/* Управление звуком и музыкой для DOS4GW Версия 1.0 Copyright (C) Алексей Волынсков, 1996 Copyright (C) Prikol Software 1996-1997 Copyright (C) Aleksey Volynskov 1996-1997 Copyright (C) 2011 This file is part of the Doom2D:Rembo project. Doom2D:Rembo is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License version 2 as published by the Free Software Foundation. Doom2D:Rembo is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more details. You should have received a copy of the GNU General Public License along with this program; if not, see or write to the Free Software Foundation, Inc., 51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA 02110-1301 USA */ #ifdef __cplusplus extern "C" { #endif // заголовок инструмента (DMI) #pragma pack(1) typedef struct{ unsigned int len, // длина в байтах rate, // частота в Гц. lstart, // начало повтора в байтах от начала данных llen; // длина повтора в байтах }snd_t; #pragma pack() void S_init(void); void S_done(void); // проиграть звук s на канале c (1-8), частоте r и громкости v (0-255) // возвращает номер канала, на котором играется звук // если c==0, то звук попадет в любой свободный канал // r - это относительная частота (обычно 1024) short S_play(snd_t *s,short c,unsigned r,short v); // остановить звук на канале c (1-8) void S_stop(short c); void S_startmusic(int); void S_stopmusic(void); void S_updatemusic(void); // громкость звука и музыки (0-128) extern short snd_vol,mus_vol; void S_volumemusic(int v); void S_volume(int v); void free_chunks(); void S_wait(); extern char music_random; extern int music_time; extern int music_fade; void F_freemus(void); void S_initmusic(void); void S_donemusic(void); #ifdef __cplusplus } #endif