DEADSOFTWARE

fully separate render
authorDeaDDooMER <deaddoomer@deadsoftware.ru>
Sat, 14 Mar 2020 16:24:27 +0000 (19:24 +0300)
committerDeaDDooMER <deaddoomer@deadsoftware.ru>
Sat, 14 Mar 2020 18:48:13 +0000 (21:48 +0300)
12 files changed:
src/files.h
src/game.c
src/main.c
src/menu.c
src/miscc.c
src/redraw.c
src/render.c
src/render.h
src/vga.c
src/vga.h
src/view.c
src/view.h

index f9862caf164cbfbc6ed598c0231a73e183f86fdd..d6b60983402573ffa9f219e54594a890e33891a8 100644 (file)
@@ -67,3 +67,6 @@ void F_randmus(char*);//
 
 extern char wads[MAX_WADS][__MAX_PATH];
 extern int wad_num;
+
+int F_getsprid(char n[4],int s,int d);
+int F_getresid(char *n);
index 8027592605e60c8454e48d4dc2afe1373ac100a6..4ae9e11fdd949e4f9584b3bf6b51bc6b78d05bbb 100644 (file)
@@ -294,7 +294,7 @@ void G_act(void) {
       if(g_st==GS_BVIDEO) G_start();
       else goto inter;
     }
-    V_copytoscr(0,SCRW,0,SCRH);//V_copytoscr(0,320,0,200);
+//    V_copytoscr(0,SCRW,0,SCRH);//V_copytoscr(0,320,0,200);
     return;
   }else if(g_st==GS_ENDANIM || g_st==GS_END2ANIM || g_st==GS_END3ANIM) {
     if(!A8_nextframe()) {
@@ -304,7 +304,7 @@ void G_act(void) {
         case GS_END3ANIM: g_st=GS_ENDSCR;lastkey=0;break;
       }g_sttm=0;return;
     }
-    V_copytoscr(0,SCRW,0,SCRH);//V_copytoscr(0,320,0,200);
+//    V_copytoscr(0,SCRW,0,SCRH);//V_copytoscr(0,320,0,200);
     return;
   }else if(g_st==GS_DARKEN) {
       g_st=GS_END2ANIM;A8_start("CREDITS");
@@ -351,7 +351,6 @@ void G_act(void) {
   if(_2pl) {pl2.hit=0;pl2.hito=-3;}
   G_code();
 
-  W_act();
   IT_act();
   SW_act();
   if(_2pl) {
index 7bd73d4fed4f91cab282c2f9fbaaef67077ee0bb..81c257ce0a40d7914b6fb719f22923c53fbbbb01 100644 (file)
@@ -35,6 +35,7 @@
 #include "menu.h"
 #include "player.h"
 #include "my.h"
+#include "render.h"
 
 #include <SDL.h>
 
index a934da7e6e0278ca9ce2de71a8e5b2fadef4f2d3..7d5f374ddff2e0c791c5c5327973ee9f6c997795 100644 (file)
@@ -34,6 +34,7 @@
 #include "switch.h"
 #include "menu.h"
 #include "misc.h"
+#include "render.h"
 
 #include <SDL.h>
 #include <sys/stat.h>
index 7c69aeab6ac4e48e168747732a49982b4a17e05b..2ece443937950ae40de63f13a88cc8537a3e5248 100644 (file)
@@ -33,6 +33,7 @@
 #include "dots.h"
 #include "monster.h"
 #include "misc.h"
+#include "render.h"
 
 //#define WD 200
 //#define HT 98
@@ -389,10 +390,9 @@ int Z_moveobj(obj_t *p) {
   return st;
 }
 
-void Z_splash(obj_t *p,int n) {
-  Z_sound(bulsnd[0],128);
-  DOT_water(p->x,p->y-p->h/2,p->xv+p->vx,p->yv+p->vy,n,
-       (intptr_t)walp[wfront]-1);
+void Z_splash (obj_t *p, int n) {
+  Z_sound(bulsnd[0], 128);
+  DOT_water(p->x, p->y-p->h / 2, p->xv + p->vx, p->yv + p->vy, n, R_get_special_id(wfront));
 }
 
 void Z_calc_time(dword t,word *h,word *m,word *s)
index 326dafc94b5853c7851180923c1d0f41b5afe80a..032aa613e897e21c377eb20385896986825bfc16 100644 (file)
    51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301 USA
 */
 
