DEADSOFTWARE

Remove dangerous type changes, add missing functions
authormittorn <mittorn@sibmail.com>
Thu, 17 Aug 2017 20:15:12 +0000 (20:15 +0000)
committermittorn <mittorn@sibmail.com>
Thu, 17 Aug 2017 20:15:12 +0000 (20:15 +0000)
GL/gl.h
nanoWrap.cpp

diff --git a/GL/gl.h b/GL/gl.h
index 833e96627db715bfe71e281c3a6611bed833c38e..e1dc878f5b33fe66bdca6bcb87351daa71bd87f0 100644 (file)
--- a/GL/gl.h
+++ b/GL/gl.h
@@ -18,7 +18,7 @@ typedef unsigned int GLuint;
 typedef float GLfloat;
 typedef double GLdouble;
 typedef float GLclampf;
-typedef float GLclampd;
+typedef double GLclampd;
 typedef void GLvoid;
 typedef int GLfixed;
 typedef int GLclampx;
@@ -570,10 +570,6 @@ typedef int GLclampx;
 #define glVertex2i( x, y ) glVertex3f( x, y, 0.0 )
 #define glTexCoord2d glTexCoord2f
 #define glVertex3d glVertex3f
-//#define glColor4ub(x,y,z,p) glColor4f(x,y,z,p) //nicknekit: wtf???
-#define glFogi glFogf
-#define glActiveTextureARB glActiveTexture
-#define glClientActiveTextureARB glClientActiveTexture
 //
 
 void glBegin( GLenum mode );
@@ -586,7 +582,7 @@ void glTexCoord2f( GLfloat s, GLfloat t );
 void glViewport( GLint x, GLint y, GLsizei width, GLsizei height );
 void glLoadIdentity( void );
 void glColor4f( GLfloat red, GLfloat green, GLfloat blue, GLfloat alpha );
-void glOrtho( GLfloat left, GLfloat right, GLfloat bottom, GLfloat top, GLfloat zNear, GLfloat zFar );
+void glOrtho( GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble top, GLdouble zNear, GLdouble zFar );
 void glMatrixMode( GLenum mode );
 void glTexParameterf( GLenum target, GLenum pname, GLfloat param );
 void glTexImage2D( GLenum target, GLint level, GLint internalformat, GLsizei width, GLsizei height, GLint border, GLenum format, GLenum type, const GLvoid *pixels );
@@ -594,13 +590,13 @@ void glDrawBuffer( GLenum mode );
 void glTranslatef( GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z );
 void glRotatef( GLfloat angle, GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z );
 void glScalef( GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z );
-void glDepthRange( GLclampf zNear, GLclampf zFar );
+void glDepthRange(GLclampd zNear, GLclampd zFar );
 void glDepthFunc( GLenum func );
 void glFinish( void );
 void glGetFloatv( GLenum pname, GLfloat *params );
 void glGetIntegerv( GLenum pname, GLint *params );
 void glCullFace( GLenum mode );
-void glFrustum( GLfloat left, GLfloat right, GLfloat bottom, GLfloat top, GLfloat zNear, GLfloat zFar );
+void glFrustum(GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble top, GLdouble zNear, GLdouble zFar );
 void glClear( GLbitfield mask );
 void glVertex3f( GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z );
 void glColor4fv( const GLfloat *v );
@@ -624,6 +620,8 @@ void glClearColor( GLclampf red, GLclampf green, GLclampf blue, GLclampf alpha )
 GLenum glGetError( void );
 void glActiveTexture( GLenum texture );
 void glClientActiveTexture( GLenum texture );
+void glActiveTextureARB( GLenum texture );
+void glClientActiveTextureARB( GLenum texture );
 void glColor3ubv( const GLubyte *v );
 void glPolygonMode( GLenum face, GLenum mode );
 
