DEADSOFTWARE

Added new optios(thanks GranMinigun!), added .dfz extension(now default) and fixed...
[d2df-editor.git] / src / editor / g_language.pas
index 7e39cd56465c82af69942bd1be86b9fdc81920b4..75d8787583f6dd9ae23e34dd4069d6bb3bf4dbf2 100644 (file)
@@ -96,6 +96,7 @@ Type
     I_ARRAY_SHOT_BFG,
     I_ARRAY_SHOT_EXPL,
     I_ARRAY_SHOT_BFGEXPL,
     I_ARRAY_SHOT_BFG,
     I_ARRAY_SHOT_EXPL,
     I_ARRAY_SHOT_BFGEXPL,
+    I_ARRAY_SHOT_FLAME,
 
     I_ARRAY_MON_DEMON,
     I_ARRAY_MON_IMP,
 
     I_ARRAY_MON_DEMON,
     I_ARRAY_MON_IMP,
@@ -312,6 +313,7 @@ Type
     I_MSG_DELETE_MAP_PROMT,
     I_MSG_MAP_DELETED,
     I_MSG_MAP_DELETED_PROMT,
     I_MSG_DELETE_MAP_PROMT,
     I_MSG_MAP_DELETED,
     I_MSG_MAP_DELETED_PROMT,
+    I_MSG_REOPEN_MAP_PROMT,
     I_MSG_EXEC_ERROR,
     I_MSG_SOUND_ERROR,
     I_MSG_WAD_ERROR,
     I_MSG_EXEC_ERROR,
     I_MSG_SOUND_ERROR,
     I_MSG_WAD_ERROR,
@@ -337,6 +339,7 @@ Type
     I_MENU_FILE_SAVE,
     I_MENU_FILE_SAVE_AS,
     I_MENU_FILE_OPEN_WAD,
     I_MENU_FILE_SAVE,
     I_MENU_FILE_SAVE_AS,
     I_MENU_FILE_OPEN_WAD,
+    I_MENU_FILE_REOPEN,
     I_MENU_FILE_SAVE_MINI,
     I_MENU_FILE_DELETE,
     I_MENU_FILE_PACK_MAP,
     I_MENU_FILE_SAVE_MINI,
     I_MENU_FILE_DELETE,
     I_MENU_FILE_PACK_MAP,
@@ -412,7 +415,12 @@ Type
     I_CAP_SAVE,
     I_CAP_MINI,
     I_CAP_SELECT,
     I_CAP_SAVE,
     I_CAP_MINI,
     I_CAP_SELECT,
-    
+    I_CAP_OPEN,
+    I_CAP_REMOVE,
+    I_CAP_TEXTURE,
+    I_CAP_ANIMATION,
+    I_CAP_STAT_SELECTED,
+
     I_CTRL_PROP_KEY,
     I_CTRL_PROP_VALUE,
     I_CTRL_PANELS,
     I_CTRL_PROP_KEY,
     I_CTRL_PROP_VALUE,
     I_CTRL_PANELS,
@@ -481,6 +489,7 @@ Type
     I_CTRL_ES_GRID,
     I_CTRL_ES_TEXTURE,
     I_CTRL_ES_PANEL_SIZE,
     I_CTRL_ES_GRID,
     I_CTRL_ES_TEXTURE,
     I_CTRL_ES_PANEL_SIZE,
+    I_CTRL_ES_CHECKERBOARD,
 
     I_CTRL_PACK_TEXTURES,
     I_CTRL_PACK_SKY,
 
     I_CTRL_PACK_TEXTURES,
     I_CTRL_PACK_SKY,
@@ -528,11 +537,14 @@ Type
 
     I_LAB_ES_GRID,
     I_LAB_ES_GRID_COLOR,
 
     I_LAB_ES_GRID,
     I_LAB_ES_GRID_COLOR,
+    I_LAB_ES_GRID_SIZE,
     I_LAB_ES_BACK,
     I_LAB_ES_PREVIEW,
     I_LAB_ES_MINIMAP,
     I_LAB_ES_RECENT,
     I_LAB_ES_LANGUAGE,
     I_LAB_ES_BACK,
     I_LAB_ES_PREVIEW,
     I_LAB_ES_MINIMAP,
     I_LAB_ES_RECENT,
     I_LAB_ES_LANGUAGE,
+    I_LAB_ES_COMPRESS,
+    I_LAB_ES_BACKUP,
 