+/*
 #include <stdlib.h>
 #include <errno.h>
 #include <string.h>
 //#include "..\averr.h"
 #include "vga.h"
 #include "glob.h"
-/*
+
 #define MAXRECT 500
 
 typedef struct{short x,w,y,h;}rect;
index c5494a41757ba3d9fed7ed303a65747528dc8042..5f16f7edfcc3280da0793906308719b682353a32 100644 (file)
@@ -1,5 +1,7 @@
 #include <string.h>
 #include <stdarg.h>
+#include <stdlib.h> // abs()
+#include <assert.h>
 #include "glob.h"
 #include "render.h"
 #include "view.h"
@@ -15,6 +17,8 @@
 #include "smoke.h"
 #include "fx.h"
 #include "memory.h"
+#include "files.h"
+#include "error.h"
 
 // game
 static vgaimg *scrnh[3]; // TITLEPIC INTERPIC ENDPIC
@@ -55,6 +59,15 @@ static char std_pal[256][3];
 static byte gamcor[5][64]={
   #include "gamma.dat"
 };
+// walls
+#define ANIT 5
+static vgaimg *walp[256];
+static int walh[256];
+static byte walani[256];
+static int anih[ANIT][5];
+static byte anic[ANIT];
+static int max_textures;
+static vgaimg *horiz;
 
 extern byte bright[256]; // vga.c
 extern byte mixmap[256][256]; // vga.c
@@ -62,7 +75,6 @@ extern byte clrmap[256*12]; // vga.c
 
 extern int g_trans; // game.c
 extern byte transdraw; // game.c
-extern void *horiz; // view.c
 extern int sky_type; // view.c
 extern int lt_time, lt_type, lt_side, lt_ypos, lt_force; // game.c
 
@@ -71,8 +83,6 @@ extern char g_music[8]; // game.c
 extern short snd_vol; // sound.c
 extern short mus_vol; // music.c
 
-void Z_drawfld(byte *, int); // vga.c
-
 /* --- misc --- */
 
 static void *Z_getspr (char n[4], int s, int d, char *dir) {
@@ -286,6 +296,30 @@ static void Z_drawmanspr (int x, int y, void *p, char d, byte color) {
   }
 }
 
+static void Z_drawfld (byte *fld, int bg) {
+    byte *p = fld;
+    int x, y;
+    for (y = 0; y < FLDH; y++) {
+        for (x = 0; x < FLDW; x++) {
+            int sx = x * CELW - w_x + WD / 2;
+            int sy = y * CELH - w_y + HT / 2 + 1 + w_o;
+            int id = *p;
+            if (id != 0) {
+              int spc = R_get_special_id(id);
+              if (spc <= 3) {
+                if (!bg) {
+                  byte *cmap = clrmap + (spc + 7) * 256;
+                  V_remap_rect(sx, sy, CELW, CELH, cmap);
+                }
+              } else {
+                V_pic(sx, sy, walp[id]);
+              }
+            }
+            p++;
+        }
+    }
+}
+
 /* --- menu --- */
 
 static int gm_tm = 0; // ???
@@ -828,9 +862,26 @@ static void pl_info (player_t *p, int y) {
   Z_gotoxy(255, y + 15); Z_printbf("%u.%u", t / 10, t % 10);
 }
 