@@ -657,6 +655,7 @@ void glPointSize( GLfloat size );
 void glDrawArrays( GLenum mode, int first, int count );
 void glMultMatrixf( const GLfloat *m );
 void glPixelStorei( GLenum pname, GLint param );
+void glFogi( GLenum pname, GLint param );
 void glFogf( GLenum pname, GLfloat param );
 void glFogfv( GLenum pname, const GLfloat *params );
 void glGetTexParameteriv( GLenum target, GLenum pname, GLint *params );
index 8749bfbf3a98a7e00858124d1cb075625638e46f..5c5eec805314a6a8deb061897e67b88e7b0e7d54 100644 (file)
@@ -67,8 +67,8 @@ struct nanoState
        GLboolean scissor_test;
        GLboolean stencil_test;
        GLboolean depthmask;
-       GLclampf depth_range_near;
-       GLclampf depth_range_far;
+       GLclampd depth_range_near;
+       GLclampd depth_range_far;
        GLenum depth_func;
        GLenum cullface;
        GLenum shademodel;
@@ -1190,7 +1190,7 @@ void glColor4f( GLfloat red, GLfloat green, GLfloat blue, GLfloat alpha )
        currentVertexAttrib.alpha = (unsigned char)ClampTo255( alpha * 255.0f );
 }
 
-void glOrtho( GLfloat left, GLfloat right, GLfloat bottom, GLfloat top, GLfloat zNear, GLfloat zFar )
+void glOrtho( GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble top, GLdouble zNear, GLdouble zFar )
 {
        FlushOnStateChange( );
 #ifdef USE_CORE_PROFILE
@@ -1324,7 +1324,7 @@ void glScalef( GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z )
        glEsImpl->glScalef( x, y, z );
 }
 
-void glDepthRange( GLclampf zNear, GLclampf zFar )
+void glDepthRange( GLclampd zNear, GLclampd zFar )
 {
        if ( ( nanoglState.depth_range_near == zNear ) && ( nanoglState.depth_range_far == zFar ) )
        {
@@ -1383,7 +1383,7 @@ void glCullFace( GLenum mode )
        glEsImpl->glCullFace( mode );
 }
 
-void glFrustum( GLfloat left, GLfloat right, GLfloat bottom, GLfloat top, GLfloat zNear, GLfloat zFar )
+void glFrustum( GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble top, GLdouble zNear, GLdouble zFar )
 {
        FlushOnStateChange( );
        glEsImpl->glFrustumf( left, right, bottom, top, zNear, zFar );
@@ -1757,6 +1757,37 @@ void glActiveTexture( GLenum texture )
        activetmu = texture;
 }
 
+void glActiveTextureARB( GLenum texture )
+{
+       if( skipnanogl )
+       {
+               glEsImpl->glActiveTexture( texture );
+               return;
+       }
+       if ( activetmu == texture )
+       {
+               return;
+       }
+       if ( delayedttmuchange )
+       {
+               delayedttmuchange = GL_FALSE;
+       }
+       else
+       {
+               delayedttmuchange = GL_TRUE;
+               delayedtmutarget  = texture;
+       }
+       if ( texture == GL_TEXTURE0 )
+       {
+               activetmuState = &tmuState0;
+       }
+       else
+       {
+               activetmuState = &tmuState1;
+       }
+       activetmu = texture;
+}
+
 void glClientActiveTexture( GLenum texture )
 {
        if( skipnanogl )
@@ -1766,6 +1797,16 @@ void glClientActiveTexture( GLenum texture )
        }
        clientactivetmu = texture;
 }
+void glClientActiveTextureARB( GLenum texture )
+{
+       if( skipnanogl )
+       {
+               glEsImpl->glClientActiveTexture( texture );
+               return;
+       }
+       clientactivetmu = texture;
+}
+
 
 void glPolygonMode( GLenum face, GLenum mode )
 {
@@ -1777,7 +1818,7 @@ void glDeleteTextures( GLsizei n, const GLuint *textures )
        glEsImpl->glDeleteTextures( n, textures );
 }
 
-void glClearDepth( GLclampf depth )
+void glClearDepth( GLclampd depth )
 {
        FlushOnStateChange( );
        glEsImpl->glClearDepthf( depth );
@@ -2189,6 +2230,12 @@ void glPixelStorei( GLenum pname, GLint param )
        glEsImpl->glPixelStorei( pname, param );
 }
 
+void glFogi( GLenum pname, GLint param )
+{
+       FlushOnStateChange( );
+       glEsImpl->glFogf( pname, param );
+}
+
 void glFogf( GLenum pname, GLfloat param )
 {
        FlushOnStateChange( );