DEADSOFTWARE

move error.c into system layer
authorDeaDDooMER <deaddoomer@deadsoftware.ru>
Sat, 21 Mar 2020 16:07:45 +0000 (19:07 +0300)
committerDeaDDooMER <deaddoomer@deadsoftware.ru>
Sat, 21 Mar 2020 16:07:45 +0000 (19:07 +0300)
src/error.c [deleted file]
src/menu.c
src/player.c
src/sdl/main.c

diff --git a/src/error.c b/src/error.c
deleted file mode 100644 (file)
index 0ba3d3b..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,81 +0,0 @@
-/*
-   Copyright (C) Prikol Software 1996-1997
-   Copyright (C) Aleksey Volynskov 1996-1997
-   Copyright (C) <ARembo@gmail.com> 2011
-
-   This file is part of the Doom2D:Rembo project.
-
-   Doom2D:Rembo is free software; you can redistribute it and/or modify
-   it under the terms of the GNU General Public License version 2 as
-   published by the Free Software Foundation.
-
-   Doom2D:Rembo is distributed in the hope that it will be useful,
-   but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
-   MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
-   GNU General Public License for more details.
-
-   You should have received a copy of the GNU General Public License
-   along with this program; if not, see <http://www.gnu.org/licenses/> or
-   write to the Free Software Foundation, Inc.,
-   51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301 USA
-*/
-
-#include "glob.h"
-#include <stdio.h>
-#include <string.h>
-#include <stdarg.h>
-#include <stdlib.h>
-#include "sound.h"
-#include "render.h"
-#include "memory.h"
-#include "error.h"
-#include "config.h"
-#include "music.h"
-
-void logo (const char *s, ...) {
-  va_list ap;
-  va_start(ap, s);
-  vprintf(s, ap);
-  va_end(ap);
-  fflush(stdout);
-}
-
-void logo_gas (int cur, int all) {
-  // stub
-}
-
-static void close_all (void) {
-  S_done();
-  S_donemusic();
-  M_shutdown();
-  R_done();
-}
-
-void ERR_failinit (char *s, ...) {
-  va_list ap;
-  //close_all();
-  va_start(ap, s);
-  vprintf(s, ap);
-  va_end(ap);
-  puts("");
-  exit(1);
-}
-
-void ERR_fatal (char *s,...) {
-  va_list ap;
-  close_all();
-  puts("\nКРИТИЧЕСКАЯ ОШИБКА:");
-  va_start(ap, s);
-  vprintf(s, ap);
-  va_end(ap);
-  puts("");
-  exit(2);
-}
-
-void ERR_quit (void) {
-  puts("Спасибо за то, что вы играли в Операцию \"Смятка\"!");
-  //F_loadres(F_getresid("ENDOOM"),p,0,4000);
-  close_all();
-  CFG_save();
-  exit(0);
-}
index 3d797fc944cbf019c0df7addc2153ce89118fbf9..5a59b877394112821d736056f233368ca5f6772e 100644 (file)
@@ -602,4 +602,6 @@ void GM_init (void) {
   msnd4=Z_getsnd("SWTCHX");
   msnd5=Z_getsnd("SUDI");
   msnd6=Z_getsnd("TUDI");
+  F_loadmus("MENU");
+  S_startmusic(0);
 }
index 4ade1709545a5c70224b9872c3b80dc961e3d940..ecb8b9eb7da879cff18036d1d3850c1b278a147c 100644 (file)
@@ -297,9 +297,12 @@ int PL_isdead (player_t *p) {
 }
 
 void PL_init (void) {
-  p_immortal=0;
-  PL_JUMP=10;PL_RUN=8;
-  aitime=0;
+  pl1.id = -1;
+  pl2.id = -2;
+  p_immortal = 0;
+  PL_JUMP = 10;
+  PL_RUN = 8;
+  aitime = 0;
 }
 
 void PL_alloc(void) {
index 3aaad80c00583e818a1401faae5c9793107c6f4a..ef757fc3b6a0c67c3fa9db17a801df21193f5297 100644 (file)
 */
 
 #include <SDL.h>
-#include <stdlib.h> // srand
+#include <stdio.h>
+#include <stdarg.h>
+#include <stdlib.h> // srand exit
 #include <string.h> // strcasecmp
 #include "input.h"
 
 #include "my.h" // fexists
 #include "player.h" // pl1 pl2
-#include "menu.h" // GM_init G_keyf
+#include "menu.h" // G_keyf
 #include "error.h" // logo
 
 #include "files.h" // F_startup F_addwad F_initwads F_allocres
-#include "config.h" // CFG_args CFG_load
+#include "config.h" // CFG_args CFG_load CFG_save
 #include "memory.h" // M_startup
-#include "game.h" // G_Init G_act
+#include "game.h" // G_init G_act
 #include "sound.h" // S_init S_done
 #include "music.h" // S_initmusic S_updatemusic S_donemusic
 #include "render.h" // R_init R_draw R_done
 
 static int quit = 0;
 
+void logo (const char *s, ...) {
+  va_list ap;
+  va_start(ap, s);
+  vprintf(s, ap);
+  va_end(ap);
+  fflush(stdout);
+}
+
+void logo_gas (int cur, int all) {
+  // stub
+}
+
+void ERR_failinit (char *s, ...) {
+  va_list ap;
+  va_start(ap, s);
+  vprintf(s, ap);
+  va_end(ap);
+  puts("");
+  exit(1);
+}
+
+void ERR_fatal (char *s, ...) {
+  va_list ap;
+  R_done();
+  S_done();
+  S_donemusic();
+  M_shutdown();
+  SDL_Quit();
+  puts("\nКРИТИЧЕСКАЯ ОШИБКА:");
+  va_start(ap, s);
+  vprintf(s, ap);
+  va_end(ap);
+  puts("");
+  exit(1);
+}
+
+void ERR_quit (void) {
+  puts("Спасибо за то, что вы играли в Операцию \"Смятка\"!");
+  //F_loadres(F_getresid("ENDOOM"),p,0,4000);
+  quit = 1;
+}
+
 static int sdl_to_key (int code) {
   switch (code) {
     case SDLK_0: return KEY_0;
@@ -179,8 +223,6 @@ int SDL_main (int argc, char *argv[]) {
     return 1;
   }
   SDL_WM_SetCaption("Doom 2D v1.351", "Doom 2D");
-  pl1.id = -1; // TODO move to generic code
-  pl2.id = -2; // TODO move to generic code
   // Player 1 defaults
   pl1.ku = KEY_KP_8;
   pl1.kd = KEY_KP_5;
@@ -218,13 +260,10 @@ int SDL_main (int argc, char *argv[]) {
   F_initwads();
   M_startup();
   F_allocres();
-  G_init();
   S_init();
   S_initmusic();
   R_init();
-  GM_init(); // TODO move to game
-  F_loadmus("MENU"); // TODO move to menu
-  S_startmusic(0); // TODO move to menu
+  G_init();
   ticks = SDL_GetTicks();
   while (!quit) {
     poll_events(&G_keyf);
@@ -236,9 +275,10 @@ int SDL_main (int argc, char *argv[]) {
     }
     R_draw();
   }
+  CFG_save();
   R_done();
-  S_donemusic();
   S_done();
+  S_donemusic();
   M_shutdown();
   SDL_Quit();
   return 0;