+static void W_act (void) {
+  int i, a;
+  if (g_time % 3 == 0) {
+    for (i = 1; i < 256; ++i) {
+      a = walani[i];
+      if (a != 0) {
+        anic[a]++;
+        if (anih[a][anic[a]] == -1) {
+          anic[a] = 0;
+        }
+        walp[i] = V_getvgaimg(anih[a][anic[a]]);
+      }
+    }
+  }
+}
+
 void R_draw (void) {
   int h;
   word hr, mn, sc;
+  W_act();
   if (g_trans && !transdraw) {
     return;
   }
@@ -1168,6 +1219,125 @@ void R_alloc (void) {
   mslotl = V_loadvgaimg("M_LSLEFT");
   mslotm = V_loadvgaimg("M_LSCNTR");
   mslotr = V_loadvgaimg("M_LSRGHT");
+  // walls
+  static char *anm[ANIT - 1][5] = {
+    {"WALL22_1", "WALL23_1", "WALL23_2", NULL,    NULL},
+    {"WALL58_1", "WALL58_2", "WALL58_3", NULL,    NULL},
+    {"W73A_1",   "W73A_2",   NULL,       NULL,    NULL},
+    {"RP2_1",    "RP2_2",    "RP2_3",    "RP2_4", NULL}
+  };
+  for (i = 1; i < ANIT; i++) {
+    for (j = 0; anm[i - 1][j]; j++) {
+      anih[i][j] = F_getresid(anm[i - 1][j]);
+    }
+    for(; j < 5; j++) {
+      anih[i][j] = -1;
+    }
+  }
+}
+
+void R_get_name (int n, char s[8]) {
+  if (walh[n] == -1) {
+    memset(s, 0, 8);
+  } else if (walh[n] == -2) {
+    memcpy(s, "_WATER_", 8);
+    s[7] = (char)((intptr_t)walp[n] - 1 + '0');
+  } else {
+    F_getresname(s, walh[n] & 0x7FFF);
+  }
+}
+
+static short getani (char n[8]) {
+  if (strncasecmp(n, "WALL22_1", 8) == 0) {
+    return 1;
+  } else if (strncasecmp(n, "WALL58_1", 8) == 0) {
+    return 2;
+  } else if (strncasecmp(n, "W73A_1", 8) == 0) {
+    return 3;
+  } else if (strncasecmp(n, "RP2_1", 8) == 0) {
+    return 4;
+  } else {
+    return 0;
+  }
+}
+
+int R_get_special_id (int n) {
+  assert(n >= 0 && n < 256);
+  intptr_t x = (intptr_t)walp[n] - 1;
+  return x > 0 && x <= 3 ? x : 0;
+}
+
+void R_begin_load (void) {
+  int i;
+  for (i = 0; i < max_textures; i++) {
+//    if (walp[i] != NULL && walh[i] >= 0) {
+//      M_unlock(walp[i]);
+//    }
+    walh[i] = -1;
+    walp[i] = NULL;
+    walswp[i] = i;
+    walani[i] = 0;
+  }
+  memset(anic, 0, sizeof(anic));
+  max_textures = 0;
+}
+
+void R_load (char s[8], int f) {
+  assert(max_textures < 256);
+  if (!s[0]) {
+    walh[max_textures] = -1;
+    walp[max_textures] = NULL;
+  } else {
+    if (strncasecmp(s, "_WATER_", 7) == 0) {
+      walh[max_textures] = -2;
+      walp[max_textures] = (void*)((intptr_t)s[7] - '0' + 1);
+    } else {
+      walh[max_textures] = F_getresid(s);
+      walp[max_textures] = V_getvgaimg(walh[max_textures]);
+      if (f) {
+        walh[max_textures] |= 0x8000;
+      }
+      if (s[0] == 'S' && s[1] == 'W' && s[4] == '_') {
+        walswp[max_textures] = 0;
+      }
+    }
+    walani[max_textures] = getani(s);
+  }
+  max_textures++;
+}
+
+void R_end_load (void) {
+  int i, j, k, g;
+  char s[8];
+  j = max_textures;
+  for (i = 1; i < 256 && j < 256; i++) {
+    if (walswp[i] == 0) {
+      R_get_name(i, s);
+      s[5] ^= 1;
+      g = F_getresid(s) | (walh[i] & 0x8000);
+      k = 1;
+      while (k < 256 && walh[k] != g) {
+        k += 1;
+      }
+      if (k >= 256) {
+        k = j;
+        j += 1;
+        walh[k] = g;
+        walp[k] = V_getvgaimg(g);
+        walf[k] = g & 0x8000 ? 1 : 0;
+      }
+      walswp[i] = k;
+      walswp[k] = i;
+    }
+  }
+}
+
+void R_loadsky (int sky) {
+  char s[6];
+  strcpy(s, "RSKY1");
+  s[4] = '0' + sky;
+  M_unlock(horiz);
+  horiz = V_loadvgaimg(s);
 }
 
