel Size',
                                        'Показывать размеры панели '),
+    ('CTRL ES CHECKERBOARD',           'Use Checkerboard',
+                                       'Использовать шахматку'),
 
     ('CTRL PACK TEXTURES',             'Textures',
                                        'Текстуры'),
 
     ('CTRL PACK TEXTURES',             'Textures',
                                        'Текстуры'),
@@ -1596,7 +1641,7 @@ Const
                                        'Ширина:'),
     ('LAB SETS HEIGHT',                'Height:',
                                        'Высота:'),
                                        'Ширина:'),
     ('LAB SETS HEIGHT',                'Height:',
                                        'Высота:'),
-    ('LAB SETS MAPMOVE',               'Direction of shifting map objects:',
+    ('LAB SETS MAPMOVE',               'Direction to shift map objects:',
                                        'Направление смещения объектов карты:'),
     ('LAB SETS SNAPPING',              'Preserve snapping',
                                        'Сохранять привязку'),
                                        'Направление смещения объектов карты:'),
     ('LAB SETS SNAPPING',              'Preserve snapping',
                                        'Сохранять привязку'),
@@ -1820,6 +1865,7 @@ begin
   ItemNames[ITEM_WEAPON_PLASMA] := _lc[I_ARRAY_ITEM_PLASMA_RIFLE];
   ItemNames[ITEM_WEAPON_BFG] := _lc[I_ARRAY_ITEM_BFG];
   ItemNames[ITEM_WEAPON_SUPERPULEMET] := _lc[I_ARRAY_ITEM_SUPER_MINIGUN];
   ItemNames[ITEM_WEAPON_PLASMA] := _lc[I_ARRAY_ITEM_PLASMA_RIFLE];
   ItemNames[ITEM_WEAPON_BFG] := _lc[I_ARRAY_ITEM_BFG];
   ItemNames[ITEM_WEAPON_SUPERPULEMET] := _lc[I_ARRAY_ITEM_SUPER_MINIGUN];
+  ItemNames[ITEM_WEAPON_FLAMETHROWER] := _lc[I_ARRAY_ITEM_FLAMETHROWER];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BULLETS] := _lc[I_ARRAY_ITEM_CLIP];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BULLETS_BOX] := _lc[I_ARRAY_ITEM_AMMO_BOX];
   ItemNames[ITEM_AMMO_SHELLS] := _lc[I_ARRAY_ITEM_4_SHELLS];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BULLETS] := _lc[I_ARRAY_ITEM_CLIP];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BULLETS_BOX] := _lc[I_ARRAY_ITEM_AMMO_BOX];
   ItemNames[ITEM_AMMO_SHELLS] := _lc[I_ARRAY_ITEM_4_SHELLS];
@@ -1828,6 +1874,7 @@ begin
   ItemNames[ITEM_AMMO_ROCKET_BOX] := _lc[I_ARRAY_ITEM_ROCKET_BOX];
   ItemNames[ITEM_AMMO_CELL] := _lc[I_ARRAY_ITEM_CELL];
   ItemNames[ITEM_AMMO_CELL_BIG] := _lc[I_ARRAY_ITEM_LARGE_CELL];
   ItemNames[ITEM_AMMO_ROCKET_BOX] := _lc[I_ARRAY_ITEM_ROCKET_BOX];
   ItemNames[ITEM_AMMO_CELL] := _lc[I_ARRAY_ITEM_CELL];
   ItemNames[ITEM_AMMO_CELL_BIG] := _lc[I_ARRAY_ITEM_LARGE_CELL];
+  ItemNames[ITEM_AMMO_FUELCAN] := _lc[I_ARRAY_ITEM_FUELCAN];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BACKPACK] := _lc[I_ARRAY_ITEM_BACKPACK];
   ItemNames[ITEM_KEY_RED] := _lc[I_ARRAY_ITEM_KEY_RED];
   ItemNames[ITEM_KEY_GREEN] := _lc[I_ARRAY_ITEM_KEY_GREEN];
   ItemNames[ITEM_AMMO_BACKPACK] := _lc[I_ARRAY_ITEM_BACKPACK];
   ItemNames[ITEM_KEY_RED] := _lc[I_ARRAY_ITEM_KEY_RED];
   ItemNames[ITEM_KEY_GREEN] := _lc[I_ARRAY_ITEM_KEY_GREEN];
@@ -1933,6 +1980,8 @@ begin
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_HELMET]);
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_JETPACK]);
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_INVIS]);
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_HELMET]);
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_JETPACK]);
     lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_INVIS]);
+    lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_WEAPON_FLAMETHROWER]);
+    lbItemList.Items.Add(ItemNames[ITEM_AMMO_FUELCAN]);
 
     lbMonsterList.Clear();
     for i := MONSTER_DEMON to MONSTER_MAN do
 
     lbMonsterList.Clear();
     for i := MONSTER_DEMON to MONSTER_MAN do
@@ -1988,6 +2037,7 @@ begin
     miSaveMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE];
     miSaveMapAs.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_AS];
     miOpenWadMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_OPEN_WAD];
     miSaveMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE];
     miSaveMapAs.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_AS];
     miOpenWadMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_OPEN_WAD];
+    miReopenMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_REOPEN];
     miSaveMiniMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_MINI];
     miDeleteMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_DELETE];
     miPackMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_PACK_MAP];
     miSaveMiniMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_MINI];
     miDeleteMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_DELETE];
     miPackMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_PACK_MAP];
@@ -2269,6 +2319,7 @@ begin
     cbShowDots.Caption := _lc[I_CTRL_ES_GRID];
     cbShowTexture.Caption := _lc[I_CTRL_ES_TEXTURE];
     cbShowSize.Caption := _lc[I_CTRL_ES_PANEL_SIZE];
     cbShowDots.Caption := _lc[I_CTRL_ES_GRID];
     cbShowTexture.Caption := _lc[I_CTRL_ES_TEXTURE];
     cbShowSize.Caption := _lc[I_CTRL_ES_PANEL_SIZE];
+    cbCheckerboard.Caption := _lc[I_CTRL_ES_CHECKERBOARD];
     LabelGrid.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID];
     LabelGridCol.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID_COLOR];
     LabelBack.Caption := _lc[I_LAB_ES_BACK];
     LabelGrid.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID];
     LabelGridCol.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID_COLOR];
     LabelBack.Caption := _lc[I_LAB_ES_BACK];