     I_LAB_PACK_SAVE_TO,
     I_LAB_PACK_MAP_NAME,
 
     I_LAB_PACK_SAVE_TO,
     I_LAB_PACK_MAP_NAME,
@@ -808,6 +820,8 @@ Const
                                        'Взрыв'),
     ('ARRAY SHOT BFGEXPL',             'BFG explosion',
                                        'Взрыв BFG'),
                                        'Взрыв'),
     ('ARRAY SHOT BFGEXPL',             'BFG explosion',
                                        'Взрыв BFG'),
+    ('ARRAY SHOT FLAME',               'Flame',
+                                       'Огонь'),
 
     ('ARRAY MON DEMON',                'Pinky',
                                        'Демон'),
 
     ('ARRAY MON DEMON',                'Pinky',
                                        'Демон'),
@@ -1234,6 +1248,8 @@ Const
                                        'Карта удалена'),
     ('MSG MAP DELETED PROMT',          'Map "%s" is deleted',
                                        'Карта "%s" удалена'),
                                        'Карта удалена'),
     ('MSG MAP DELETED PROMT',          'Map "%s" is deleted',
                                        'Карта "%s" удалена'),
+    ('MSG REOPEN MAP PROMT',           'Reopen this map?',
+                                       'Загрузить карту заново?'),
     ('MSG EXEC ERROR',                 'Game start error',
                                        'Ошибка запуска игры'),
     ('MSG SOUND ERROR',                'Can''t play sound',
     ('MSG EXEC ERROR',                 'Game start error',
                                        'Ошибка запуска игры'),
     ('MSG SOUND ERROR',                'Can''t play sound',
@@ -1282,6 +1298,8 @@ Const
                                        'Сохранить карту как...'),
     ('MENU FILE OPEN WAD',             'Select Map',
                                        'Выбрать карту'),
                                        'Сохранить карту как...'),
     ('MENU FILE OPEN WAD',             'Select Map',
                                        'Выбрать карту'),
+    ('MENU FILE REOPEN',               'Reopen Map',
+                                       'Открыть заново'),
     ('MENU FILE SAVE MINI',            'Save Mini-map',
                                        'Сохранить мини-карту'),
     ('MENU FILE DELETE',               'Delete Map from WAD...',
     ('MENU FILE SAVE MINI',            'Save Mini-map',
                                        'Сохранить мини-карту'),
     ('MENU FILE DELETE',               'Delete Map from WAD...',
@@ -1423,6 +1441,16 @@ Const
                                        'Сохранить мини-карту'),
     ('CAP SELECT',                     'Select Map',
                                        'Выберите карту'),
                                        'Сохранить мини-карту'),
     ('CAP SELECT',                     'Select Map',
                                        'Выберите карту'),
+    ('CAP OPEN',                       'Open Map',
+                                       'Открыть карту'),
+    ('CAP REMOVE',                     'Remove Map',
+                                       'Удалить карту'),
+    ('CAP TEXTURE',                    'Texture: %dx%d',
+                                       'Текстура: %dx%d'),
+    ('CAP ANIMATION',                  'Animation: %dx%d, %d frames',
+                                       'Анимация: %dx%d, %d кадров'),
+    ('CAP STAT SELECTED',              'Selected objects: %d',
+                                       'Выделено объектов: %d'),
 
     ('CTRL PROP KEY',                  'Property',
                                        'Свойство'),
 