 void R_setgamma(int g) {
index 8026af7f588f92042dd2e92a2abb820fe6bb95d5..9226e995499b5f08e7e1bb4aade8cf3028b2077e 100644 (file)
@@ -6,3 +6,10 @@ void R_done (void);
 void R_setgamma (int g);
 int R_getgamma (void);
 void R_toggle_fullscreen (void);
+
+void R_get_name (int n, char s[8]);
+int R_get_special_id (int n);
+void R_begin_load (void);
+void R_load (char s[8], int f);
+void R_end_load (void);
+void R_loadsky (int sky);
index 21e8b4c363c99b63bb81b169c79fd59aa9ce8cdb..0d16859efde217bd07cc56e0da4dfda6a726744a 100644 (file)
--- a/src/vga.c
+++ b/src/vga.c
@@ -27,6 +27,7 @@
 #include "view.h"
 #include "memory.h"
 #include "misc.h"
+#include "files.h"
 
 #include <assert.h>
 
@@ -323,31 +324,6 @@ void V_remap_rect(int x,int y,int w,int h,byte *cmap)
             mappixel(cx,cy,cmap);
 }
 
-void Z_drawfld (byte *fld, int bg)
-{
-    byte *p = fld;
-    int x, y;
-    for (y = 0; y < FLDH; y++) {
-        for (x = 0; x < FLDW; x++) {
-            int sx = x * CELW - w_x + WD / 2;
-            int sy = y * CELH - w_y + HT / 2 + 1 + w_o;
-            if (*p) {
-              vgaimg *pic = walp[*p];
-              // special pointer value setted for _WATER_* in view.c
-              if ((intptr_t)pic <= 3) {
-                if (!bg) {
-                  byte *cmap = clrmap + ((intptr_t)pic+7)*256;
-                  V_remap_rect(sx, sy, CELW, CELH, cmap);
-                }
-              } else {
-                V_pic(sx, sy, pic);
-              }
-            }
-            p++;
-        }
-    }
-}
-
 void V_toggle()
 {
     if (!SDL_WM_ToggleFullScreen(screen)) {
index cc90ca5493d08c60b2ab73a60c6ee30f4d97daa5..48392c20ce7c3c0b1f59fd4bd7fd455c1ccfe6f2 100644 (file)
--- a/src/vga.h
+++ b/src/vga.h
@@ -228,6 +228,7 @@ extern void *vf_font;
 // виртуальный экран
 extern unsigned char scrbuf[64000];
 
+void V_remap_rect(int x,int y,int w,int h,byte *cmap);
 
 void V_toggle();
 void V_rotspr (int x, int y, vgaimg* i, int d);
index 0c274fc81103c55d5cdfc8970f22a79177996156..73953d7dea30d469ec88408bf47f4cd230cc1ff1 100644 (file)
 #include "map.h"
 #include "sound.h"
 #include "my.h"
+#include "render.h"
 
-#define ANIT 5
-
-/*
-#define WD 200
-#define HT 98
-
-#define MAXX (FLDW*CELW-WD/2)
-#define MAXY (FLDH*CELH-HT/2)
-*/
-
-int WD; //
-int HT; //
+int WD;
+int HT;
 
 extern map_block_t blk;
 
-void V_remap_rect(int,int,int,int,byte *);
-
 byte w_horiz=ON;
-void *horiz=NULL;//static void *horiz=NULL;
 int w_o,w_x,w_y,sky_type=1;
-void *walp[256];
 dword walf[256];
-int walh[256];
 byte walswp[256];
-byte walani[256];
-int anih[ANIT][5];
-byte anic[ANIT];
 byte fldb[FLDH][FLDW];
 byte fldf[FLDH][FLDW];
 byte fld[FLDH][FLDW];
@@ -75,31 +58,12 @@ byte fld[FLDH][FLDW];
 extern int lt_time,lt_type,lt_side,lt_ypos;
 extern void *ltn[2][2];
 
-static void getname (int n, char *s) {
-  if (walh[n] == -1) {
-    memset(s, 0, 8);
-  } else if (walh[n] == -2) {
-    memcpy(s, "_WATER_", 8);
-    s[7] = (char)((intptr_t)walp[n] - 1 + '0');
-  } else {
-    F_getresname(s, walh[n] & 0x7FFF);
-  }
-}
-
-static short getani(char *n) {
-  if(strncasecmp(n,"WALL22_1",8)==0) return 1;
-  if(strncasecmp(n,"WALL58_1",8)==0) return 2;
-  if(strncasecmp(n,"W73A_1",8)==0) return 3;
-  if(strncasecmp(n,"RP2_1",8)==0) return 4;
-  return 0;
-}
-
-void W_savegame(FILE* h) {
+void W_savegame (FILE* h) {
   char s[8];
   int i;
   myfwrite32(sky_type, h);
   for(i = 1; i < 256; ++i) {
-    getname(i, s);
+    R_get_name(i, s);
     myfwrite(s, 8, 1, h);
   }
   for (i = 0; i < 256; i++) {
@@ -113,32 +77,20 @@ void W_savegame(FILE* h) {
   myfwrite(fldf, FLDW*FLDH, 1, h);
 }
 
-void W_loadgame(FILE* h) {
-  char s[8];
+void W_loadgame (FILE* h) {
   int i;
+  char s[256][8];
   sky_type = myfread32(h);
+  R_loadsky(sky_type);
   for (i = 1; i < 256; ++i) {
-    walani[i]=0;
-    myfread(s, 8, 1, h);
-    if (!s[0]) {
-      walh[i] = -1;
-      walp[i] = NULL;
-    } else {
-      walani[i] = getani(s);
-      if (strncasecmp(s, "_WATER_", 7) == 0) {
-        walh[i] = -2;
-        walp[i] = (void*)((intptr_t)s[7] - '0' + 1);
-      } else {
-        walh[i] = F_getresid(s);
-        walp[i] = V_getvgaimg(walh[i]);
-      }
-    }
+    myfread(s[i], 8, 1, h);
   }
-  for (i = 0; i < 256; i++) {
+  R_begin_load();
+  R_load("", 0); // empty
+  i = myfread32(h); // ignore
+  for (i = 1; i < 256; i++) {
     walf[i] = myfread32(h);
-    if (i > 0 && walf[i] & 1) {
-      walh[i] |= 0x8000;
-    }
+    R_load(s[i], walf[i] & 1);
   }
   for (i = 0; i < 256; i++) {
     walswp[i] = myfread8(h);
@@ -146,27 +98,10 @@ void W_loadgame(FILE* h) {
   myfread(fldb, FLDW*FLDH, 1, h);
   myfread(fld, FLDW*FLDH, 1, h);
   myfread(fldf, FLDW*FLDH, 1, h);
-  strcpy(s, "RSKY1");
-  s[4] = '0' + sky_type;
-  M_unlock(horiz);
-  horiz = V_loadvgaimg(s);
+  R_end_load();
 }
 
 void W_init(void) {
-  int i,j;
-  static char *anm[ANIT-1][5]={
-    {"WALL22_1","WALL23_1","WALL23_2",NULL,NULL},
-    {"WALL58_1","WALL58_2","WALL58_3",NULL,NULL},
-    {"W73A_1","W73A_2",NULL,NULL,NULL},
-    {"RP2_1","RP2_2","RP2_3","RP2_4",NULL}
-  };
-
-  for(i=1;i<ANIT;++i) {
-    for(j=0;anm[i-1][j];++j)
-      anih[i][j]=F_getresid(anm[i-1][j]);
-    for(;j<5;++j) anih[i][j]=-1;
-  }
-  memset(anic,0,sizeof(anic));
   DOT_init();
   SMK_init();
   FX_init();
@@ -175,33 +110,10 @@ void W_init(void) {
   SW_init();
   PL_init();
   MN_init();
-  M_unlock(horiz);
-  horiz=V_loadvgaimg("RSKY1");
-
+  R_loadsky(1);
   free_chunks();
 }
 
-void W_act(void) {
-  int i,a;
-
-  if(g_time%3!=0) return;
-  for(i=1;i<256;++i) if((a=walani[i])!=0) {
-    if(anih[a][++anic[a]]==-1) anic[a]=0;
-    walp[i]=V_getvgaimg(anih[a][anic[a]]);
-  }
-}
-
-/*
-static void unpack(void *buf,int len,void *obuf) {
-  byte *p,*o;
-  int l,n;
-
-  for(p=(byte*)buf,o=(byte*)obuf,l=len;l;++p,--l) if(*p==255) {
-    n=*((word*)(++p));memset(o,*(p+=2),n);o+=n;l-=3;
-  }else *(o++)=*p;
-}
-*/
-
 static void unpack(void *buf, int len, void *obuf) {
   int i = 0;
   int j = 0;
@@ -222,92 +134,53 @@ static void unpack(void *buf, int len, void *obuf) {
 }
 