     ('CTRL PROP KEY',                  'Property',
                                        'Свойство'),
@@ -1552,6 +1580,8 @@ Const
                                        'Показывать текстуру панели'),
     ('CTRL ES PANEL SIZE',             'Show Panel Size',
                                        'Показывать размеры панели '),
                                        'Показывать текстуру панели'),
     ('CTRL ES PANEL SIZE',             'Show Panel Size',
                                        'Показывать размеры панели '),
+    ('CTRL ES CHECKERBOARD',           'Use Checkerboard',
+                                       'Использовать шахматку'),
 
     ('CTRL PACK TEXTURES',             'Textures',
                                        'Текстуры'),
 
     ('CTRL PACK TEXTURES',             'Textures',
                                        'Текстуры'),
@@ -1638,6 +1668,8 @@ Const
                                        'Шаг сетки:'),
     ('LAB ES GRID COLOR',              'Grid Color:',
                                        'Цвет сетки:'),
                                        'Шаг сетки:'),
     ('LAB ES GRID COLOR',              'Grid Color:',
                                        'Цвет сетки:'),
+    ('LAB ES GRID SIZE',               'Grid Dot Size:',
+                                       'Размер точек сетки:'),
     ('LAB ES BACK',                    'Background Color:',
                                        'Цвет фона:'),
     ('LAB ES PREVIEW',                 'Texture Preview Background Color:',
     ('LAB ES BACK',                    'Background Color:',
                                        'Цвет фона:'),
     ('LAB ES PREVIEW',                 'Texture Preview Background Color:',
@@ -1648,6 +1680,10 @@ Const
                                        'Запоминать последних открытых карт:'),
     ('LAB ES LANGUAGE',                'Language:',
                                        'Язык:'),
                                        'Запоминать последних открытых карт:'),
     ('LAB ES LANGUAGE',                'Language:',
                                        'Язык:'),
+    ('LAB ES COMPRESS',                'Compress archive when save',
+                                       'Сжимать архив при сохранении'),
+    ('LAB ES BACKUP',                  'Make backup before save',
+                                       'Резервная копия при сохранении'),
 
     ('LAB PACK SAVE TO',               'Save to:',
                                        'Сохранить в:'),
 
     ('LAB PACK SAVE TO',               'Save to:',
                                        'Сохранить в:'),
@@ -1766,10 +1802,10 @@ Const
     ('WAD SPECIAL TEXS',               '<EXTRA TEXTURES>',
                                        '<СПЕЦТЕКСТУРЫ>'),
 
     ('WAD SPECIAL TEXS',               '<EXTRA TEXTURES>',
                                        '<СПЕЦТЕКСТУРЫ>'),
 
-    ('FILE FILTER ALL',                'Doom 2D: Forever Maps (*.wad)|*.wad|Old Doom 2D: Forever 0.30 Maps (*.ini)|*.ini|All Files (*.*)|*.*',
-                                       'Карты Doom 2D: Forever (*.wad)|*.wad|Старые карты Doom 2D: Forever 0.30 (*.ini)|*.ini|Все файлы (*.*)|*.*'),
-    ('FILE FILTER WAD',                'Doom 2D: Forever Maps (*.wad)|*.wad|All Files (*.*)|*.*',
-                                       'Карты Doom 2D: Forever (*.wad)|*.wad|Все файлы (*.*)|*.*'),
+    ('FILE FILTER ALL',                'Doom 2D: Forever Maps (*.dfz, *.wad)|*.dfz;*.wad|Doom 2D: Forever 0.30 Maps (*.ini)|*.ini|Все файлы (*.*)|*.*',
+                                       'Карты Doom 2D: Forever (*.dfz, *.wad)|*.dfz;*.wad|Старые карты Doom 2D: Forever 0.30 (*.ini)|*.ini|Все файлы (*.*)|*.*'),
+    ('FILE FILTER WAD',                'Doom 2D: Forever Maps (*.dfz)|*.dfz|Doom 2D: Forever Maps (*.wad)|*.wad|Все файлы (*.*)|*.*',
+                                       'Карты Doom 2D: Forever (*.dfz)|*.dfz|Карты Doom 2D: Forever (*.wad)|*.wad|Все файлы (*.*)|*.*'),
 