 int W_load (FILE *h) {
-  int i, j, k, g;
+  char s[8];
+  int i, j, t;
   void *p, *buf;
-  wall_t w;
   switch (blk.t) {
   case MB_WALLNAMES:
-         for (i = 0; i < 256; ++i) {
-      walh[i] = -1;
-      walswp[i] = i;
-      walani[i] = 0;
-    }
-         for (i = 1; i < 256 && blk.sz > 0; ++i, blk.sz -= 9) {
-      myfread(w.n, 8, 1, h);
-      w.t = myfread8(h);
-      if (strncasecmp(w.n, "_WATER_", 7) == 0) {
-        walp[i] = (void*)((intptr_t)w.n[7] - '0' + 1);
-        walh[i] = -2;
-      } else {
-        walh[i] = F_getresid(w.n);
-        walp[i] = V_getvgaimg(walh[i]);
-        if (w.n[0] == 'S' && w.n[1] == 'W' && w.n[4] == '_') {
-          walswp[i] = 0;
-        }
-        walf[i] = w.t ? 1 : 0;
-        if (w.t) {
-          walh[i] |= 0x8000;
-        }
-        if (strncasecmp(w.n, "VTRAP01", 8) == 0) {
-          walf[i] |= 2;
-        }
-        walani[i] = getani(w.n);
-      }
-         }
-         for (j = i, i = 1; i < 256 && j < 256; ++i) {
-      if (walswp[i] == 0) {
-        F_getresname(w.n, walh[i] & 0x7FFF);
-        w.n[5] ^= 1;
-        g = F_getresid(w.n) | (walh[i] & 0x8000);
-        k = 1;
-        while (k < 256 && walh[k] != g) {
-          k += 1;
-        }
-        if(k >= 256) {
-          k = j;
-          j += 1;
-          walh[k] = g;
-          walp[k] = V_getvgaimg(g);
-          walf[k] = g & 0x8000 ? 1 : 0;
-        }
-        walswp[i] = k;
-        walswp[k] = i;
+    R_begin_load();
+    R_load("", 0); // empty
+    for (i = 1; i < 256 && blk.sz > 0; i++, blk.sz -= 9) {
+      myfread(s, 8, 1, h);
+      t = myfread8(h);
+      R_load(s, t);
+      if (strncasecmp(s, "VTRAP01", 8) == 0) {
+        walf[i] |= 2;
       }
     }
-         return 1;
-       case MB_BACK:
+    R_end_load();
+    return 1;
+  case MB_BACK:
     p = fldb;
     goto unp;
-       case MB_WTYPE:
+  case MB_WTYPE:
     p = fld;
     goto unp;
-       case MB_FRONT:
+  case MB_FRONT:
     p = fldf;
   unp:
     switch (blk.st) {
-           case 0:
+      case 0:
         myfread(p, FLDW * FLDH, 1, h);
         break;
-           case 1:
+      case 1:
         buf = malloc(blk.sz);
-             if(buf == NULL) {
-               ERR_fatal("Не хватает памяти");
+        if (buf == NULL) {
+          ERR_fatal("Не хватает памяти");
         }
-             myfread(buf, blk.sz, 1, h);
-             unpack(buf, blk.sz, p);
+        myfread(buf, blk.sz, 1, h);
+        unpack(buf, blk.sz, p);
         free(buf);
         break;
-           default:
+      default:
         return 0;
-         }
+    }
     return 1;
-       case MB_SKY:
+  case MB_SKY:
     sky_type = myfread16(h);
-         strcpy(w.n, "RSKY1");
-    w.n[4] = '0' + sky_type;
-         M_unlock(horiz);
-         horiz = V_loadvgaimg(w.n);
-         return 1;
+    R_loadsky(sky_type);
+    return 1;
   }
   return 0;
 }
index bc14b4557536ac22c9eb9b50f34fe58aa2d05c42..5f1aad947d8cc55f949f76ac62a7400925a5a6c0 100644 (file)
@@ -67,7 +67,8 @@ typedef struct{
 
 #pragma pack()
 
-void W_act(void);
+extern dword walf[256];
+extern byte walswp[256];
 
 void W_init(void);