     ('EDITOR TITLE',                   'Doom 2D: Forever Map Editor',
                                        'Редактор карт Doom 2D: Forever'),
 
     ('EDITOR TITLE',                   'Doom 2D: Forever Map Editor',
                                        'Редактор карт Doom 2D: Forever'),
@@ -1881,6 +1917,7 @@ begin
   ShotNames[TRIGGER_SHOT_BFG] := _lc[I_ARRAY_SHOT_BFG];
   ShotNames[TRIGGER_SHOT_EXPL] := _lc[I_ARRAY_SHOT_EXPL];
   ShotNames[TRIGGER_SHOT_BFGEXPL] := _lc[I_ARRAY_SHOT_BFGEXPL];
   ShotNames[TRIGGER_SHOT_BFG] := _lc[I_ARRAY_SHOT_BFG];
   ShotNames[TRIGGER_SHOT_EXPL] := _lc[I_ARRAY_SHOT_EXPL];
   ShotNames[TRIGGER_SHOT_BFGEXPL] := _lc[I_ARRAY_SHOT_BFGEXPL];
+  ShotNames[TRIGGER_SHOT_FLAME] := _lc[I_ARRAY_SHOT_FLAME];
 
 // Названия монстров:
   MonsterNames[MONSTER_DEMON] := _lc[I_ARRAY_MON_DEMON];
 
 // Названия монстров:
   MonsterNames[MONSTER_DEMON] := _lc[I_ARRAY_MON_DEMON];
@@ -2016,6 +2053,7 @@ begin
     miSaveMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE];
     miSaveMapAs.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_AS];
     miOpenWadMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_OPEN_WAD];
     miSaveMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE];
     miSaveMapAs.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_AS];
     miOpenWadMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_OPEN_WAD];
+    miReopenMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_REOPEN];
     miSaveMiniMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_MINI];
     miDeleteMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_DELETE];
     miPackMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_PACK_MAP];
     miSaveMiniMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_SAVE_MINI];
     miDeleteMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_DELETE];
     miPackMap.Caption := _lc[I_MENU_FILE_PACK_MAP];
@@ -2297,8 +2335,12 @@ begin
     cbShowDots.Caption := _lc[I_CTRL_ES_GRID];
     cbShowTexture.Caption := _lc[I_CTRL_ES_TEXTURE];
     cbShowSize.Caption := _lc[I_CTRL_ES_PANEL_SIZE];
     cbShowDots.Caption := _lc[I_CTRL_ES_GRID];
     cbShowTexture.Caption := _lc[I_CTRL_ES_TEXTURE];
     cbShowSize.Caption := _lc[I_CTRL_ES_PANEL_SIZE];
+    cbCheckerboard.Caption := _lc[I_CTRL_ES_CHECKERBOARD];
+    cbCompress.Caption := _lc[I_LAB_ES_COMPRESS];
+    cbBackup.Caption := _lc[I_LAB_ES_BACKUP];
     LabelGrid.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID];
     LabelGridCol.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID_COLOR];
     LabelGrid.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID];
     LabelGridCol.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID_COLOR];
+    LabelGridSize.Caption := _lc[I_LAB_ES_GRID_SIZE];
     LabelBack.Caption := _lc[I_LAB_ES_BACK];
     LabelPreview.Caption := _lc[I_LAB_ES_PREVIEW];
     LabelMinimap.Caption := _lc[I_LAB_ES_MINIMAP];
     LabelBack.Caption := _lc[I_LAB_ES_BACK];
     LabelPreview.Caption := _lc[I_LAB_ES_PREVIEW];
     LabelMinimap.Caption := _lc[I_LAB_ES_MINIMAP];